Naar Buiten

Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Re: Naar Buiten

Bericht door Daphne »

Net thuis van een heerlijk ontspannen daagje! Naar Buiten vond ik vrijwel hetzelfde als vorig jaar... de kraampjes stonden op dezelfde plekken, de kleding die er te koop was was het zelfde... Karel B stond er weer hetzelfde bij...
Ik vond het gezellig maar een exacte copy van vorig jaar (waarschijnlijk is het elk jaar ´t zelfde liedje?), dat vond ik jammer!
Daarbij kwam dat het vre se lijk warm was... :bobo
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23926
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Naar Buiten

Bericht door refo »

Daphne schreef:Net thuis van een heerlijk ontspannen daagje! Naar Buiten vond ik vrijwel hetzelfde als vorig jaar... de kraampjes stonden op dezelfde plekken, de kleding die er te koop was was het zelfde... Karel B stond er weer hetzelfde bij...
Ik vond het gezellig maar een exacte copy van vorig jaar (waarschijnlijk is het elk jaar ´t zelfde liedje?), dat vond ik jammer!
Daarbij kwam dat het vre se lijk warm was... :bobo
Dat is nou het verschil: we veranderen nooit wat. Dat is het veiligst. Veranderen is een hellend vlak.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Naar Buiten

Bericht door artistiek »

refo schreef:
Daphne schreef:Net thuis van een heerlijk ontspannen daagje! Naar Buiten vond ik vrijwel hetzelfde als vorig jaar... de kraampjes stonden op dezelfde plekken, de kleding die er te koop was was het zelfde... Karel B stond er weer hetzelfde bij...
Ik vond het gezellig maar een exacte copy van vorig jaar (waarschijnlijk is het elk jaar ´t zelfde liedje?), dat vond ik jammer!
Daarbij kwam dat het vre se lijk warm was... :bobo
Dat is nou het verschil: we veranderen nooit wat. Dat is het veiligst. Veranderen is een hellend vlak.
Jammer dat sommigen heel doelbewust staan naar verandering, die tendens wordt steeds duidelijker...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23926
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Naar Buiten

Bericht door refo »

Zoals bij de één veranderen doel op zich kan zijn, zo kan bij de ander niet veranderen het doel zijn.
En: dat er ergens alles nog is als honderd jaar geleden kan ook betekenen dat er geen leven is.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
-DIA-
Berichten: 32870
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Naar Buiten

Bericht door -DIA- »

Nee...
In de eerste plaats
geen gelegenheid ivm met de erstige ziekte van mijn moeder
In de tweede plaats
ben ik er ook niet zo dol op.. trekt me niet echt...
Ooit ben ik een keer op Wegwijs geweest, maar niet weer...
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16782
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Naar Buiten

Bericht door Hendrikus »

JolandaOudshoorn schreef:Ben net thuis. En ik moet eerlijk zeggen: het was leuk. Helaas heb ik geen RF-ers ontmoet
Ben ook net thuis. Maar niet van Naar Buiten. Desalniettemin: het was erg leuk. En ik heb geen RF'ers ontmoet :langue
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Re: Naar Buiten

Bericht door Daphne »

Hendrikus schreef:Ben ook net thuis. Maar niet van Naar Buiten. Desalniettemin: het was erg leuk.
Binnen gebleven?
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: Naar Buiten

Bericht door hmprff »

ik heb woensdag strooooooooooooooooomen refo's gezien in Barneveld...zo veel dat mn zusje en ik dachten...wat is hier aan de hand? Toen bedachten we: oja, Naar Buiten.

Maar ik heb Tiberius, Sweelinck, Ber10e en Jolanda niet gespot. We reden er ook alleen maar langs op de fiets.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Naar Buiten

Bericht door Luther »

Gian schreef:
Ichtus schreef:
Enne, waarschijnlijk sta ik er vandaag ook even, bij de ingang :jongle
Ga je evangeliseren?
Beste mensen, ik wil even wat gevoelens over 'Naar Buiten' kwijt.
Ik zal wel helemaal weggehoond worden, maar Gian slaat hier een spijker op de kop. Ik las het verslag van de eerste dag Naar Buiten in het RD en ik zei tegen mijn vrouw: Ik heb de neiging om morgen te gaan en dan met een stapel evangelisatiefolders.
We keuren dit af, we zijn principieel tegen dat en zus kan er niet mee door, en zo is iets waar we ons nooit aan te buiten zullen gaan, maar ondertussen laven we ons aan onze heerlijke veilige manier, zoals Wegwijs en Naar Buiten, waar het materialisme vanaf druipt. Denk vooral aan wat er weer van ons uitgaat...
En nee, geen goed gesprek alstublieft. Ik een kind van God? Nee, dat gaat zo maar niet! Ik ben wel de oude waarheid toegedaan. Verder ben ik eerlijk onbekeerd.

"En Barnabas, alzo hij een akker had, verkocht dien, en legde het geld aan de voeten der apostelen."
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Naar Buiten

Bericht door Wilma van den Berg »

Sorry mensen, maar ik kan het niet laten om te reageren.....

Luther, helemaal niet om je 'weg te honen' want dat is totaal niet Bijbels maar wel dit:
Allereerst wil ik graag zeggen dat ik het grotendeels met je eens ben. Wat gaat er van ons uit? Waarmee moet de krant gevuld worden en wat doen we met ons geld? Gaat het ons om ontspanning of om de eer van God? Gisteravond hoorde ik een dominee zeggen dat ontspanning goed is en de Heere het nergens in Zijn Woord afkeurt maar dat we moeten beseffen dat deze rust niet voor eeuwig is en Hij het ons alleen maar schenken kan en we daarnaar moeten verlangen (hele duidelijke lijn en scherpe zijde!)
....maar aan de andere kant: het geldt toch niet alleen voor Wegwijs, Naar Buitenbeurs etc. want het gaat om ons hele leven. We moeten in alles Gods eer bedoelen (zie ander topic) en dan gaat het niet alleen om die paar keer in een jaar maar geldt het altijd! Moeten we dan nu in de eerste instantie alles gaan afkeuren maar met de andere dingen het niet zo nauw nemen? Laat ik bij mezelf beginnen (eerst de balk in het eigen oog en dan de splinter in die van een ander, volgens het Woord van God): zijn we ons bewust dat elk uur, ieder ogenblik een stap dichter bij de grens van leven en dood is? (en om in vakantietermen te spreken) Is ons paspoort getekend door Hem? Of hebben we het druk met allerlei commentaar over dit en dat (zoals jij ook zegt, Luther) en vergeten we de eeuwigheid en de eeuwige bestemming van onze ziel?

Laten we allen onszelf onderzoeken!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Naar Buiten

Bericht door vlinder »

Wilma van den Berg schreef: Laat ik bij mezelf beginnen (...) zijn we ons (...)
En zo blijven WE toch weer lekker algemeen...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Naar Buiten

Bericht door Gijs83 »

Een stuk ontmoeting op z'n tijd voor refo-gezinnen is toch niet verkeerd? Het materialisme keur ik ook niet goed, maar reformatorische handelaren moeten toch ook met hun 'refo-klanten' in aanraking kunnen komen. Daarvoor is zo'n beurs toch een ultieme gelegenheid! Ik denk niet dat je te snel met evangeliseren moet aankomen. Zorg dan bv. voor bezinnende stand ofzo...
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Naar Buiten

Bericht door Wilma van den Berg »

vlinder schreef:
Wilma van den Berg schreef: Laat ik bij mezelf beginnen (...) zijn we ons (...)
En zo blijven WE toch weer lekker algemeen...
Dus we moeten maar niet meer op elkaar reageren, zeggen dat we het er persoonlijk wel of niet mee eens zijn, elkaar niet wijzen op.....etc....(ach, ik zeg wel even niets meer)
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Naar Buiten

Bericht door vlinder »

Wilma van den Berg schreef:
vlinder schreef:
Wilma van den Berg schreef: Laat ik bij mezelf beginnen (...) zijn we ons (...)
En zo blijven WE toch weer lekker algemeen...
Dus we moeten maar niet meer op elkaar reageren, zeggen dat we het er persoonlijk wel of niet mee eens zijn, elkaar niet wijzen op.....etc....(ach, ik zeg wel even niets meer)
Tuurlijk wel! Maar als je zegt dat je bij jezelf begint moet je neit met we en ons beginnen. Zeg dan: BEN Ik ME bewust dat elk uur, ieder ogenblik een stap dichter bij de grens van leven en dood is? (en om in vakantietermen te spreken) Is MIJN paspoort getekend door Hem? Of hebB IK het druk met allerlei commentaar over dit en dat (zoals jij ook zegt, Luther) en vergeET IK de eeuwigheid en de eeuwige bestemming van MIJN ziel?

Algemene uitspraken geeft het gevoel dat we het ons collectief niet aantrekken. Op die manier zie je nog steeds veel splinters bij anderen en wordt het nog niet persoonlijk. ;)

ps. Neem eens een cursus discusseren of assertiviteit. Als iemand wat tegen je zegt is het niet handig om direct te gaan roepen: ik zeg wel niks meer...Waarvoor kom je dan op een discussieforum? Als iedereen dat zei was elke discussie na 3 reacties weg. ;)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Naar Buiten

Bericht door Wilma van den Berg »

vlinder schreef:
[ps. Neem eens een cursus discusseren of assertiviteit. Als iemand wat tegen je zegt is het niet handig om direct te gaan roepen: ik zeg wel niks meer...Waarvoor kom je dan op een discussieforum? Als iedereen dat zei was elke discussie na 3 reacties weg. ;)
:yahoo :yahoo :yahoo
Sorry hoor, maar je begrijpt toch wel dat ik hier hard om lachen moet? Natuurlijk doe ik dat niet echt! Oke, ik geef je gelijk, de manier van schrijven had voor sommige mensen misschien beter anders kunnen zijn om het goed te begrijpen maar de strekking is heel helder neem ik aan!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Plaats reactie