Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
Nog steeds en opnieuw bezig in 'In alle redelijkheid' van Tim Keller. Fenomenaal boek.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Een tussendoortje: Jules Verne diverse verhalen in een boek.
Verder nog aan het voorlezen op zondag: Ziek van de kerk? Ik denk nog 1 keer lezen, dan is het wel uit.
Daarnaast nog de kerkelijke fastfood enz.
's avonds op bed hadden we een dagboek voor gehuwden, maar die viel erg tegen. Die zet ik op mp en bestel een nieuwe. Het was meer een psychologisch verhandeling dan dat je gericht op de Bijbel dingen overdacht. (mijn ervaring).
Nu tijdelijk op bed: Nabij God te zijn van Kuiper.
Verder nog aan het voorlezen op zondag: Ziek van de kerk? Ik denk nog 1 keer lezen, dan is het wel uit.
's avonds op bed hadden we een dagboek voor gehuwden, maar die viel erg tegen. Die zet ik op mp en bestel een nieuwe. Het was meer een psychologisch verhandeling dan dat je gericht op de Bijbel dingen overdacht. (mijn ervaring).
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
vlinder schreef:Een tussendoortje: Jules Verne diverse verhalen in een boek.
van welke auteur was dat dagboek? ik heb hier ook nog 'n nieuwe liggen...
Floris Knouwds (red.) Staat er op de voorkant. Het zijn verschillende schrijvers. Het meest echtparen die een maand vol schrijven. Viel mij beetje tegen.
Het heet: een blijvende belofte.
Het heet: een blijvende belofte.
- jakobmarin
Gratis luisterboeken uit het publieke domein te downloaden op http://librivox.org/
Hier het boek 'Nederigheid' van Andrew Murray in het Nederlands.
Hier het boek 'Nederigheid' van Andrew Murray in het Nederlands.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
zojuist aangeschaft en bijna aan het lezen: De zoom van zijn kleed, door Roeltje Langenberg.
Ik ben een boek aan het herlezen. Het is een vrij oud boek,
er staat geen jaartal in, geen ISBN nr. en zelfs een voorwoord ontbreekt...
De titelpagina ziet er ongeveer zo uit:
-------------------------------------------------------------
BART EN KEES
HONDERD EN TIEN SAMENSPRAKEN OVER
HET HOOGLIED
DOOR
Ds. G. VAN REENEN
Em. Predikant der Geref. Gemeente te Leiden
Den Herto's Uitgeverij - Utrecht
----------------------------------------------------------
PS Kan ik de telkt hier niet centreren?
er staat geen jaartal in, geen ISBN nr. en zelfs een voorwoord ontbreekt...
De titelpagina ziet er ongeveer zo uit:
-------------------------------------------------------------
BART EN KEES
HONDERD EN TIEN SAMENSPRAKEN OVER
HET HOOGLIED
DOOR
Ds. G. VAN REENEN
Em. Predikant der Geref. Gemeente te Leiden
Den Herto's Uitgeverij - Utrecht
----------------------------------------------------------
PS Kan ik de telkt hier niet centreren?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- Jean le Fontain
- Contacteer:
'Schapen zonder herder' geschreven door Rudolf van Reest.
Far away from home van Tom Brokaw
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
ach, zat er een scheurtje op de plek van de g?-DIA- schreef: Den Herto's Uitgeverij - Utrecht
~~Soli Deo Gloria~~
"Ik heb te weinig geloof om atheïst te zijn" - Norman L. Geisler en Frank Turek
Van de site bol.com:
Dit boek gaat over basisvragen als: Waar komen wij vandaan? Wat is onze bestemming? Bestaat er een God? Leidt wetenschap niet automatisch tot een atheïstische levensovertuiging? Het boek gaat in op zaken variërend van de betrouwbaarheid van de rede, een ontwerp van de natuur, het bestaan van wonderen, de betrouwbaarheid van de bijbel tot Jezus en de God die we kunnen leren kennen. Uiteindelijk draait alles om ons 'wereldbeeld': hoe moeten we de wereld om ons heen duiden?
'Geisler en Turek argumenteren dat een christelijk wereldbeeld een veel betere beschrijving geeft van de werkelijkheid dan een atheïstische visie, een stelling waar ik van harte mee instem. Ik kan het boek aanraden voor christenen die hun geloof rationeel beter willen onderbouwen, maar zeker ook aan de sceptische atheïst die meent dat de wetenschap God allang heeft wegverklaard.' Prof.dr. Cees Dekker, hoogleraar moleculaire biofysica aan de TU Delft
'Als u een scepticus bent, bedenk dan dat u onze woorden moet geloven of verwerpen op grond van de bewijzen die we aanvoeren en niet omdat we bepaalde godsdienstige opvattingen hebben. We zijn allebei christen, maar dat zijn we niet altijd geweest. We zijn door bewijzen tot geloof gekomen. Dus het feit dat we christen zijn, doet niet ter zake. Het gaat om de vraag waaróm we christen zijn. En daar draait het om in dit boek. Atheïsten, die van nature sceptisch tegenover het christendom staan, blijken waarachtig in het atheïsme te geloven. Zoals we zullen zien, hebben ze, als ze de bewijzen eerlijk onder ogen zien, heel wat meer geloof nodig om hun atheïstische overtuigingen staande te houden dan christenen nodig hebben voor die van hen.' Norman L. Geisler en Frank Turek
Van de site bol.com:
Dit boek gaat over basisvragen als: Waar komen wij vandaan? Wat is onze bestemming? Bestaat er een God? Leidt wetenschap niet automatisch tot een atheïstische levensovertuiging? Het boek gaat in op zaken variërend van de betrouwbaarheid van de rede, een ontwerp van de natuur, het bestaan van wonderen, de betrouwbaarheid van de bijbel tot Jezus en de God die we kunnen leren kennen. Uiteindelijk draait alles om ons 'wereldbeeld': hoe moeten we de wereld om ons heen duiden?
'Geisler en Turek argumenteren dat een christelijk wereldbeeld een veel betere beschrijving geeft van de werkelijkheid dan een atheïstische visie, een stelling waar ik van harte mee instem. Ik kan het boek aanraden voor christenen die hun geloof rationeel beter willen onderbouwen, maar zeker ook aan de sceptische atheïst die meent dat de wetenschap God allang heeft wegverklaard.' Prof.dr. Cees Dekker, hoogleraar moleculaire biofysica aan de TU Delft
'Als u een scepticus bent, bedenk dan dat u onze woorden moet geloven of verwerpen op grond van de bewijzen die we aanvoeren en niet omdat we bepaalde godsdienstige opvattingen hebben. We zijn allebei christen, maar dat zijn we niet altijd geweest. We zijn door bewijzen tot geloof gekomen. Dus het feit dat we christen zijn, doet niet ter zake. Het gaat om de vraag waaróm we christen zijn. En daar draait het om in dit boek. Atheïsten, die van nature sceptisch tegenover het christendom staan, blijken waarachtig in het atheïsme te geloven. Zoals we zullen zien, hebben ze, als ze de bewijzen eerlijk onder ogen zien, heel wat meer geloof nodig om hun atheïstische overtuigingen staande te houden dan christenen nodig hebben voor die van hen.' Norman L. Geisler en Frank Turek
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Bij mijn zwagertje de Kameleon voorgelezen. Volgens mij heb ik harder gelachen dan hij!
herinneringen kwamen bovenvlinder schreef:Bij mijn zwagertje de Kameleon voorgelezen. Volgens mij heb ik harder gelachen dan hij!

Nee. Komisch geschreven.Gijs83 schreef:herinneringen kwamen bovenvlinder schreef:Bij mijn zwagertje de Kameleon voorgelezen. Volgens mij heb ik harder gelachen dan hij!