Ik liep een beetje achter.Luther schreef:Vreselijk! Eenn rouwdienst is sowieso geen kerkdienst, maar een familiebijeenkomst, dus een kerkenraad kan daar op dit punt helemaal niet het laatste woord in hebben, behalve als er wensen geuit worden, die zich niet verdragen met het Woord.Hendrikus schreef:Dat is mooi, en jij weet dat je wens ook gehonoreerd zal worden.fluitje schreef:Ik heb mijn wens op papier staan voor het geval ik kom te overlijden m.b.t. de rouwdienst.
Mijn wens is dat Gods lof wordt gezongen en Zijn Naam wordt grootgemaakt.
Dat het Evangelie van verzoening en genade wordt gebracht en aan het eind van de dienst ook de zegen van de Heere wordt uitgesproken door de predikant over de aanwezigen.
Heb er ook wat psalmen in genoemd, maar dat kan wel eens wijzigen, maar wat hierboven staat is voor mij 100% vast.
Ik heb het echter ook meegemaakt dat iemand op soortgelijke wijze een aantal wensen had m.b.t. zijn rouwdienst, maar de kerkenraad stak daar een stokje voor, want "zo zijn wij het hier niet gewend".
@Luther
Bedoel je hiermee het 'stokje ervoor steken' of van mijn wens om juist van de rouwdienst het karakter te geven van een eredienst?