Ja ja lekker makkelijk. Omdat het toch al gebeurt kunnen er nog wel wat mensen bij? Maakt het allemaal niets meer uit?Mister schreef:Jij geeft aan dat je geen anderen voor je wil laten wil werken. Zoals Memento al aangeeft is dat erg lastig. Evengoed kan de benzine die je vandaag tankt op zondag gedistribueerd zijn. Voorbeelden te over. Er werken dus al mensen voor je, of je dat wil of niet.Johann Gottfried Walther schreef:Zou dat van jou moeten?Mister schreef:Nee? En als je zelf medische zorg nodig hebt in het ziekenhuis? Dan laat je op zondag de apparatuur uitzetten?Johann Gottfried Walther schreef: In de situatie van Vlinder zou je dat kunnen zeggen ja. Dan gaan je stellingen op.
Maar in zijn algemeenheid is het niet zo.
Dan zeg ik, noodzakelijke arbeid op de dag des HEEREN mag zeker gebeuren, maar gebruik van Openbaar vervoer valt niet onder noodzakelijke arbeid.
En stel dat ik in de situatie van Vlinder zat, dan zou het een dilemma voor mij zijn, want ik zou geen anderen mensen voor me willen laten werken. Dat vind ik hypocriet.
Ik begrijp jullie niet zo, ik dacht dat jullie toch ook wel tegen niet noodzakelijk werken op zondag waren.
Zouden jullie alle buschauffeurs en conducteurs en treinbestuurders ect. in onze christelijke gemeenten ook oproepen om op zondag te gaan werken?
Maar jullie vinden dat alle buschauffeurs en conducteurs en treinbestuurders ect. in onze christelijke gemeenten ook op zondag moeten gaan werken?