Jacobikerk (GB) laat vrouwen toe tot het ambt
Re: Jacobikerk (GB) laat vrouwen toe tot het ambt
Misschien heb ik het een en ander gemist, maar zou je toch de argumenten die je hebt een keer willen herhalen, gewoon om de personen die niet inzien dat het allemaal zo duidelijk is uit de Bijbel, een handje te helpen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-
Met veel instemming heb ik het bericht van Parsifal van vrijdag 24 juli 10.03 uur gelezen.
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 24 jul 2009, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
zoiets als bevinding en wiskundige precisie die samenkomen? ik volg het ook met belangstelling. en ervaar jullie gesprek als verrijkend. ik kijk uit naar het vervolg.
Je kan het verrijkend vinden, maar als het toontje van M-H zo blijft, vrees ik dat we haar niet meer als serieus discutant kunnen aanmerken.sela schreef:zoiets als bevinding en wiskundige precisie die samenkomen? ik volg het ook met belangstelling. en ervaar jullie gesprek als verrijkend. ik kijk uit naar het vervolg.
-
Beste JvdG, ik denk dat Sela het over de discussie heeft tussen Bert Mulder en Parsifal. Ook ik ben toeschouwer van deze discussie en ik ben benieuwd naar de argumenten van Bert Mulder en dat is geenszins sarcastisch bedoeld, excuus als het zo over kwam. M.vr.gr.jvdg schreef:Je kan het verrijkend vinden, maar als het toontje van M-H zo blijft, vrees ik dat we haar niet meer als serieus discutant kunnen aanmerken.sela schreef:zoiets als bevinding en wiskundige precisie die samenkomen? ik volg het ook met belangstelling. en ervaar jullie gesprek als verrijkend. ik kijk uit naar het vervolg.
maak je je zorgen om iets?jvdg schreef:Je kan het verrijkend vinden, maar als het toontje van M-H zo blijft, vrees ik dat we haar niet meer als serieus discutant kunnen aanmerken.sela schreef:zoiets als bevinding en wiskundige precisie die samenkomen? ik volg het ook met belangstelling. en ervaar jullie gesprek als verrijkend. ik kijk uit naar het vervolg.
Misschien dat je eens dan de verzoeken die door een aantal aan jou zijn gedaan kan beantwoorden?Marie-Henriëtte schreef: Beste JvdG, ik denk dat Sela het over de discussie heeft tussen Bert Mulder en Parsifal. Ook ik ben toeschouwer van deze discussie en ik ben benieuwd naar de argumenten van Bert Mulder en dat is geenszins sarcastisch bedoeld, excuus als het zo over kwam. M.vr.gr.
-
Dat heb ik gisternacht nog gedaan naar aanleiding van een bericht van Johann Gottfried Walther. Daarna heb ik jouw bericht gelezen, was ik het niet mee eens, maar ik kan mij wel vinden in het bericht van Parsifal dat een paar uur later volgde. Nu ben ik benieuwd naar de argumenten en uitleg van Bert ter verheldering van zijn standpunten, hetgeen waar Parsifal ook om vraagt.Auto schreef:Misschien dat je eens dan de verzoeken die door een aantal aan jou zijn gedaan kan beantwoorden?Marie-Henriëtte schreef: Beste JvdG, ik denk dat Sela het over de discussie heeft tussen Bert Mulder en Parsifal. Ook ik ben toeschouwer van deze discussie en ik ben benieuwd naar de argumenten van Bert Mulder en dat is geenszins sarcastisch bedoeld, excuus als het zo over kwam. M.vr.gr.
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 25 jul 2009, 00:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Bert, ik heb vandaag het hele topic doorgelezen, maar ben niet, of in ieder geval niet expliciet, antwoorden en weerleggingen van jouw kant op de door parsifal aangedragen argumenten tegengekomen. Ik zou hier graag wel een antwoord op willen zien (om er van te leren). Daarom mijn vriendelijke verzoek of je, als je er de tijd voor hebt, de punten van parsifal één voor één langs zou willen gaan met je argumenten.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
- denkertje21
Wat ik nu doe, is misschien heel gek en ook wel naief. Hoewel ik de hele discussie gelezen, soms instemmend, soms met kromme tenen.
Maar ik wil hem terzijde schuiven. De prediking van ds Hikde Graafland is voor mijn zus van beslissende betekenis geweest en is haar tot waarachtige bekering geworden.
Zij gaat inmiddels al lang weer naar de Ger Gem, Maar haar geloof, geplabt onder de predikig van een vrouw is e nog steeds...
Kun je je voorstellen dat ik dan liever alle dogmatische discussies laat liggen en bezie wat de Heere er zelf mee doet?
Maar ik wil hem terzijde schuiven. De prediking van ds Hikde Graafland is voor mijn zus van beslissende betekenis geweest en is haar tot waarachtige bekering geworden.
Zij gaat inmiddels al lang weer naar de Ger Gem, Maar haar geloof, geplabt onder de predikig van een vrouw is e nog steeds...
Kun je je voorstellen dat ik dan liever alle dogmatische discussies laat liggen en bezie wat de Heere er zelf mee doet?
Leer mij volgen mét mijn vragen...
-
Ja, dat kan ik mij heel goed voorstellen! De Heere gebruikt zowel mannen als vrouwen als Zijn instrument, op welke manier dan ook. In het verpleeghuis waar ik momenteel als vakantiekracht werkzaam ben, werkt ook een vrouwelijke predikante en om de week leidt zij op zondag de dienst. Cliënten hoor ik áltijd vol Lof over haar spreken, vooral de oudere vrouwelijke cliënten zijn vergenoegd met haar, terwijl je toch zou denken dat zij hun voorkeur uitspreken voor een (m) predikant, omdat deze oudere vrouwelijke cliënten veelal conservatief zijn. Niets is minder waar, een vrouwelijke predikant blijkt voor hun juist een meerwaarde te hebben.denkertje21 schreef:Wat ik nu doe, is misschien heel gek en ook wel naief. Hoewel ik de hele discussie gelezen, soms instemmend, soms met kromme tenen.
Ook de mannelijke cliënten zijn weg van haar, vanwege de goede pastorale steun die zij verleent bij deze veelal zieke en oude mensen. De andere predikant (m), met wie zij samen het ziekenpastoraat leidt, is een iets wat stugge predikant die meer afstand bewaart tot de cliënten, hetgeen de cliënten minder goed bevalt.
Je zou het ook anders op kunnen vatten: men heeft een andere interpretatie van het Woord Gods omarmd, een interpretatie die jij niet kunt/wilt volgen. Dat is overigens je goed recht.Tiberius schreef:Je bedoelt, dat je blij bent dat nu eindelijk ook delen van de GB de Bijbel als Gods Woord los laten?Marie-Henriëtte schreef:Dit nieuws spreekt mij zeer aan, eindelijk eens vooruitgang.
De Heere kan inderdaad met een kromme stok recht slaan, maar dat wil nog niet zeggen, dat we die stok als recht moeten gaan bestempelen. Dus dat is geen goed argument.
Zo geloof ik ook vast, dat de woorden van Bileam voor mensen tot zegen geweest zijn, terwijl hij toch zeker niet in de rechte gestalte was.
Ook het argument van MH, dat mensen vol lof over iemand zijn, omdat hij of zij zo'n beminnelijk karakter heeft ten opzichte van zijn of haar norse collega, vertroebelt deze discussie meer dat dat zij er iets aan bijdraagt.
Zo geloof ik ook vast, dat de woorden van Bileam voor mensen tot zegen geweest zijn, terwijl hij toch zeker niet in de rechte gestalte was.
Ook het argument van MH, dat mensen vol lof over iemand zijn, omdat hij of zij zo'n beminnelijk karakter heeft ten opzichte van zijn of haar norse collega, vertroebelt deze discussie meer dat dat zij er iets aan bijdraagt.
---off-topic reactie verwijderd---
Laatst gewijzigd door Optimatus op 25 jul 2009, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Moderator waarschuwing
Verder alleen in dit topic postings en argumenten die ter zake doen.
Dat gezeur over iemands argumenten is nu wel genoeg geweest.
Verder alleen in dit topic postings en argumenten die ter zake doen.
Dat gezeur over iemands argumenten is nu wel genoeg geweest.