Haamstede Conferentie

Pim
Contacteer:

Haamstede Conferentie

Bericht door Pim »

Deze week wordt de Haamstede Conferentie weer gehouden. Het moet kostelijk zijn hier aanwezig te zijn..... Samen te zijn met velen uit verschillende kerkgenootschappen rondom datgene wat bindt.

[quote]

Zicht op Christus geeft diepste vernedering

ELSPEET - Niets is bij machte de zondaar dieper te vernederen dan een gezicht op de gekruisigde Christus. Maar ook niets is bij machte om de zondaar sterker te vertroosten dan een gezicht op Hem. Ds. C. Harinck zei maandag tijdens de twintigste Haamstedeconferentie dat het nodig is de blik op onszelf te slaan, maar er is méér. „Een blik op onszelf én een blik op de gekruisigde Christus bewaren zowel voor vermetelheid aan de ene zijde, als voor wanhoop aan de andere zijde.â€
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
dré

Bericht door dré »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Deze week wordt de Haamstede Conferentie weer gehouden. Het moet kostelijk zijn hier aanwezig te zijn..... Samen te zijn met velen uit verschillende kerkgenootschappen rondom datgene wat bindt.
idd
Maar volgens mij was er gisteren in Rotterdam ook een (besloten ?)predikanten conferentie van alleen predikanten van de Gereformeerde Gemeenten. Niet echt slim gepland denk ik dan maar. Want dan had ds. C. Harinck ook in R'dam kunnen spreken met en voor zijn eigen broeders danwel hadden meer Ger. Gemmers naar Elspeet gekund? Toch?
dré
--------

Credo in unum Deo
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door dré
idd
Maar volgens mij was er gisteren in Rotterdam ook een (besloten ?)predikanten conferentie van alleen predikanten van de Gereformeerde Gemeenten. Niet echt slim gepland denk ik dan maar. Want dan had ds. C. Harinck ook in R'dam kunnen spreken met en voor zijn eigen broeders danwel hadden meer Ger. Gemmers naar Elspeet gekund? Toch?
Zo goed informed ben ik niet, maar zo'n GG-predikanten conferentie op dezelfde dagen is wel bizar hoor...... Zou dat opzettelijk zijn? Zodat niemand naar de HC gaat?
Hartelijke groet,

Pim.

dré

Bericht door dré »

idd
Zo goed informed ben ik niet, maar zo'n GG-predikanten conferentie op dezelfde dagen is wel bizar hoor...... Zou dat opzettelijk zijn? Zodat niemand naar de HC gaat?
zo wantrouwend moeten we niet zijn, maar volgens mij is het niet de eerste keer dat het tegelijkertijd is dus.....
kijk altijd wel extra naar de groepsfoto uit haamstede, welke Ger gemmers dan daar zijn.
dré
--------

Credo in unum Deo
Auto

Bericht door Auto »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
ach... opzettelijk...?
zulke dingen worden meestal ver vantevoren ingepland

maar wanneer de predikanten het echt belangrijk vinden elkaar over kermuren heen te ontmoeten, dan lijkt het me een kleine moeite om even navraag te doen naar de te plannen data...

maar misschien weet iemand hoe het andere jaren is gegaan?
toen er wel alleen de haamstede conferentie was... waren er toen veel andere predikanten, uit allerlei kerverbanden te gast?
Degenen die daar komen zijn over het algemeen lid van:
- HNHK
- CGK
- GG
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

zo wantrouwend moeten we niet zijn, maar volgens mij is het niet de eerste keer dat het tegelijkertijd is dus.....
kijk altijd wel extra naar de groepsfoto uit haamstede, welke Ger gemmers dan daar zijn.
Het zal wel goed zitten hoor. Maar niet de eerste keer? Hmmm, persoonlijk zou ik proberen het te voorkomen.

[Aangepast op 31/8/04 door Pim]
Hartelijke groet,

Pim.

limosa

Bericht door limosa »

. . .
Bij alle strijd en discussie die er gevoerd wordt moet dit voor de mannen een verademing zijn stel ik me zo voor . . .
Grace

Bericht door Grace »

Is de conferentie alleen voor predikanten? En waar gaat het van uit? Wie zit er achter deze organisatie?

mvrgr, Grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Grace
Is de conferentie alleen voor predikanten? En waar gaat het van uit? Wie zit er achter deze organisatie?

mvrgr, Grace
Het is voor Theologie-studenten, godsdienstleraren en ambtsdragers als ik het goed heb. Iemand uit Middelharnis regelt het als ik het goed heb.

Mijn schoonpa heeft het programma, maar hij zit er nu. Zal later deze week wel eens kijken of er wat meer achtergrond-info te achterhalen is.
Hartelijke groet,

Pim.

ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Volgens mij was het vorig jaar ook tegelijk. Nu weet ik het niet, maar vorig jaar was het min of meer opzettelijk zo gepland! Triest, toch?

Inderdaad Pim, het is voor theologiestudenten / predikanten / godsdienstleraren. De contactpersoon is Dhr. A. Visser uit Middelharnis.

Ds. Ten Klooster regelt volgens mij ook aardig wat rondom deze conferentie.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Auto

Bericht door Auto »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Volgens mij was het vorig jaar ook tegelijk. Nu weet ik het niet, maar vorig jaar was het min of meer opzettelijk zo gepland! Triest, toch?

Inderdaad Pim, het is voor theologiestudenten / predikanten / godsdienstleraren. De contactpersoon is Dhr. A. Visser uit Middelharnis.

Ds. Ten Klooster regelt volgens mij ook aardig wat rondom deze conferentie.
Yep en ds P. den Butter en ds. C. Harinck en ik dacht ook ds. Beens uit Katwijk.
dré

Bericht door dré »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Hier valt een paar keer het woord opzettelijk of een vergelijkbare kwalificatie..

Ik wijs er in dit verband op dat als ik mij niet vergis de GG al vele jaren de eerste maandag van september een predikantenconferentie houden.

Om met die wetenschap de HC-organisatoren dan ook maar gelijk van opzet te betichten gaat mij op basis van wat ik daarvan weet te ver.
gisteren was het de laatste maandag van augustus!
overigens was het anders wel altijd de 1 ste van september!
dré
--------

Credo in unum Deo
Plaats reactie