http://www.nu.nl/auto_bekende_moderator ... nchem.htmlTiberius schreef:Aan de rechter- of aan de linkerkant (vanaf Rotterdam gezien)?JolandaOudshoorn schreef:Vanaf Rotterdam, iets voor de afslag van GorinchemTiberius schreef:Weet iemand trouwens waar precies die boerderij staat?
Ik rij namelijk al een paar weken dagelijks over de A15 en heb het nog steeds niet gezien. Niet dat ik er actief naar gezocht heb, maar elke keer als ik dit topic lees (of een bijdrage van Gian), neem ik me voor om te kijken.
Vanochtend eens gekeken, maar niets gezien.
"Giessenburg verbiedt tekst "Jezus Redt" op dak boerderij
Re: "Giessenburg verbiedt tekst "Jezus Redt" op dak boerderij
Jongere schreef:http://www.nu.nl/auto_bekende_moderator ... nchem.htmlTiberius schreef:Aan de rechter- of aan de linkerkant (vanaf Rotterdam gezien)?JolandaOudshoorn schreef:Vanaf Rotterdam, iets voor de afslag van GorinchemTiberius schreef:Weet iemand trouwens waar precies die boerderij staat?
Ik rij namelijk al een paar weken dagelijks over de A15 en heb het nog steeds niet gezien. Niet dat ik er actief naar gezocht heb, maar elke keer als ik dit topic lees (of een bijdrage van Gian), neem ik me voor om te kijken.

Jongere schreef:http://www.nu.nl/auto_bekende_moderator ... nchem.htmlTiberius schreef:Aan de rechter- of aan de linkerkant (vanaf Rotterdam gezien)?JolandaOudshoorn schreef:Vanaf Rotterdam, iets voor de afslag van GorinchemTiberius schreef:Weet iemand trouwens waar precies die boerderij staat?

De moderator heeft nog steeds de boerderij niet gezien; ik rijd er te hard langs, denk ik.Gijs83 schreef:Jongere schreef:http://www.nu.nl/auto_bekende_moderator ... nchem.htmlTiberius schreef:Aan de rechter- of aan de linkerkant (vanaf Rotterdam gezien)?JolandaOudshoorn schreef:Vanaf Rotterdam, iets voor de afslag van Gorinchem
link kent-ie niet! Hoe ist trouwens met de moderator zelf afgelopen
Je moet ter hoogte van Giessenburg een zijwegje inslaan.Tiberius schreef:.
Zelfs met een snelheid van 100 km/ph kan het je dan niet ontgaan.
Tenzij je een tunnelvisie hebt.

Ok. Het is dus niet te zien vanaf de A15? Ik dacht dat dat die boer zijn bedoeling was.jvdg schreef:Je moet ter hoogte van Giessenburg een zijwegje inslaan.Tiberius schreef:.
Het kon zijn bedoeling wel zijn, maar dat was absoluut niet realiseerbaar, tenzij hij de boerderij had verplaatst.Tiberius schreef:Ok. Het is dus niet te zien vanaf de A15? Ik dacht dat dat die boer zijn bedoeling was.jvdg schreef:Je moet ter hoogte van Giessenburg een zijwegje inslaan.Tiberius schreef:.
Des temeer acht ik het besluit van de gemeente vergezocht.
Heb het hele topic doorgelezen en ben het volgende helaas niet tegengekomen:
De oorspronkelijke reden van dit gedoe rondom de teskt op het dak van deze boerderij is dat je als eigenaar van een huis maar een bepaald aantal procenten aan gekleurde dakpannen op je huis mag hebben. Vandaar dat er gebouwen zijn waar een tekst op staat en die geen boete krijgen, omdat dit percentage binnen de norm blijft. In Giessenburg is dit niet zo, het overschrijdt deze norm ruim. Hierdoor is er een onderzoek naar ingesteld, is de media erbij gehaald en toen pas is het accent komen te liggen op de tekst zelf. Daarom denken veel mensen (en zo doet de krant enzo dit ook voorkomen) dat het gaat om de christelijke tekst, wat dus niet de diepste reden is van deze boete en alles eromheen.
De oorspronkelijke reden van dit gedoe rondom de teskt op het dak van deze boerderij is dat je als eigenaar van een huis maar een bepaald aantal procenten aan gekleurde dakpannen op je huis mag hebben. Vandaar dat er gebouwen zijn waar een tekst op staat en die geen boete krijgen, omdat dit percentage binnen de norm blijft. In Giessenburg is dit niet zo, het overschrijdt deze norm ruim. Hierdoor is er een onderzoek naar ingesteld, is de media erbij gehaald en toen pas is het accent komen te liggen op de tekst zelf. Daarom denken veel mensen (en zo doet de krant enzo dit ook voorkomen) dat het gaat om de christelijke tekst, wat dus niet de diepste reden is van deze boete en alles eromheen.
Hee, dit is nieuw voor mij. Waarom heeft de gemeenteraad toen in dat debat dit niet extra benadrukt? Toen ging alleen maar of het binnen de regels was, maar deze ins en outs werden niet genoemd? (Dus de gemeenteraad liet de indruk bestaan dat het om de inhoud van de tekst zou gaan)janna schreef:Heb het hele topic doorgelezen en ben het volgende helaas niet tegengekomen:
Ik weet niet waarom de gemeenteraad dit in het debat niet extra heeft benadrukt. Er werd toen inderdaad niets concreets hierover gezegd. Misschien dat ik het wel weet: de eigenaar van de boerderij heeft nadat hij problemen kreg met zijn dak (om dat aantal procenten aan dakpannen) in de media dit niet verteld. Hij liet dit achterwege en vertelde dat hij zich aangevallen voelde op zijn geloof enzo. Toen ging dit balletje pas rollen. Vandaar dat nu bijna iedereen in Nederland ook denk dat dit het probleem is. Alleen mensen in zijn omgeving weten het andere verhaal, dit dus.

Hij heeft er in ieder geval al wel veel aandacht voor gehad..het AD van vandaag schreef: 'Jezus redt' moet van het dak af
GIESSENBURG - Een evangelist uit Giessenburg (Zuid-Holland) moet de tekst 'Jezus redt' definitief van het dak van zijn boerderij langs de A15 halen.
De omstreden tekst op het dak van de familie Van OOijen in Giessenburg.
Dat heeft de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Giessenlanden besloten, zo maakte een woordvoerder bekend.
De tekst moet binnen acht weken van het dak zijn verwijderd. Doet Joop van Ooijen dat niet, dan legt de gemeente hem iedere week een dwangsom van 500 euro op, met een maximum van 13.000 euro.
Van Ooijen schilderde 'Jezus redt' met grote witte letters op het zwarte dak van zijn boerderij. De gemeente sommeerde de evangelist vorig jaar al die tekst weg te halen. Een tekst op het dak zou namelijk niet in het landschap passen. De inhoud van de boodschap speelt geen enkele rol, benadrukt de gemeente. De evangelist tekende daarop bezwaar aan.
Joop van Ooijen kan het besluit nog aanvechten bij de rechtbank.
Vanmorgen stond het er iig nog mooi op.BJD schreef:
Hij heeft er in ieder geval al wel veel aandacht voor gehad..het AD van vandaag schreef: 'Jezus redt' moet van het dak af
GIESSENBURG - Een evangelist uit Giessenburg (Zuid-Holland) moet de tekst 'Jezus redt' definitief van het dak van zijn boerderij langs de A15 halen.
De omstreden tekst op het dak van de familie Van OOijen in Giessenburg.
Dat heeft de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Giessenlanden besloten, zo maakte een woordvoerder bekend.
De tekst moet binnen acht weken van het dak zijn verwijderd. Doet Joop van Ooijen dat niet, dan legt de gemeente hem iedere week een dwangsom van 500 euro op, met een maximum van 13.000 euro.
Van Ooijen schilderde 'Jezus redt' met grote witte letters op het zwarte dak van zijn boerderij. De gemeente sommeerde de evangelist vorig jaar al die tekst weg te halen. Een tekst op het dak zou namelijk niet in het landschap passen. De inhoud van de boodschap speelt geen enkele rol, benadrukt de gemeente. De evangelist tekende daarop bezwaar aan.
Joop van Ooijen kan het besluit nog aanvechten bij de rechtbank.
Nieuwe ontwikkelingen in de soap:
ND schreef: Giessenburg vecht weer tegen ‘Jezus redt’
GIESSENBURG - De gemeente Giessenlanden eist opnieuw dat Joop van Ooijen de levengrote tekst 'Jezus redt' van het dak op zijn boerderij in Giessenburg verwijdert. De witte letters op het grijze dak passen niet in de landelijke omgeving, vindt de gemeente.
Maandag ontvangt Van Ooijen een brief waarin hem gesommeerd wordt de tekst binnen acht weken te verwijderen. De gemeente besloot daartoe nadat de welstandscommissie opnieuw heeft uitgelegd dat de 'zeer afwijkende' tekst 'in ernstige mate in strijd is met de redelijke eisen van welstand'.
De zaak over de tekst op het dak sleept al sinds de zomer van 2008, toen het college van burgemeester en wethouders de strijd over de evangeliserende tekst op het dak begon. De gemeente eiste dat de letters verwijderd zouden worden, maar daar tekende de eigenaar van de boerderij bezwaar tegen aan. Hij stapte naar de rechter, die afgelopen zomer oordeelde dat de gemeente uitgebreider moet motiveren waarom er sprake is van 'ernstige strijd met de redelijke eisen van welstand'.
Daarom heeft de gemeente de zaak de opnieuw ter beoordeling aan de bezwaarschriftencommissie voorgelegd. Deze commissie oordeelt nu dat uit de toelichting van de gemeente voldoende blijkt waarom de tekst op het dak in strijd is met de welstandsnota en adviseerde het college de handhavingszaak te vervolgen. Het college heeft dit advies overgenomen en sommeert Van Ooijen de tekst alsnog te verwijderen.
De eigenaar van de boerderij heeft de behandeling door de bezwaarschriftencommissie echter niet afgewacht en is afgelopen zomer na de uitspraak van de rechtbank vrijwel direct in hoger beroep gegaan. Wanneer de Raad van State de zaak behandelt, is nog niet bekend.
In de afgelopen weken ben ik er weer enkele keren voorbijgekomen, 's avonds.
Als ik in die donkere polder de verlichte woorden "Jezus redt" voor me ziet opdoemen hoop ik dat het voor m'n 'medereizigers' net zoveel te zeggen heeft als voor mezelf........
Als ik in die donkere polder de verlichte woorden "Jezus redt" voor me ziet opdoemen hoop ik dat het voor m'n 'medereizigers' net zoveel te zeggen heeft als voor mezelf........