Ik begrijp niet waaromhoe Bloempje28 per se zich wil verdiepen in het privéleven van Marie-Henriëtte.
Mijn vrouw is meer dan zeven keer bevallen zonder ruggenprik en zou het nog steeds niet anders willen.
En denk niet dat dit allemaal gemakkelijke bevallingen waren...
Als je mijn reactie goed naleest, schrijf ik er duidelijk bij waarom! Ja... ik vind dat het makkelijker is te beweren dat pijnstilling bij een beavlling niet mag, als je zelf geen kinderen gebaard hebt. Ik hoef niet te weten hoe haar bevallingen waren maar of ze ooit zonder pijnstilling bevallen is... hoe prive is dat in een onderwerp als deze? Lijkt me logisch dat je ook weet waarover je praat... en als je dat ten diepste niet weet zou ik me er niet zo in vastbijten!
En mijn inziens is het te gemakkelijk om deze tekst te gebruiken om te beweren dat pijnstilling niet mag tijdens een bevalling, maar als je zelf met pijn bevalt (heel veel pijn) kan ik me heel goed voorstellen dat vrouwen toch verder gaan nadenken. je mag nooit zomaar dingen 'bewijzen' door 1 tekst in het licht te stellen. Er is zoveel uit de Bijbel wat erop wijst dat we toch gebruik mogen maken van de middelen door God gegeven. Er zullen vrouwen zijn die makkelijk die pijn kunnen dragen... mijn moeder heeft er 6 gehad en met geen van zessen heel veel problemen gehad... ze vond het vervelend maar heel pijnlijk niet... nee, het verschilt per vrouw en per bevalling, dus laat de vrouw het ook zelf bepalen dan. Als je als vrouw er enorm aan onderdoor gaat of als het je bijna een trauma oplevert, dan lijkt me het juist Bijbels de middelen ter beschikking te stellen! ... pijn is namelijk heel vermoeiend.. op een gegeven moment verlies je de controle en raak je in paniek! Weeen zijn echt niet zomaar pijntjes! Zonder dat je het mee hebt gemaakt, mag je er niet over oordelen vind ik!
maar ik val in herhaling...