Preken beluisteren op internet

caprice

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door caprice »

-DIA- schreef:
Luther schreef:
jakobmarin schreef:
-DIA- schreef:Mensen als ds. van Boven zul je nimmer op refoforum tegenkomen.
Hun oprechtheid is zo duidelijk en dwingt zoveeel respect af, dat je het gewoon
heel vreemd zou vinden dergelijke predikanten op internet bezig te zien.
Wat heeft dat nou weer met elkaar te maken?
Niet op Internet zitten heeft meer met wereldvreemd zijn te maken dan met oprechtheid, m.i.
Inderdaad, een collega van ds. Van Boven, namelijk ds. W. Visscher van Amersfoort, heeft eens gezegd: Internet is net als de lucht die we inademen. Inderdaad, vervuilde lucht, maar zonder lucht kun je niet leven.

Maar wees eens eerlijk: Met alle respect, ds Visscher is wat dat betreft anders. Hoe moet je dat benoemen...
Bij ds. Visscher kan er meer bij door zou ik haast zeggen, zonder de persoon van ds. Visscher te benadelen...
Begrijp je? Dat voel je toch ook zelf wel aan?
Bij de een kan er niets mee door, terwijl er bij de ander wel een paard en wagen in het geweten kan keren. Dat is niet nieuw.
De vraag blijft. HOE doe ik iets?
Laatst gewijzigd door caprice op 21 nov 2009, 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
-DIA-

Bericht door -DIA- »

caprice schreef:
-DIA- schreef:

Maar wees eens eerlijk: Met alle respect, ds Visscher is wat dat betreft anders. Hoe moet je dat benoemen...
Bij ds. Visscher kan er meer bij door zou ik haast zeggen, zonder de persoon van ds. Visscher te benadelen...
Bij de een kan er niets mee door, terwijl er bij de ander wel een paard en wagen in kan keren. Dat is niet nieuw.
Zo had ik het ook kunnen zeggen, maar ik dacht dat het beter voor me was om me meer diplomatiek/meer eufemistisch uit te drukken... Begrijp je? :)
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Wormser

Bericht door Wormser »

-DIA- schreef:
caprice schreef:
-DIA- schreef:

Bij de een kan er niets mee door, terwijl er bij de ander wel een paard en wagen in kan keren. Dat is niet nieuw.
Zo had ik het ook kunnen zeggen, maar ik dacht dat het beter voor me was om me meer diplomatiek/meer eufemistisch uit te drukken... Begrijp je? :)
En dan zeggen dat je de persoon niet wil benadelen?
“Leer de natie haar doop verstaan en Kerk en Staat zijn gered”
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Ik zou nu kunnen zeggen: Caprice en -DIA- stoppen met deze suggestieve opmerkingen.

Maar ik wil toch inhoudelijk antwoorden: Luister beide eerst eens naar de preek die ds. W. Visscher op 8 okt. in de GG Apeldoorn uitsprak. Te downloaden vanaf www.gergemapeldoorn.nl.

Het tweede wat ik zou willen zeggen, is dit: Een predikant die zich inspant om steeds voeling te houden met wat er in de samenleving leeft (dat is o.a. zijn taak), duidelijk hoofdzaken van bijzaken scheidt, kun je toch niet met goed fatsoen iemand niemand bij wie er "een paard en wagen in het geweten kan keren". Dat neigt naar laster.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Auto

Bericht door Auto »

En nu ontopic weer. Alle reacties op onderstaande worden verwijderd!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

---SNOEEEEEEEEEI--- zie de eerste post onder deze post! [Mod. Auto]

Even ter attentie: toen ik dit schreef stond het groene bericht er nog niet. We typten dat dus tegelijk...
Jammer, want wat ik zei gaf toch wel steekhoudende en duidelijke argunten waarom ik het Caprice na zei,
en ook waarom het niet zo mijn taalgebruik zou zijn...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
caprice

Bericht door caprice »

Wormser schreef:
-DIA- schreef:
caprice schreef:
-DIA- schreef:

Luther schreef:Ik zou nu kunnen zeggen: Caprice en -DIA- stoppen met deze suggestieve opmerkingen.

Maar ik wil toch inhoudelijk antwoorden: Luister beide eerst eens naar de preek die ds. W. Visscher op 8 okt. in de GG Apeldoorn uitsprak. Te downloaden vanaf http://www.gergemapeldoorn.nl.

Het tweede wat ik zou willen zeggen, is dit: Een predikant die zich inspant om steeds voeling te houden met wat er in de samenleving leeft (dat is o.a. zijn taak), duidelijk hoofdzaken van bijzaken scheidt, kun je toch niet met goed fatsoen iemand niemand bij wie er "een paard en wagen in het geweten kan keren". Dat neigt naar laster.
Volgens mij gaat iets hier niet goed. Ik kreeg ook al een pb hierover, maar hetgene wat ik bedoel is dus duidelijk anders dan hoe het opgevat wordt. Deze uitspraak deed ik in het algemeen, en betrok deze niet op personen, terwijl dat wel zo opgevat wordt. Integendeel, ik wil juist nadrukkelijk vermelden dat ik waardering en respect heb voor de persoon en alsmede het werk wat ds. Visscher verzet op zijn geheel eigen wijze, en zijn inzet o.a. voor het reformatorisch onderwijs. Hij is een van de weinigen die ziet wat er gebeurt in de Nederlandse samenleving, en wat voor een gevolg dat voor Christenen heeft.

Misschien had ik de uitspraak niet moeten vermelden, maar hij kwam in mij op. Eigenlijk past hij niet op dit onderwerp. Het spijt me dat hij zo verkeerd begrepen is. Deze uitspraak is afkomstig van mijn overgrootmoeder m.b.t. mijn overgrootvader, een verwijt wat ze wel eens deed. Zij kenden allebei een ander leven.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

caprice schreef:
Wormser schreef:
caprice schreef:
-DIA- schreef:

Luther schreef:Ik zou nu kunnen zeggen: Caprice en -DIA- stoppen met deze suggestieve opmerkingen.

Maar ik wil toch inhoudelijk antwoorden: Luister beide eerst eens naar de preek die ds. W. Visscher op 8 okt. in de GG Apeldoorn uitsprak. Te downloaden vanaf http://www.gergemapeldoorn.nl.

Volgens mij gaat iets hier niet goed. Ik kreeg ook al een pb hierover, maar hetgene wat ik bedoel is dus duidelijk anders dan hoe het opgevat wordt. Deze uitspraak deed ik in het algemeen, en betrok deze niet op personen, terwijl dat wel zo opgevat wordt. Integendeel, ik wil juist nadrukkelijk vermelden dat ik waardering en respect heb voor de persoon en alsmede het werk wat ds. Visscher verzet op zijn geheel eigen wijze, en zijn inzet o.a. voor het reformatorisch onderwijs. Hij is een van de weinigen die ziet wat er gebeurt in de Nederlandse samenleving, en wat voor een gevolg dat voor Christenen heeft.
Misschien had ik de uitspraak niet moeten vermelden, maar hij kwam in mij op. Eigenlijk past hij niet op dit onderwerp. Het spijt me dat hij zo verkeerd begrepen is. Deze uitspraak is afkomstig van mijn overgrootmoeder m.b.t. mijn overgrootvader, een verwijt wat ze wel eens deed. Zij kenden allebei een ander leven.
Caprice, fijn dat je op deze manier laat merken dat je het zo niet bedoeld hebt! Ik zou dit voorbeeldig willen noemen!
:super Ik ben het ook helemaal eens met jouw visie, die ik nog even rood gearceerd heb.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Auto

Bericht door Auto »

en NU weer ontopic!!!!!!!!!
helma

Bericht door helma »

luistertip: preek Ds Lohuis over het verlaten van de eerste liefde
http://hervormdwaarder.nl/index.php?opt ... aajh0onjf1
PrekenWeb
Contacteer:

Bericht door PrekenWeb »

Er zijn weer een aantal nieuwe preken toegevoegd op PrekenWeb.

Ook worden er nog vrijwilligers gezocht !
Zie http://www.PrekenWeb.nl
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
henriët

Bericht door henriët »

PrekenWeb schreef:Ter info :

Vernieuwde website http://www.prekenweb.nl online !
mooi, duidelijk en overzichtelijk!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

henriët schreef:
PrekenWeb schreef:Ter info :

Vernieuwde website http://www.prekenweb.nl online !
mooi, duidelijk en overzichtelijk!
met een hinderlijke bug: je kunt de preken niet meer downloaden. Maar daar wordt aan gewerkt, begreep ik.
~~Soli Deo Gloria~~
Gesloten