Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Tom A Hawk

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]

Bericht door Tom A Hawk »

Net "Brieven uit de hel" van CS Lewis gelezen. Heel aangrijpend.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Avondboek, samengesteld door Gabriel Smit. Ik hou enorm veel van de psalmberijming van Gabriel Smit, maar dit Avondboek kan me nog niet geheel bekoren.
Jongere

Bericht door Jongere »

Hendrikus schreef:Afbeelding
Mooi boek, zeer aan te bevelen!
Ben ik nu ook aan het lezen.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Jongere schreef:
Hendrikus schreef:Afbeelding
Mooi boek, zeer aan te bevelen!
Ben ik nu ook aan het lezen.
Het grappige is - doordat ik regelmatig meerdere boeken tegelijk "onder handen" heb - dat ik meende een boek van Vreugdenhil te lezen en pas op 2/3 van het boek erachter kwam dat ik Van den Belt aan 't lezen was.
Maar ik heb het idee dat ds. Vreugdenhil dit inhoudelijk ook voor zijn rekening zou kunnen nemen.
~~Soli Deo Gloria~~
Jean le Fontain
Contacteer:

Bericht door Jean le Fontain »

Luther schreef:"Ik heb te weinig geloof om atheïst te zijn" - Norman L. Geisler en Frank Turek

Van de site bol.com:
Dit boek gaat over basisvragen als: Waar komen wij vandaan? Wat is onze bestemming? Bestaat er een God? Leidt wetenschap niet automatisch tot een atheïstische levensovertuiging? Het boek gaat in op zaken variërend van de betrouwbaarheid van de rede, een ontwerp van de natuur, het bestaan van wonderen, de betrouwbaarheid van de bijbel tot Jezus en de God die we kunnen leren kennen. Uiteindelijk draait alles om ons 'wereldbeeld': hoe moeten we de wereld om ons heen duiden?

'Geisler en Turek argumenteren dat een christelijk wereldbeeld een veel betere beschrijving geeft van de werkelijkheid dan een atheïstische visie, een stelling waar ik van harte mee instem. Ik kan het boek aanraden voor christenen die hun geloof rationeel beter willen onderbouwen, maar zeker ook aan de sceptische atheïst die meent dat de wetenschap God allang heeft wegverklaard.' Prof.dr. Cees Dekker, hoogleraar moleculaire biofysica aan de TU Delft

'Als u een scepticus bent, bedenk dan dat u onze woorden moet geloven of verwerpen op grond van de bewijzen die we aanvoeren en niet omdat we bepaalde godsdienstige opvattingen hebben. We zijn allebei christen, maar dat zijn we niet altijd geweest. We zijn door bewijzen tot geloof gekomen. Dus het feit dat we christen zijn, doet niet ter zake. Het gaat om de vraag waaróm we christen zijn. En daar draait het om in dit boek. Atheïsten, die van nature sceptisch tegenover het christendom staan, blijken waarachtig in het atheïsme te geloven. Zoals we zullen zien, hebben ze, als ze de bewijzen eerlijk onder ogen zien, heel wat meer geloof nodig om hun atheïstische overtuigingen staande te houden dan christenen nodig hebben voor die van hen.' Norman L. Geisler en Frank Turek
Steengoed boek! Echt een aanrader en voor de prijs hoef je 't niet te laten... slechts € 12,50!
Jongere

Bericht door Jongere »

Is zeker mooi om te lezen. Met name de hoofdstukken over het Nieuwe Testament en de betrouwbaarheid daarvan.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

In drie boeken (nog steeds): dr. A. Comrie - De Eigenschappen des geloofs; J. Saarberg - Der Pelgrims Metgezel (het leven van ds. J.C. Philpot) en Dr. Don Batten, dr. Jonathan Sarfati, dr. Carl Wieland en dr. David Cathchpoole - Hoe bestaat het!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef: Den Herto's Uitgeverij - Utrecht
ach, zat er een scheurtje op de plek van de g?
Nee, de g van het toetsenbord was denk ik wat onwillig...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Een ontzettend taai artikel van E. Tov, over de tekst van het OT. :bobo
Zou fijn zijn als er een Jip-en-Janneke-versie van bestond.
Verder nog immer de Twaalftallen van H.F. Kohlbrugge en dan nog een paar boeken van J.C. Ryle.
caprice

Bericht door caprice »

Sinds afgelopen zondag 'Een woord op zijn tijd', van de weleerwaarde en geliefde vader Smytegelt, het eerste deel, begonnen zijnde met de eerste predikatie, ben ik van voornemens deze allen achter elkaar te lezen, samen onder afwisseling van de boeken, waar ik al reeds een eind in op weg was: 'In Uw licht' van ds. A. Makkenze (bijna uit), 'verzameling van enige predikatien' van ds. Petrus van der Hagen en 'Naar de hemel' van ds. P. van Ruitenburg.
En af en toe nog een samenspraak van ds. Mallan van 'Uit het zieleleven'.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
*girly*

Bericht door *girly* »

Jip & Janneke :sorc
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

*girly* schreef:Jip & Janneke :sorc
:haha
henriët

Bericht door henriët »

Christus, Die ons leven is
dr H.F. Kohlbrugge
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Marnix

Bericht door Marnix »

C.S. Lewis, 4 verhalen gebundeld:

- Surprised by Joy
- Reflections on the Psalms
- The Four Loves
- The Business of Heaven

Afbeelding
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Onversneden Christendom, CS Lewis.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gesloten