Mexicaanse griep

Tiberius
Administrator

Re: Mexicaanse griep

Bericht door Tiberius »

jvdg schreef:
Gijs83 schreef:
Meeting schreef:Toch heb ik de neiging om het heft in eigen handen te nemen en ben in elk geval met multivitamines en vit. c aan de slag.
Het gevoel dat je zelf veel aan je gezondheid kan doen stelt mij wel wat gerust.

Dat ze aan die 300 doden in de oekrainen geen ruchtbaarheid geven is natuurlijk bedoeld om geen angst te zaaien.
Ik denk dat we het maar beter wel kunnen weten.
De multivitamines en vit.c is natuurlijk helemaal niet verkeerd, want het verhoogd je weerstand en het is gezond. Zeker met kouder weer is het handig!
Maar m'n beste Gijs, ook deze middelen zou je op de keper beschouwd ook als een soor vaccinatie kunnen beschouwen. Je neemt immers extra maatregelen om de ziekte te voorkomen.
Ik denk, dat dat een beetje kort door de bocht is.

Het gaat in deze discussie om (minimaal) twee zaken:
1. Mag je een vaccinatie nemen? Oftewel je lichaam een beetje ziek maken om erger te voorkomen, terwijl de kans groot is, dat dat erger nooit komt. Het gaat dus niet om extra voorzorgsmaatregelen op zich, maar specifiek om de vaccinaties. Je mag (en moet) gewoon goed voor je lichaam zorgen. Als iemand gewoon gezond is en eet, hoeft hij geen extra vitaminepillen etc te slikken. Dat is onnodig en alleen maar geldklopperij.
In deze periode van dreigende griep is het niet verkeerd om wat extra fruit te eten en extra hygiënisch te zijn, om besmetting te voorkomen.
En als je er geen moeite mee hebt om jezelf wat te laten tillen, kan je wat mij betreft gerust wat extra vitaminepillen nemen.

2. De andere kant is: waar stel je je vertrouwen op? Is dat in de eerste plaats op God of op de middelen? Als je op God vertrouwt, kan je gerust die middelen waarnemen. Maar stel er niet in de eerste plaats je vertrouwen op; dan maakt het niet uit of het over een vaccinatie of over een handje pillen gaat.
helma

Bericht door helma »

lastig die MG
vandaag weer 1 in bed waarvan ik het aarzel te geloven dat hij ziek is...
maar ja... :jongle

en twee dochters wél met hoofdpijn naar scholl...we hebben toetsen!!!!!
vogeltje

Bericht door vogeltje »

Tja, die hoofdpijn heerst ook, zeggen ze.
Maar los van de griep. Goed dat ze doorzetten anders moeten ze alles inhalen.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Bloempje28

Bericht door Bloempje28 »

jvdg schreef:
Gijs83 schreef:
Meeting schreef:Toch heb ik de neiging om het heft in eigen handen te nemen en ben in elk geval met multivitamines en vit. c aan de slag.
Het gevoel dat je zelf veel aan je gezondheid kan doen stelt mij wel wat gerust.

Dat ze aan die 300 doden in de oekrainen geen ruchtbaarheid geven is natuurlijk bedoeld om geen angst te zaaien.
De multivitamines en vit.c is natuurlijk helemaal niet verkeerd, want het verhoogd je weerstand en het is gezond. Zeker met kouder weer is het handig!
Maar m'n beste Gijs, ook deze middelen zou je op de keper beschouwd ook als een soor vaccinatie kunnen beschouwen. Je neemt immers extra maatregelen om de ziekte te voorkomen.

Ik ben het overigens wel met je eens hoor.
Dit vind ik echt onzin! Als je gezond en gevarieerd eet, bouw je ook een goede weerstand op. Om een tekort aan goede vitamine aan te vullen mag je vitamines slikken. Maar dit is heel wat anders dan vaccineren. Vaccineren is een stof van de ziekte inbrengen waardoor je lichaam antistoffen aanmaakt en je dus weerbaar bent tegen de ziekte. Ik ben zelf voor vaccineren, maar vind het echt iets heel anders dan vitamines slikken hoor. Al doe je het beide bewust... door vitamines te slikken bouw je geen antistoffen op tegen de mexicaanse griep, al ben je er waarschijnlijk wel sneller overheen als je het krijgt. Dus vitamines slikken kan geen kwaad, maar als je nu nog moet beginnen dan ben je wel te laat.... het heeft tijd nodig om weerstand op te bouwen.
Laatst gewijzigd door Bloempje28 op 17 nov 2009, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Bloempje28

Bericht door Bloempje28 »

Als iemand gewoon gezond is en eet, hoeft hij geen extra vitaminepillen etc te slikken. Dat is onnodig en alleen maar geldklopperij.
In deze periode van dreigende griep is het niet verkeerd om wat extra fruit te eten en extra hygiënisch te zijn, om besmetting te voorkomen.
En als je er geen moeite mee hebt om jezelf wat te laten tillen, kan je wat mij betreft gerust wat extra vitaminepillen nemen.
In de voeding van tegenwoordig valt het dik tegen hoor. Komt iedereen aan zijn 2 ons groente en 2 ons fruit? Enne... elke dag? dan geldt het eten van macaroni niet, een patatje voor een keer... iedereen heeft dus wel een tekort. Ook koken we vaak te lang door waardoor de meeste vitamines er al uit zijn.... kortom elke dag een pilletje is alleen maar heel verstandig!
jvdg

Bericht door jvdg »

Bloempje28 schreef:
jvdg schreef:
Gijs83 schreef:

Ik ben het overigens wel met je eens hoor.
Dit vind ik echt onzin! Als je gezond en gevarieerd eet, bouw je ook een goede weerstand op. Om een tekort aan goede vitamine aan te vullen mag je vitamines slikken. Maar dit is heel wat anders dan vaccineren. Vaccineren is een stof van de ziekte inbrengen waardoor je lichaam antistoffen aanmaakt en je dus weerbaar bent tegen de ziekte. Ik ben zelf voor vaccineren, maar vind het echt iets heel anders dan vitamines slikken hoor. Al doe je het beide bewust... door vitamines te slikken bouw je geen antistoffen op tegen de mexicaanse griep, al ben je er waarschijnlijk wel sneller overheen als je het krijgt. Dus vitamines slikken kan geen kwaad, maar als je nu nog moet beginnen dan ben je wel te laat.... het heeft tijd nodig om weerstand op te bouwen.
Je hebt m'n posting niet helemaal goed begrepen.
Ik doelde op die extra maatregelen, waarvan ik overigens.een groot voorstander ben.
En natuurlijk is al dan niet vaccineren een heel ander onderwerp, waar je serieus mee om moet gaan.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

mijn lieve kersverse nichtje en naamgenootje van 6-7 weken heeft het ook, arm kind....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

MarthaMartha schreef:mijn lieve kersverse nichtje en naamgenootje van 6-7 weken heeft het ook, arm kind....
Zielig voor zo'n kleintje.
Marco

Bericht door Marco »

Tiberius schreef:
MarthaMartha schreef:mijn lieve kersverse nichtje en naamgenootje van 6-7 weken heeft het ook, arm kind....
Inderdaad. Ik ben nu zelf ziek (gaat al wel weer een stuk beter), maar tot nu toe lijkt m'n dochtertje niet besmet (ik leef in quarantaine..). Hoop echt dat dat zo blijft!

Krijgt je nichtje nog medicijnen?
Ander

Bericht door Ander »

Nou, heftig, zo'n kleintje.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Ds. Schreuder heeft helder in de krant wat handvatten gegeven omtrent vaccinatie.

Ik was niet van plan om me te laten vaccineren maar ik word gestaafd in die opvatting door wat ik massaal om me heen zie gebeuren: mensen die de prik halen worden ziek...! Geen indianenverhalen, geen anekdotes, nee, ik zie het echt heel veel om me heen. En iedereen kent die mensen.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Marco schreef:
Tiberius schreef:
Inderdaad. Ik ben nu zelf ziek (gaat al wel weer een stuk beter), maar tot nu toe lijkt m'n dochtertje niet besmet (ik leef in quarantaine..). Hoop echt dat dat zo blijft!

Krijgt je nichtje nog medicijnen?
nee, want ze lijkt zelf te herstellen en dat willen ze liever eerst afwachten, tamiflu breekt ook goede dingen af. Het gaat nu wat beter, zodra ze benauwd wordt of koorts krijgt moeten ze naar het ziekenhuis.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Rens

Bericht door Rens »

Erasmiaan schreef:Ds. Schreuder heeft helder in de krant wat handvatten gegeven omtrent vaccinatie.

Ik was niet van plan om me te laten vaccineren maar ik word gestaafd in die opvatting door wat ik massaal om me heen zie gebeuren: mensen die de prik halen worden ziek...! Geen indianenverhalen, geen anekdotes, nee, ik zie het echt heel veel om me heen. En iedereen kent die mensen.
geen centje last..........en al 11 jaar niet, na de start van de noodzaak tot inenten
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Erasmiaan schreef:Ds. Schreuder heeft helder in de krant wat handvatten gegeven omtrent vaccinatie.

Behalve ik dan ;) En of je de handvatten helder vind, sja, het is vooral een herhaling van argumenten die al jaren in de refokring circuleren. Ik kon er geen nieuws in ontdekken.
Ander

Bericht door Ander »

Mister schreef: sja, het is vooral een herhaling van argumenten die al jaren in de refokring circuleren.
Heel consistent dus. En dat is een goed teken.
Plaats reactie