Ik geloof dat we nu ergens op een punt zijn waar duidelijk komt waar het allemaal om draait, namelijk het geloof van kinderen of eigenlijk, gelovigen die van kindsaf geloven bestaan nauwelijks. Ik zou graag onderbouwd zien waarom dat zo is. Daarnaast zou ik willen kijken naar de consequenties ervan. En vanaf welke leeftijd worden dan de meeste gelovigen bekeerd? Zijn dat tieners, 20+, 50+??Afgewezen schreef:Ik heb al gezegd dat er meer nodig is dan je opvoeding trouw zijn. Ik geloof niet dat er zoveel kinderen zijn die van jongsaf aan geloven. Omdat wij verschillende criteria aanleggen, ook al zeg je het nu met mij eens te zijn, wat de discussie er overigens niet helderder op maakt. Want volgens mij voel ook jij wel aan dat ik iets anders bedoel dan jij.Marco schreef:Daar ben ik het namelijk helemaal mee eens. Maar laat ik er dan toch een vraag bij stellen: Hoe denk je dat een kind dat zijn opvoeding trouw is gebleven hier tegenaan kijkt, in de zin van bekeringsmoment?
Wat gaan we dan doen aan kinderwerk, jeugdwerk etc.?? En persoonlijk vind ik dan dat we dan ook de kinderdoop eens kritisch moeten bekijken, want waarom dopen we dan kinderen die hoogstwaarschijnlijk onheilig zijn. En dan heb je ook het probleem met alle jonggestorven kinderen, strikt deze redenering volgend zijn er dus nauwelijks kinderen in de hemel.