Wat doen we vandaag? [5]
Re: Wat doen we vandaag? [5]
O, o. We zingen geen liederen want dat is onbijbels. Maar uit de psalmen skippen we natuurlijk wel ff de wereldse instrumenten. Dankzij voortgaande openbaring weten we nu beter.
Zie voorts Psalm 150jvdg schreef:Psalm 68 vers 2fluitje schreef:Wat zijn wereldse instrumenten?
Trommels zijn niet toegestaan want dat neigt naar een drumstel.
Maar wat zegt Psalm 150?
Zullen we de wereld laten zien dat juist instrumenten en de muziek bijbelse middelen zijn om de Heere te loven en te prijzen?
Dat geldt voor de snaarinstrumenten, de blaasinstrumenten, ja zelfs de trommel?
Maar 't vrome volk, in U verheugd,
Zal huppelen van zielenvreugd,
Daar zij hun wens verkrijgen;
Hun blijdschap zal dan, onbepaald,
Door 't licht dat van Zijn aanzicht straalt,
Ten hoogsten toppunt stijgen.
Heft Gode blijde psalmen aan;
Verhoogt, verhoogt voor Hem de baan;
Laat al wat leeft Hem eren;
Bereidt den weg, in Hem verblijd,
Die door de vlakke velden rijdt;
Zijn Naam is HEER' der heren.
Psalm 68 vers 12
Dan moogt g' in zegepraal uw voet,
Ja, uwer honden tong, in 't bloed
Van elken vijand steken."
O grote God, geduchte Heer',
Uw gangen, zo vol roem en eer,
Zijn aan Uw volk gebleken;
De gangen van mijn God en Vorst,
Wien, schoon Hij 's werelds rijkskroon torst,
Deez' woningen behaagden.
De zangrei trad den speelrei voor,
In 't midden ging het vrolijk koor
Der trommelende maagden.
Psalm 81 vers 2
Zingt een psalm, en geeft
Trommels aan de reien;
Wat in Isrel leeft
Roep' Zijn grootheid uit;
Harp en zachte luitMoet Zijn roem verbreiên.
Psalm 149 vers 2
Laat d' ijverige tempelreien
Op fluiten 's Hoogsten Naam verbreiên;
Hun psalmgezangen vrolijk paren
Met trommelen en snaren;
Nu God met lust Zijn ogen slaat
Op Jakobs uitverkoren zaad;
Zachtmoedigen Zijn gunst betoont,
En hen met heil bekroont.
Elk muziekinstrument kan en moet worden aangewend om God te eren.
Er kan ook mee worden getreurd, vertroost etc....
Als het maar dienstig is aan Hem, aan Hem alleen.
Er bestaan geen wereldse muziekinstrumenten, wel instrumenten die niet aangewend worden tot Gods Eer.
Net als het mooiste muziekinstrument wat ik ken, hetwelk door God in de mens is geschapen: Het zingen.
Het kan ter ere, maar ook ter onere Gods worden gebruikt.
-
Dat zijn worden naar mijn hart broeder..... al dat holle geluid van instrumenten en gedachteloos gezing.freek schreef:O, o. We zingen geen liederen want dat is onbijbels. Maar uit de psalmen skippen we natuurlijk wel ff de wereldse instrumenten. Dankzij voortgaande openbaring weten we nu beter.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
net de DVD 'de grote witte troon' gekeken, indrukwekkend! wat zou ik graag willen dat alle mensen luisteren naar dat wat er in het Evangelie aangeboden wordt!!
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Je maakt me nieuwsgierig.hmprff schreef:net de DVD 'de grote witte troon' gekeken, indrukwekkend! wat zou ik graag willen dat alle mensen luisteren naar dat wat er in het Evangelie aangeboden wordt!!
Waar te verkrijgen?
Als ze daar antwoord op geeft, ga jij vast vragen: 'vertel mij eens wat de meerwaarde is van een buitenlandse preek'jvdg schreef:Je maakt me nieuwsgierig.hmprff schreef:net de DVD 'de grote witte troon' gekeken, indrukwekkend! wat zou ik graag willen dat alle mensen luisteren naar dat wat er in het Evangelie aangeboden wordt!!
Waar te verkrijgen?

freek schreef:Als ze daar antwoord op geeft, ga jij vast vragen: 'vertel mij eens wat de meerwaarde is van een buitenlandse preek'jvdg schreef:Je maakt me nieuwsgierig.hmprff schreef:net de DVD 'de grote witte troon' gekeken, indrukwekkend! wat zou ik graag willen dat alle mensen luisteren naar dat wat er in het Evangelie aangeboden wordt!!
Waar te verkrijgen?

Is het een preek dan?
Dan heb ik geen interesse, ik heb er al vele honderden.
Hier sluit ik me helemaal bij aan jvdg.jvdg schreef:
Zie voorts Psalm 150
Elk muziekinstrument kan en moet worden aangewend om God te eren.
Er kan ook mee worden getreurd, vertroost etc....
Als het maar dienstig is aan Hem, aan Hem alleen.
Er bestaan geen wereldse muziekinstrumenten, wel instrumenten die niet aangewend worden tot Gods Eer.
Net als het mooiste muziekinstrument wat ik ken, hetwelk door God in de mens is geschapen: Het zingen.
Het kan ter ere, maar ook ter onere Gods worden gebruikt.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Ik weet niet zo goed wat het verschil is tssen een lezing en een preek. Als het goed is wordt in beide het Woord verkondigd en uitgelegd. Volgens mij is de DVD van hmprff officieel een lezing van Paul Washer.jvdg schreef:freek schreef:Als ze daar antwoord op geeft, ga jij vast vragen: 'vertel mij eens wat de meerwaarde is van een buitenlandse preek'jvdg schreef:Je maakt me nieuwsgierig.hmprff schreef:net de DVD 'de grote witte troon' gekeken, indrukwekkend! wat zou ik graag willen dat alle mensen luisteren naar dat wat er in het Evangelie aangeboden wordt!!
Waar te verkrijgen?![]()
Is het een preek dan?
Dan heb ik geen interesse, ik heb er al vele honderden.
Vandaag, komt - als het goed is - mijn nieuwe bureau 

zwemmen in de zee....
nu eerst even lekker een broodje eten
tas inpakken en dan de zee in duiken.

Werken. Nog 6 diensten...Lassie schreef:zwemmen in de zee....
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Is nog steeds niet geleverdGijs83 schreef:Vandaag, komt - als het goed is - mijn nieuwe bureau

Het is nog steeds de 18e....
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
- Oude-Waarheid
Geduld is zulk een schone zaak!!!!Gijs83 schreef:Is nog steeds niet geleverdGijs83 schreef:Vandaag, komt - als het goed is - mijn nieuwe bureaumiscommunicatie