albion schreef:vogeltje schreef:Luther schreef:Deze stelling van vogeltje is m.i. duidelijker
vogeltje schreef:
Iemand kan een wedergeboren christen en niet praktizerende homo/lesbi zijn.
Of, scherper geformuleerd: Iemand die praktiserend homo/lesbi is, kan niet een wedergeboren christen zijn.
Niet mee eens. Iemand die praktiserend homo/lesbi is kan een wedergeboren christen zijn. Net zo goed als David zijn zonde met Bathseba beging en toch een echt wel een' kind van God was.
Hij viel niet in de zonde maar nodigde haar bewust uit om 'sex buiten het huwelijk' met haar te hebben.
Was er in die tijd wel sprake van een 'uitnodigen'? Hij viel in deze zonde en het werd hem ook tot zonde (zie Ps. 51). Hij is er ook voor gestraft.
Praktiserend homo/lesbi leven dágelijks in de zonde. Terwijl als je een wedergeboren christen bent je juist strijdt tégen de zonde. En daarom kan ik me niet voorstellen dat een wedergeboren christen ook praktiserend homo/lesbi is.
Als ze weten dat er in Lev. staat:
Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!
Of als ze grootgebracht zijn in onze kringen weten ze dat de zonde van Sodom en Gomorra wijst naar het homo-zijn.
Eer zij zich te slapen leiden, zo hebben de mannen dier stad, de mannen van Sodom, van den jongste tot den oudste toe, dat huis omsingeld, het ganse volk, van het uiterste einde af.
5 En zij riepen Lot toe, en zeiden tot hem: Waar zijn die mannen, die deze nacht tot u gekomen zijn? breng hen uit tot ons, opdat wij ze bekennen.
David heeft bewust zonde gedaan! Hij zag haar op het dak van zijn huis en hij heeft haar gevraagd... het is niet geoorloofd als vrouw zomaar tot de koning te treden. Hij heeft nadat Batseba zwanger was geraakt, haar man thuis gehaald met een smoes zodat ze samen zouden vrijen en het net zou lijken dat zij zwanger van Uria. Toen dit mislukte heeft hij Uria bewust voor in het leger laten plaatsen zodat ie snel dood zou gaan, dat zou hem de mogelijkheid geven met Batseba te trouwen. Nou als dit niet bewust is gegaan dan weet ik het ook niet. Het verlangen naar Batseba was groter dan het verlangen om zich te houden aan Gods geboden. Hij sloot zich bewust af. Tijdens het sterfbed van zijn kind, kreeg hij zo'n intens spijt.... hij keerde zich opnieuw naar God, maar God strafte hem toch door zijn zoon te laten sterven en hem een nieuwe te beloven. Zonder de dood van zijn kind zou David nooit zoveel spijt hebben gekregen. Hij had een harde hand nodig om tot inkeer te komen.
Daarnaast was het in het oude testament de gewoonte om zwaar te straffen als de wetten Gods overtreden waren. Denk aan het feit dat stelen met stenigen gestraft werd en overspel ook. Zo waren er vele straffen. Dus het stukje wat je citeert moet je ook in die zin lezen. Stelen is nog steeds verboden, net als het praktiseren van homoseksualiteit.... maar het wordt niet meer zo gestraft als toen... God zal ons straffen met de eeuwige dood als wij ons niet bekeren. Ik denk dat het praktiseren van homoseksualtiteit in Gods ogen net zo erg is als jaloers zijn of roddelen. Zonde is zonde. Wij hebben gradaties, maar God niet. Wij staan daarom net zo schuldig! En leven ook elke dag in zonde, zelfs zonder dat we het soms beseffen. Er zijn kinderen van God die graag roddelen en er ook niet mee ophouden, er zijn kinderen van God die praktiseren en er niet mee kunnen stopppen. Laten we vooral voor dezen bidden of God hen de kracht geeft om te breken ivp ons af te vragen of ze wel bij God mogen horen. Juist zij, die de grootste der zondaren zijn, mogen bij Hem aan Zijn tafel, Hij at met tollenaren en zondaren.... maar ik geloof wel dat er wel strijd zal zijn... David kwam ook tot inkeer... ik denk dat dat moment wel een keer komt.... vroeg of laat! Maar strijden tegen de zonde betekent niet: nooit meer vallen in zonde (en dat betekent vaak dat je even je geweten op zij schuift en toch toegeeft, een keuze... ) anders hadden we de genade niet elke dag nodig!
We mogen niet oordelen! En laten we ook geen redenen zoeken om een oordeel te mogen vellen. Omdat God het afkeurt in de Bijbel, betekent het niet dat wij zomaar mogen zeggen dat praktiserende homo's niet bekeerd kunnen zijn. want God keurt zoveel af, wat wij elke dag doen zonder er over na te denken.... wij liggen op 1 lijn met hen!