Dat denk ik niet, want stel als de busmaatschappij reformatorisch was, dan zouden de bussen niet op zondag rijden en dan had men niet de mogelijkheid om daarmee te reizen. Wat dan de oplossing zou zijn is best moeilijk.Afgewezen schreef:Het is noodzakelijk om noodzakelijk werkenden te vervoeren...Erasmiaan schreef:De vraag is of openbaar vervoer een noodzakelijk werk is op de sabbat (het is in ieder geval geen werk van barmhartigheid).
Openbaar vervoer
Re: Openbaar vervoer
Het was ook ironisch bedoeld.Gijs83 schreef:Dat denk ik niet, want stel als de busmaatschappij reformatorisch was, dan zouden de bussen niet op zondag rijden en dan had men niet de mogelijkheid om daarmee te reizen. Wat dan de oplossing zou zijn is best moeilijk.Afgewezen schreef:Het is noodzakelijk om noodzakelijk werkenden te vervoeren...Erasmiaan schreef:De vraag is of openbaar vervoer een noodzakelijk werk is op de sabbat (het is in ieder geval geen werk van barmhartigheid).
Ik heb zo het gevoel dat ook in dit topic alle zienswijzen de revue al hebben gepasseerd..
Zelfs v.w.b. de off-topic draden.
Het herhalen van zetten is al begonnen.
Pat.
Zelfs v.w.b. de off-topic draden.
Het herhalen van zetten is al begonnen.
Pat.
Als er geen andere mogelijkheden zijn zou ik het geen probleem te vinden om met de bus te reizen.
In hoeverre die mogelijkheden zich uitbreiden (tot en met je baan opgeven) is iets voor jullie eigen geweten.
In hoeverre die mogelijkheden zich uitbreiden (tot en met je baan opgeven) is iets voor jullie eigen geweten.
- Bonny
- Contacteer:
Reformatorische bussen.....hoe zien die eruit?Gijs83 schreef:Dat denk ik niet, want stel als de busmaatschappij reformatorisch was, dan zouden de bussen niet op zondag rijden en dan had men niet de mogelijkheid om daarmee te reizen. Wat dan de oplossing zou zijn is best moeilijk.Afgewezen schreef:Het is noodzakelijk om noodzakelijk werkenden te vervoeren...Erasmiaan schreef:De vraag is of openbaar vervoer een noodzakelijk werk is op de sabbat (het is in ieder geval geen werk van barmhartigheid).
The Groom's still waiting at the altar
Toch is het verbazingwekkend dat velen daar kennelijk weinig moeite mee hebben. Ik heb de indruk dat hier iets behoorlijk verschoven is. En ik geloof niet dat we daar blij mee moeten zijn.Jongere schreef:Als er geen andere mogelijkheden zijn zou ik het geen probleem te vinden om met de bus te reizen.
Bonny schreef:Reformatorische bussen.....hoe zien die eruit?

-
Bureaucraat
Heeft die verschuiving die jij meent te constateren enkel betrekking op het reizen met het openbaar vervoer op zondag, of doel je op een meer algemene verandering van opvattingen?Afgewezen schreef: Toch is het verbazingwekkend dat velen daar kennelijk weinig moeite mee hebben. Ik heb de indruk dat hier iets behoorlijk verschoven is. En ik geloof niet dat we daar blij mee moeten zijn.
- Bert Mulder
- Contacteer:
[quote="Afgewezen"]
Toch is het verbazingwekkend dat velen daar kennelijk weinig moeite mee hebben. Ik heb de indruk dat hier iets behoorlijk verschoven is. En ik geloof niet dat we daar blij mee moeten zijnquote]
Heb je ook problemen met lands wegen te gebruiken op zondag? Daarvoor moet ook de politie en anderen werken....
Heb je ook problemen met je wc gebruiken?
je electriciteit?
je gas?
Toch is het verbazingwekkend dat velen daar kennelijk weinig moeite mee hebben. Ik heb de indruk dat hier iets behoorlijk verschoven is. En ik geloof niet dat we daar blij mee moeten zijnquote]
Heb je ook problemen met lands wegen te gebruiken op zondag? Daarvoor moet ook de politie en anderen werken....
je electriciteit?
je gas?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Nee, maar dat zijn dingen van een geheel andere orde. Nogmaals, ik denk dat men in onze kringen toch niet snel zal kiezen voor het beroep van machinist of conducteur. Want dát vindt men dan toch te ver gaan...Bert Mulder schreef:Heb je ook problemen met lands wegen te gebruiken op zondag? Daarvoor moet ook de politie en anderen werken....Afgewezen schreef: Toch is het verbazingwekkend dat velen daar kennelijk weinig moeite mee hebben. Ik heb de indruk dat hier iets behoorlijk verschoven is. En ik geloof niet dat we daar blij mee moeten zijn
je electriciteit?
je gas?
Ik neem aan dat je bedoelt omdat je dan ook op zondag geacht wordt te werken. Tja... ik heb wel het idee dat we dan over pakweg 20 jaar helemaal niet meer kunnen werken.
Ja ja, allemaal sluipweggetjes om de vraag waar het om gaat, te ontlopen. Hoe komt het dat wij in onze gezindte ineens geen moeite meer blijken te hebben met OV op zondag? Dat is hééél bizar.Upquark schreef:Ik neem aan dat je bedoelt omdat je dan ook op zondag geacht wordt te werken. Tja... ik heb wel het idee dat we dan over pakweg 20 jaar helemaal niet meer kunnen werken.
Gaan we voortaan ook maar boodschappen doen op zondag? Effe gauw een dingetje dat je vergeten bent, weet je wel?
Enzovoort?
Ik ben het wel met je eens. Zondagsheiliging wordt tegenwoordig anders tegen aan gekeken. Maar is dat ook niet een van de verschillen tussen Coccejus en Voetius?Afgewezen schreef:Ja ja, allemaal sluipweggetjes om de vraag waar het om gaat, te ontlopen. Hoe komt het dat wij in onze gezindte ineens geen moeite meer blijken te hebben met OV op zondag? Dat is hééél bizar.Upquark schreef:Ik neem aan dat je bedoelt omdat je dan ook op zondag geacht wordt te werken. Tja... ik heb wel het idee dat we dan over pakweg 20 jaar helemaal niet meer kunnen werken.
Gaan we voortaan ook maar boodschappen doen op zondag? Effe gauw een dingetje dat je vergeten bent, weet je wel?
Enzovoort?
Ik heb wel eens gehoord van een ds. die de zondagsheiliging ook niet zo nauw nam, dat hij een Coccejaan is.
- Telefoneren op zondag geen probleem
- vroeger bleven de soldaten in de kazerne, bezochten de kerken in de buurt en werden opgevangen door gastgezinnen. Ik denk als we nu nog dienstplicht hadden, de soldaten gewoon naar huis kwamen of met OV of met eigen auto.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Je conclusie is wel heel kort door de bocht. Alsof heel onze gezindte geen moeite heeft met het OV op zondag. Dat is natuurlijk niet zo. En waarom zou het 'hééél bizar' zijn? Het past prima bij de situatie waar onze gezindte zich in bevindt, helaas.Afgewezen schreef:Ja ja, allemaal sluipweggetjes om de vraag waar het om gaat, te ontlopen. Hoe komt het dat wij in onze gezindte ineens geen moeite meer blijken te hebben met OV op zondag? Dat is hééél bizar.Upquark schreef:Ik neem aan dat je bedoelt omdat je dan ook op zondag geacht wordt te werken. Tja... ik heb wel het idee dat we dan over pakweg 20 jaar helemaal niet meer kunnen werken.
Enzovoort?