Kom, kom, Memento. Zes uur is een normale tijd om op te staan (ds. van der Poel stond om vier uur op en er zullen er wel meer zijn. Ik ken hier mensen die staan zo vroeg op om een flinke wandeling te maken). En hoe oud ben je helemaal?? Nee een mens heeft vele vonden gezocht...memento schreef:Dan is de zondag voor Memento ook geen rustdag meer. Moet hij of om 6.00 uur op, of moet hij de avondkerkdienst missen. Zeker dat laatste lijkt me zeer ongewenst.albion schreef:Memento haalt haar op en brengt haar, alles opgelost, einde verhaal.
De casus is opzich best interessant, omdat er (1) meningsverschil over bestaat in onze gezindte, en (2) het een scenario is dat vaker voorkomt, en waar vaak zonder diep nadenken in gehandeld wordt. Een discussie kan de argumenten van beide zijden inzichtelijk maken.albion schreef: Maar als je eerlijk bent, heb je er helemaal geen moeite mee om in de bus te stappen, dus snap ik echt niet waarom je hierover een discussie op gang wilt zetten.
Punt twee. Zeg dan gewoon dat je er graag een discussie over wilt hebben, maar niet wat vind jij ervan? Als ik eerlijk moet zijn, sta ik achter Genade door recht, en JWG.
Mijn ouders waren daar gewoon heel consequent in. Ze verwachtte ook van ons, als kinderen, dat we voor hen zouden zorgen. We mochten niet eens in de auto stappen op zondag en we liepen anderhalf uur naar de kerk (in dezelfde plaats) en toen mijn vader in het ziekenhuis lag, werd ie of niet bezocht op zondag, of, toen hij erg ziek lag, gingen we lopen (2 uur), daarna in Scheveningen naar de kerk en vandaar weer lopend terug naar huis (Zuiderpark). En dat deed ik in Engeland ook. Ik werkte in Hove en ik liep naar Brighton. Nooit geen problemen en ik heb er ook nooit een gedachte aangewijd dat wij lopend gingen. Het hoorde zo.
Ik dacht dat het ds. Ledeboer was, die lopend naar de kerk ging en zijn knapzak alvast meenam omdat hij toch langs zijn werk kwam waar hij de volgende dag moest werken. Maar halverwege kreeg hij het zo benauwd dat hij zijn knapzak terugbracht. Hij kreeg een tekst en ik weet niet meer precies welke. Of hij is een huichelaar, of hij leefde zo nauw dat het hem tot zonde was.
Als je uit overtuiging dingen nalaat hoeft een ander daar niet over te oordelen. Wij worden verweten dat wij onze overtuiging opdringt op de ander, maar ik vind het omgekeerd ook zo.
Denk je er anders over, moet je gelijk met een oplossing komen...