Mexicaanse griep

priscilla

Re: Mexicaanse griep

Bericht door priscilla »

Inderdaad, God bestuurt gelukkig alles. Alleen heb ik wel mijn eigen verantwoordelijkheid om de middelen te gebruiken die God in Zijn voorzienigheid geschonken heeft.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

met het vaccin is er blijkbaar grote kans op miskraam....

tiep maar 'h1n1 miscarriage' in google...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
vogeltje

Bericht door vogeltje »

priscilla schreef:Inderdaad, God bestuurt gelukkig alles. Alleen heb ik wel mijn eigen verantwoordelijkheid om de middelen te gebruiken die God in Zijn voorzienigheid geschonken heeft.
Helemaal waar Priscilla.
Alleen praat je anders als dat middel toch nare neveneffecten blijkt te hebben, die je liever niet wilt zien. En ik vind het niet fijn om een middel te gebruike waarvan veel nog onbekend is. Wie vertelt mij wat het doet in het lichaam van mijn kind?
Hoe reageert zijn immuunsysteem erop?

Hier kun je een uitzending bekijken:
http://www.netwerk.tv/uitzending/2009...
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
vogeltje

Bericht door vogeltje »

Bert Mulder schreef:met het vaccin is er blijkbaar grote kans op miskraam....

Dit jongetje werd er ook erg ziek van terwijl hij van het normale griepvaccin geen last had.

http://www.youtube.com/watch?v=NHBWl8o_ ... r_embedded
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

gynaecologen adviseren om minimaal 1 cyclus, maar liefst tenminste drie cycli te wachten met zwangerschap na inenting met het vaccin.
Gian

Bericht door Gian »

Waarom zwijgt de media over de bijna 200 doden sinds het weekend in Oekraïne?
Daar schijnt een Mexicaanse griepvariant te zijn die ernstige longbloedingen veroorzaakt.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
priscilla

Bericht door priscilla »

Ik heb netwerk bekeken, maar ik vind het eenzijdig en inspelen op de ontstane
twijfels. Het is zeker goed om een weloverwogen beslissing te nemen, maar je moet je niet laten lijden door "geruchten en geklets".
Ik heb zelf op dit moment erg weinig weerstand. Om mij te beschermen wordt ons hele gezin incl. ikzelf ingeënt, dat vind ik verstandiger dan afwachten of we het krijgen.
parsifal

Bericht door parsifal »

Dit is vaak annekdotisch. Op het moment dat je een miskraam krijgt in de twee weken na vaccinatie, zul je het waarschijnlijk in verband brengen met de vaccinatie. Het is mogelijk dat dit verband er is, maar het is ook heel goed mogelijk dat er niet meer miskramen zijn dan er zonder vaccinatie zouden zijn (dus dat er nauwelijks verschil is in het aantal miskramen in een periode van vaccinaties en in een periode zonder vaccinaties). Wat ik weet is dat er tot nu toe genoeg onderzoek is gedaan om er redelijk zeker van te zijn dat er geen extra risico is bij zwangerschappen die al meer dan 3 maanden duren. VOor de periode daarvoor is er niet voldoende zekerheid (hoewel er ook nauwelijks aanwijzingen zijn dat het wel schadelijk zou zijn), daarom worden in Nederland zwangere vrouwen niet ingeent in de eerste drie maanden van hun zwangerschap.

Wel ben ik erg benieuwd naar hoe mensen denken dat het vaccin invloed zou hebben op de zwangerschap. Natuurlijk gaat het immuunsysteem aan de slag bij een vaccinatie, wat gevolgen kan hebben. Maar het gaat toch wat minder extreem aan de slag dan bij een daadwerkelijke infectie met griep. Het immuunsysteem gaat ook aan de slag bij een verkoudheid. Ik ben geen bioloog, maar ik mis zelfs de minste verklaring over hoe het vaccin een gevaar zou kunnen zijn of gevolgen zou kunnen hebben op langere termijn.

Ik maak me wel ongerust over de internetberichten over vaccinatie in het algemeen. Als de vaccinatiegraad gaat dalen in Nederland dan krijg je waarschijnlijk weer regelmatiger mazelen en mogelijk polio epidemieen. En wat gebeurt er als rode hond weer meer gaat voorkomen (over risicos voor zwangere vrouwen gesproken)? Ik mag hopen dat de lichamelijke integriteit in Nederland zo belangrijk blijft dat vaccinaties niet verplicht worden, maar ik hoop net zo hard dat veel mensen vrijwillig voor vaccinatie kiezen, zodat bijvoorbeeld mazelen (en misschien zelfs polio) de pokken achterna gaan. Griep blijft een apart verhaal natuurlijk, daar blijft het doel van epidemiologen om de gevolgen te beperken, meer dan dat kunnen we niet als mensen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Bart

Bericht door Bart »

ik lig al een halfjaar ziek op bed men kan weinig vinden in het ziekenhuis waar ik 3 weken gelegen heb Maandag krijg ik de 1e prik gelukkig want ik ga niet afwachten en evt bijkomstigheden zien ik dan wel
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Ik dacht dat vooral het gevaar van hardnekkige, moeilijk te behandelen long infecties op de loer ligt.
Al dat geraas over het slecht getest en onbekende bijwerking van het vaccin is voor het overgrote deel bangmakerij. Er zijn ik weet niet hoeveel sites actief die elke vaccinatie en pil aan dodelijke slachtoffers koppelen!! Zoek sites op van onderzoekers en ziekenhuizen , dan krijg je toch betere informatie.
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
helma

Bericht door helma »

ik las vanmorgen Amos 4 en het is mijn gebed of we door dit alles (o.a. MG)ons laten gezeggen en terugkeren naar de Heere.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Met excuses aan het RD voor de 11 extra geciteerde woorden uit het artikel, maar anders klopte de zin niet ...
Refdag schreef:Staphorst praat met kerken over inenten

STAPHORST – Burgemeester J. Alssema van Staphorst heeft zich door de verschillende kerken in zijn gemeente laten informeren over hun visie op vaccinatie tegen de Mexicaanse griep.

Alssema heeft de verschillende standpunten over inenting die onder de leden van de kerkelijke gemeenten leven, in een speciaal document op een rij laten zetten, zo deelde hij dinsdagmorgen mee.
Goed initiatief van de gemeente en de kerken van Staphorst, de voor en tegens eerlijk op een rij.
En dat voordat de hele Nederlandse media weer met camara's voor de kerken staan..

Hier het uitgegeven document :

Argumenten kerken gemeente Staphorst tegen / voor (massa)vaccinatie

Mexicaanse griep
Inleiding
Nieuwe Influenza A (H1N1) is een nieuw virus dat griep veroorzaakt. Het virus komt
inmiddels in veel landen voor. In Nederland is de officiële naam Nieuwe Influenza A (H1N1),
beter bekend als Mexicaanse griep. De overheid heeft besloten dat vaccinatie de beste manier
is om mensen te beschermen tegen het virus. Binnenkort wordt een deel van de bevolking
opgeroepen voor vaccinatie. Het gaat om mensen die extra risico lopen op complicaties van
de griep. En om mensen die een verhoogde kans hebben om deze groep te besmetten. De
overheid heeft voldoende vaccins besteld om de hele Nederlandse bevolking te vaccineren als
dat nodig is.
Een deel van de inwoners van de gemeente Staphorst is vanwege zijn geloofsovertuiging
tegen vaccinatie. Dat betekent niet dat alle kerkelijke Staphorsters tegen vaccinatie zijn. Naar
verwachting zal een groot deel van de inwoners zich wel laten inenten als de situatie daartoe
aanleiding geeft. Benadrukt wordt dat er geen dwang wordt uitgeoefend om zich al dan niet te
laten vaccineren. De kerken laten hun leden vrij in hun keuze. De gemeenteleden hebben
hierin hun eigen verantwoordelijkheid.
Hieronder treft u de argumenten aan van degenen die vaccinatie afwijzen en van hen die geen
(overwegende) bezwaren hebben tegen vaccinatie.

Argumenten tegen vaccinatie
De hoofdbezwaren van christenen die vaccinatie afwijzen zijn:
•Met vaccinatie wordt vooruitgelopen op Gods voorzienig bestuur.
•Met vaccinatie komt een ziekmakende stof in het lichaam en daarmee brengt men zichzelf
in gevaar. Ook de minister van volksgezondheid en de gezondheidsraad die het ministerie
adviseert, geven aan dat vaccinatie niet zonder gevaren is. Daarnaast ‘beschermt’ de
vaccinatie na de eerste inenting slechts 30% en na de tweede inenting nog maar 70%.
•Mensen mogen niet stellen dat ze de baas zijn over zichzelf en dat ze niets met God te
maken hebben. Met vaccinatie beschermt men zich tegen een ziekte waarvan men niet
weet of God deze ziekte aan jou wil gaan geven. Dit zou voort kunnen komen uit een
verkeerde bezorgdheid en het willen ontkomen aan Gods slaande hand. Als het laatste het
geval is, is dat af te keuren.

Argumenten voor vaccinatie
Overwegingen van christenen die zich wel laten inenten zijn:
•Voorzorg is iets wat naar Gods wezen is, God was al bezig met de mens vóór de
grondlegging van de wereld, nog voordat de mens gevormd werd. Mensen zijn geroepen
om in navolging van de Here Jezus Christus het leven te helen en te ontwikkelen. De Here
God geeft aan de mensen daarvoor de mogelijkheden en verantwoordelijkheden.
God gaf zelf de mensen de opdracht de aarde te bewerken, te bewaren en te ontwikkelen.
Daartoe behoort ook het ontwikkelen van nieuwe (medische) technieken.
•Maatregelen nemen die dreigend onheil kunnen voorkomen, zijn niet in strijd met het
geloof in Gods voorzienige leiding. Onder Zijn voorzienige leiding gaf God
(voorzorgs)middelen zoals vaccinatie, die je mag gebruiken. Speel Gods leiding en de
menselijke verantwoordelijkheid niet tegen elkaar uit.
•God leidt ons leven, of we nu ons al dan niet laten inenten, ons al dan niet verzekeren of
wel of geen autogordel dragen.
•Vaccinatie is geoorloofd, echter we moeten niet onze zekerheid zoeken in de vaccinatie
zelf, maar ons vertrouwen op God stellen. Genezing of voorkoming van ziekte is alleen
mogelijk als God alle middelen zegent.
•In de bestrijding van ziektes en kwalen mogen niet alleen defensieve middelen zoals
medicijnen gebruikt worden, maar ook offensieve zoals vaccinatie. Het afweersysteem dat
de Schepper in ons lichaam gegeven heeft wordt door vaccinatie getraind ter bescherming
van ons leven. Zeker bij dreiging van een epidemie worden we geroepen om
voorzorgsmaatregelen te nemen.
•De eigen verantwoordelijkheid van een persoon beperkt zich niet tot hem/haarzelf, maar
raakt ook de gezondheid van anderen. In het bijzonder geldt dit voor ouders; zij hebben
hun kinderen bescherming te bieden.
•Het belijden van de Christelijke kerken is niet in het geding bij deze maatregel van de
overheid.

Enkele opmerkingen, gebaseerd op de huidige situatie:
•De vaccinatie tegen Mexicaanse griep is vergelijkbaar met de vaccinatie tegen de
‘gewone’ griep. Daarvoor worden ook bepaalde risicogroepen opgeroepen.
•Deskundigen zijn het er niet over eens in hoeverre er aan de vaccinatie gevaren verbonden
zijn.
•Het is van belang de bevolking ook nadrukkelijk te wijzen op beschermende maatregelen,
met name op het gebied van de hygiëne.
Vastgesteld op 29 oktober 2009
Rens

Bericht door Rens »

iedereen kan met welk indianenverhaal dan ook aan komen zetten............ik heb woensdag de eerste van de twee griepprikken gehaald..........2 december de volgende.

ik laat me niet gek maken door indianen- en broodje aapverhalen.

gaat er wat fout, nou jammer dan.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Bureaucraat

Bericht door Bureaucraat »

In Vrij Nederland (nr. 46) staat een interessant artikel over griepvaccins.
Vrij Nederland schreef: Het griepvaccin, redder in nood?
Enkele topwetenschappers hebben grote twijfels bij de effectiviteit van vaccinatie tegen de griep.

De werking van griepvaccins is niet aangetoond bij de groepen die nu de griepprik krijgen, zoals kleine kinderen, ouderen en mensen met chronische aandoeningen. Dat zegt Tom Jefferson, hoofd vaccinstudies van de gezaghebbende Cochrane Collaboration, deze week in Vrij Nederland.
De rest van het artikel kun je lezen op de site, overigens is het slechts een verkorte versie van hetgeen in het tijdschrift zelf staat.
Jongere

Bericht door Jongere »

Wilhelm schreef:Goed initiatief van de gemeente en de kerken van Staphorst, de voor en tegens eerlijk op een rij.
En dat voordat de hele Nederlandse media weer met camara's voor de kerken staan..
Opzich is dat niet nieuw, in de tijd van de polio-epidemie (1992) is er een driemanschap door het Min. van Volksgezondheid gevraagd om over deze dingen na te denken. Deze uitgave is daar een resultaat van: http://www.lezen.nu/boeken/polio-9061403995.html Ook hierin staan al overzichtelijk de standpunten weergegeven.
Plaats reactie