Ontwikkelingen Ger. Gem. in Ned. BV

vriend-en-metgezel

Re: Ontwikkelingen Ger. Gem. in Ned. BV

Bericht door vriend-en-metgezel »

claus schreef:Te lezen was dat ongeveer de helft van de gemeente Middelburg zich aansluit bij arnemuiden en de andere helft bij Middelburg, bij de Westerkerk. Wie weet waar de enige ouderling van de buitenverbanders, oud. Biem Kersten (een kleinzoon van wijlen ds. G. H. Kersten) zich aan gaat sluiten?? Waarom ik dit vraag? Mede hierom dat men te Arnemuiden niet één ouderling meer heeft. Wele en predikant (gelukkig!!), wel diakenen, maar geen ouderling. En dan zegt vader Voetius in zijn aloude kerkrecht dat men dan ettelijke pogingen dient te doen om de ambten vervuld te krijgen. Dat zal men zeker gaan doen, maar oud. B. Kersten heeft ervaring en is geen nieuweling meer. Maar, nogmaals, ik weet NIET of hij zich in Arnemuiden zal aansluiten of in Middelburg bij de Westerbeke-groep (3 broers met veel van hun kinderen). De Westerkerk wordt ironisch wel eens de Westerbeke-kerk genoemd.
Wordt misschien wel thuislezer. Je weet het nooit.
Als je telefoonnummer heb, kun je hem even opbellen.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

vriend-en-metgezel schreef:
claus schreef:Te lezen was dat ongeveer de helft van de gemeente Middelburg zich aansluit bij arnemuiden en de andere helft bij Middelburg, bij de Westerkerk. Wie weet waar de enige ouderling van de buitenverbanders, oud. Biem Kersten (een kleinzoon van wijlen ds. G. H. Kersten) zich aan gaat sluiten?? Waarom ik dit vraag? Mede hierom dat men te Arnemuiden niet één ouderling meer heeft. Wele en predikant (gelukkig!!), wel diakenen, maar geen ouderling. En dan zegt vader Voetius in zijn aloude kerkrecht dat men dan ettelijke pogingen dient te doen om de ambten vervuld te krijgen. Dat zal men zeker gaan doen, maar oud. B. Kersten heeft ervaring en is geen nieuweling meer. Maar, nogmaals, ik weet NIET of hij zich in Arnemuiden zal aansluiten of in Middelburg bij de Westerbeke-groep (3 broers met veel van hun kinderen). De Westerkerk wordt ironisch wel eens de Westerbeke-kerk genoemd.
Ja, en wil je na het telefoontje het hele gesprek a.u.b. hier weer posten, want ik ben zóóóóóó nieuwsgierig waar ouderling B. Kersten van de GGiNbv Middelburg zich zal aansluiten en hoe groot hij zelf zijn kansen acht om ouderling in de GGiN Arnemuiden te worden. En bovendien zou ik graag weten op welke wijze hij zijn kansen denkt te vergroten, welke preken hij tijdens de leesdienst denkt te gaan lezen, en hoe het voelt om als buitenstaander weer binnenstaander te worden, etc., etc. enfin, bellen maar. Snel graag, want ik kan niet wachten op de antwoorden. :bobo
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Ik vind dat dit verdacht veel op roddelpraat gaat lijken....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Bert Mulder schreef:Ik vind dat dit verdacht veel op roddelpraat gaat lijken....
Ge begrijpt, hoop ik, dat mijn posting super-cynisch bedoeld was...
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Luther schreef:
Bert Mulder schreef:Ik vind dat dit verdacht veel op roddelpraat gaat lijken....
Ge begrijpt, hoop ik, dat mijn posting super-cynisch bedoeld was...
Ja, dat vatte ik....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
JALP

Bericht door JALP »

vriend-en-metgezel schreef:

Kan t zo ff vragen hoor... maar vind dit wel weer een beetje onzin allemaal...
brabo

Bericht door brabo »

ik denk dat de buitenverband gemeente van dinteloord niet zo snel terug keert naar de ggiN. ten eerste is de 'gewone'
ggiN 3 jaar geleden opgeheven. van de ggiN heeft een deel zich aangesloten bij de ger gem, een ander deel leest thuis een preek of luistert kerktetefoon via bruinisse (zijn de oude mensjes) en 1 gezin heeft zich aangesloten bij de gginbv.
maar over de gginbv het volgende: ik schat dat er nog 60 (doop-) leden zijn waarvan meer dan de helft van het eiland tholen komt. dan denk ik eerder dat de gemeente opgeheven wordt en dat de mensen van het eiland tholen zich aansluiten bij de dichtsbijzijnde ggiN (oud-vossemeer?)
of de oggbv van ds van de meer in st- philipsland.
ik heb het altijd zo frappant gevonden dat het kleine dorpje dinteloord in het 'roomse brabant' 3 verschillende gg had.
voor de scheuring in 1980 had de ggiN wel 160 (doop-)
leden. en moet nu is kijken wat er van terecht gekomen is.
de ene is opgeheven en de andere heb geen toekomst meer.
wat ik ook niet begrijp dat ds v/d meer niet in rijssen en
ijsselmuiden voorgaat. eigenlijk kan je wel stellen dat de ggiNbv niet meer bestaat maar ieder voor zich zijn eigen weg gaat.
astroguy

Bericht door astroguy »

brabo schreef:ik denk dat de buitenverband gemeente van dinteloord niet zo snel terug keert naar de ggiN. ten eerste is de 'gewone'
ggiN 3 jaar geleden opgeheven. van de ggiN heeft een deel zich aangesloten bij de ger gem, een ander deel leest thuis een preek of luistert kerktetefoon via bruinisse (zijn de oude mensjes) en 1 gezin heeft zich aangesloten bij de gginbv.
maar over de gginbv het volgende: ik schat dat er nog 60 (doop-) leden zijn waarvan meer dan de helft van het eiland tholen komt. dan denk ik eerder dat de gemeente opgeheven wordt en dat de mensen van het eiland tholen zich aansluiten bij de dichtsbijzijnde ggiN (oud-vossemeer?)
of de oggbv van ds van de meer in st- philipsland.
ik heb het altijd zo frappant gevonden dat het kleine dorpje dinteloord in het 'roomse brabant' 3 verschillende gg had.
voor de scheuring in 1980 had de ggiN wel 160 (doop-)
leden. en moet nu is kijken wat er van terecht gekomen is.
de ene is opgeheven en de andere heb geen toekomst meer.
wat ik ook niet begrijp dat ds v/d meer niet in rijssen en
ijsselmuiden voorgaat. eigenlijk kan je wel stellen dat de ggiNbv niet meer bestaat maar ieder voor zich zijn eigen weg gaat.
Het is bekend dat ds. AP van der Meer in Dinteloord in de GGNbv voorgegaan is of dit nog steeds doet. Dat ze dan zouden aansluiten bij hem ligt dan wel voor de hand denk ik.
Atze
Jean le Fontain
Contacteer:

Bericht door Jean le Fontain »

Enfin, dit topic is inmiddels verworden tot een glazen bol.
Als er nieuws is, stuur dan een PB-tje naar een van de moderators.
Tot die tijd
:lock
Jean le Fontain
Contacteer:

Bericht door Jean le Fontain »

Op verzoek weer geopend.
Gian

Bericht door Gian »

Misschien kunnen pierre27 en Erasmiaan samen een 24 uurs-dienst instellen om te controleren wat er over de ggin gezegd wordt.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
accoord

Bericht door accoord »

Naar verluid is er in de gemeente van Veenendaal een afscheidsbrief voorgelezen van de op dit moment zeer ernstig zieke Ds. A. Wink. Menselijkerwijs gesproken ligt hij op zijn sterfbed. Graag zou ik willen vernemen wat de strekking van dit schrijven was en of er ook hoop voor de toekomst van dit kerkverband in heeft doorgeklonken.
Het zou fijn zijn als er alleen feitelijke informatie naar voren zou komen, zonder dat dit in eindeloze en ook nutteloze discussies dreigt te verzanden.
pierre27

Bericht door pierre27 »

accoord schreef:Naar verluid is er in de gemeente van Veenendaal een afscheidsbrief voorgelezen van de op dit moment zeer ernstig zieke Ds. A. Wink. Menselijkerwijs gesproken ligt hij op zijn sterfbed. Graag zou ik willen vernemen wat de strekking van dit schrijven was en of er ook hoop voor de toekomst van dit kerkverband in heeft doorgeklonken.
Het zou fijn zijn als er alleen feitelijke informatie naar voren zou komen, zonder dat dit in eindeloze en ook nutteloze discussies dreigt te verzanden.
Klopt accoord, k weet de exacte strekking niet van de brieven niet. Alleen dat hij op zijn sterfbed ligt is denk ik iets voorbarig, is helder van geest maar lichaam geeft het langzaam op.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
mens

Bericht door mens »

Het is inderdaad zo dat ds Wink een afscheidsbrief heeft laten voorlezen, hij heeft de gemeente bedankt dat zij bijna 40 jaar een zondaar heeft willen horen.
Ook wenste hij de kerkeraad wijsheid in alle te nemen beslissingen.
Gisteren is er voorgelezen dat hij bedlegerig is, hij is naar het lichaam zeer zwak is maar ruim van geest.
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

mens schreef:Het is inderdaad zo dat ds Wink een afscheidsbrief heeft laten voorlezen, hij heeft de gemeente bedankt dat zij bijna 40 jaar een zondaar heeft willen horen.
Ook wenste hij de kerkeraad wijsheid in alle te nemen beslissingen.
Gisteren is er voorgelezen dat hij bedlegerig is, hij is naar het lichaam zeer zwak is maar ruim van geest.
Ik heb gehoord dat er wel vaker is meegedeeld dat 'de geliefde herder en leraar' ernstig ziek was, naar het ziekenhuis moest, etc.

Vanwaar dan nu deze brief?
Gesloten