Hoe werkt dit forum?

-DIA-

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door -DIA- »

Luther schreef:
Mister schreef:
Luther schreef:
Afgewezen schreef: Zeg dat wel. :banghead :banghead :banghead :banghead
Mag ik me aansluiten bij deze gefrustreerden... :bobo
Jahoor... :langue
Maar ik hoor hier klachten over Solcon. Kan ik van anderen (in het kader van lotgenotencontact) eens wat expliciter te horen krijgen wat er bij jullie an internet en telefoon misgaat?
De telefoon is ellende! Storing op stotring! Als je geen mobiel had zat je soms wel erg opgesloten...
Bij KPN nooit last van gehad. Ook dat ik sommige mensen niet kan bereiken...
Stond ook een bericht in de Kerkbode (poosje geleden al) dan mensen die Solcon hadden de
pastorie niet konden bereiken...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:De telefoon is ellende! Storing op stotring! Als je geen mobiel had zat je soms wel erg opgesloten...
Bij KPN nooit last van gehad. Ook dat ik sommige mensen niet kan bereiken...
Stond ook een bericht in de Kerkbode (poosje geleden al) dan mensen die Solcon hadden de
pastorie niet konden bereiken...
Lekker rustig voor 'n doomie :hum
~~Soli Deo Gloria~~
Lourens

Bericht door Lourens »

Ik dacht dat Ziggo altijd problemen had, maar ik moet zeggen................ gelukkig niet.

Dus toch maar bij Ziggo blijven.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Terri

Bericht door Terri »

Wij hebben een jaar problemen gehad met bellen via solcon.
Na veel frustatie's heeft m'n man echt heel boos gedreigd met opzeggen en zowaar er kwam een andere router en nu is alles weer oke.
Onze vraag blijft waarom met zoveel smoezen gepapt en natgehouden om uiteindelijk eerlijk te bekennen dat er een fout in de router zat.
Wel jammer.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Na een slechte ervaring met Pretium (drama...) zijn we met de telefoon terug bij KPN en ik heb ook geen behoefte om daar weer weg te gaan.
Solcon levert mij dus alleen internet, en dat gaat -een enkele slechte dag daargelaten- bijna altijd probleemloos.
~~Soli Deo Gloria~~
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Hendrikus schreef:Na een slechte ervaring met Pretium (drama...) zijn we met de telefoon terug bij KPN en ik heb ook geen behoefte om daar weer weg te gaan.
Solcon levert mij dus alleen internet, en dat gaat -een enkele slechte dag daargelaten- bijna altijd probleemloos.
Ik heb nu bijv. ook geen enkel probleem. Meestal 's avonds.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Met een alles-in-één pakket van hetnet ervaar ik totaal geen problemen. Bellen, internetten, alles loopt geweldig soepel en snel.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Mister schreef:Met een alles-in-één pakket van hetnet ervaar ik totaal geen problemen. Bellen, internetten, alles loopt geweldig soepel en snel.
Maar dan mis ik een filter.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
memento

Bericht door memento »

Mister schreef:Met een alles-in-één pakket van hetnet ervaar ik totaal geen problemen. Bellen, internetten, alles loopt geweldig soepel en snel.
Ik heb voorheen Telfort gehad, en nu Online, en beiden bevallen prima. Voor 25 EUR per maand snel internet, inclusief bellen.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

memento schreef:
Ik heb voorheen Telfort gehad, en nu Online, en beiden bevallen prima. Voor 25 EUR per maand snel internet, inclusief bellen.
Maar hoe kom je dan aan een filter?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
memento

Bericht door memento »

Luther schreef:
memento schreef:
Via http://www.opendns.com heb je een filter die gratis is. Blokt zelfs in meeste gevallen beter dan kliksafe/solcon. Eén keer de DNS goed instellen, en voorderest geen omkijken naar. En het draait niet op je computer, dus er wordt nix langzamer ofzo.

Voordeel van opendns is dat je ook logging kan aanzetten. Je kan dus precies zien welke websites bezocht zijn. Ook worden er lijstjes bijgehouden van websites die geblokt zijn. Dat kan je dus als extra middel gebruiken om je kinderen te controleren (de boodschap: "ik kan het zien als je probeert bij vekeerde dingen te komen" werkt beter dan de beste filter)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

memento schreef:
Luther schreef:
memento schreef:
Via http://www.opendns.com heb je een filter die gratis is. Blokt zelfs in meeste gevallen beter dan kliksafe/solcon. Eén keer de DNS goed instellen, en voorderest geen omkijken naar.
Oh help, da's veel te moeilijk voor mij.
memento

Bericht door memento »

Luther schreef:Oh help, da's veel te moeilijk voor mij.
Eén keer iemand met verstand ervan het in laten stellen... Stuur maar een pb als je overgestapt bent :)

Als ik eens tijd heb, zal ik een nono-handleiding schrijven over het instellen van OpenDNS als filter. Het is namelijk redelijk eenvoudig.
wim

Bericht door wim »

memento schreef:
Eén keer iemand met verstand ervan het in laten stellen... Stuur maar een pb als je overgestapt bent :)

Als ik eens tijd heb, zal ik een nono-handleiding schrijven over het instellen van OpenDNS als filter. Het is namelijk redelijk eenvoudig.
Ik ken OpenDNS niet. Maar is deze uitleg actueel?: http://pchulptips.nl/kb/entry/268/
memento

Bericht door memento »

wim schreef:
memento schreef:

Ik ken OpenDNS niet. Maar is deze uitleg actueel?: http://pchulptips.nl/kb/entry/268/
Die uitleg is redelijk actueel. Maar ik wil nog een keer een uitleg schrijven, die eenvoudiger is (ze hebben een programmaatje die alle benodigde instellingen voor je doet), en veiliger (dus uitlegt hoe je verschillende gebruikers-accounts in Windows kan gebruiken, zodat kindlief niet stiekum de DNS-instellingen kan aanpassen).
Gesloten