Ik denk, dat dat een beetje kort door de bocht is.jvdg schreef:Maar m'n beste Gijs, ook deze middelen zou je op de keper beschouwd ook als een soor vaccinatie kunnen beschouwen. Je neemt immers extra maatregelen om de ziekte te voorkomen.Gijs83 schreef:De multivitamines en vit.c is natuurlijk helemaal niet verkeerd, want het verhoogd je weerstand en het is gezond. Zeker met kouder weer is het handig!Meeting schreef:Toch heb ik de neiging om het heft in eigen handen te nemen en ben in elk geval met multivitamines en vit. c aan de slag.
Het gevoel dat je zelf veel aan je gezondheid kan doen stelt mij wel wat gerust.
Dat ze aan die 300 doden in de oekrainen geen ruchtbaarheid geven is natuurlijk bedoeld om geen angst te zaaien.
Ik denk dat we het maar beter wel kunnen weten.
Het gaat in deze discussie om (minimaal) twee zaken:
1. Mag je een vaccinatie nemen? Oftewel je lichaam een beetje ziek maken om erger te voorkomen, terwijl de kans groot is, dat dat erger nooit komt. Het gaat dus niet om extra voorzorgsmaatregelen op zich, maar specifiek om de vaccinaties. Je mag (en moet) gewoon goed voor je lichaam zorgen. Als iemand gewoon gezond is en eet, hoeft hij geen extra vitaminepillen etc te slikken. Dat is onnodig en alleen maar geldklopperij.
In deze periode van dreigende griep is het niet verkeerd om wat extra fruit te eten en extra hygiënisch te zijn, om besmetting te voorkomen.
En als je er geen moeite mee hebt om jezelf wat te laten tillen, kan je wat mij betreft gerust wat extra vitaminepillen nemen.
2. De andere kant is: waar stel je je vertrouwen op? Is dat in de eerste plaats op God of op de middelen? Als je op God vertrouwt, kan je gerust die middelen waarnemen. Maar stel er niet in de eerste plaats je vertrouwen op; dan maakt het niet uit of het over een vaccinatie of over een handje pillen gaat.