Wormser schreef:-DIA- schreef:caprice schreef:-DIA- schreef:
Maar wees eens eerlijk: Met alle respect, ds Visscher is wat dat betreft anders. Hoe moet je dat benoemen...
Bij ds. Visscher kan er meer bij door zou ik haast zeggen, zonder de persoon van ds. Visscher te benadelen...
Begrijp je? Dat voel je toch ook zelf wel aan?
Bij de een kan er niets mee door, terwijl er bij de ander wel een paard en wagen in kan keren. Dat is niet nieuw.
De vraag blijft. HOE doe ik iets?
Zo had ik het ook kunnen zeggen, maar ik dacht dat het beter voor me was om me meer diplomatiek/meer eufemistisch uit te drukken... Begrijp je?

En dan zeggen dat je de persoon niet wil benadelen?
Luther schreef:Ik zou nu kunnen zeggen: Caprice en -DIA- stoppen met deze suggestieve opmerkingen.
Maar ik wil toch inhoudelijk antwoorden: Luister beide eerst eens naar de preek die ds. W. Visscher op 8 okt. in de GG Apeldoorn uitsprak. Te downloaden vanaf
http://www.gergemapeldoorn.nl.
Het tweede wat ik zou willen zeggen, is dit: Een predikant die zich inspant om steeds voeling te houden met wat er in de samenleving leeft (dat is o.a. zijn taak), duidelijk hoofdzaken van bijzaken scheidt, kun je toch niet met goed fatsoen iemand niemand bij wie er "een paard en wagen in het geweten kan keren". Dat neigt naar laster.
Volgens mij gaat iets hier niet goed. Ik kreeg ook al een pb hierover, maar hetgene wat ik bedoel is dus duidelijk anders dan hoe het opgevat wordt. Deze uitspraak deed ik in het algemeen, en betrok deze niet op personen, terwijl dat wel zo opgevat wordt. Integendeel, ik wil juist nadrukkelijk vermelden dat ik waardering en respect heb voor de persoon en alsmede het werk wat ds. Visscher verzet op zijn geheel eigen wijze, en zijn inzet o.a. voor het reformatorisch onderwijs. Hij is een van de weinigen die ziet wat er gebeurt in de Nederlandse samenleving, en wat voor een gevolg dat voor Christenen heeft.
Misschien had ik de uitspraak niet moeten vermelden, maar hij kwam in mij op. Eigenlijk past hij niet op dit onderwerp. Het spijt me dat hij zo verkeerd begrepen is. Deze uitspraak is afkomstig van mijn overgrootmoeder m.b.t. mijn overgrootvader, een verwijt wat ze wel eens deed. Zij kenden allebei een ander leven.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck