Wat bedoel je met die laatste zin? (de eerste zinnen zijn als reactie op mijn opmerking natuurlijk volslagen onzin)backtobasic schreef:Als man zou ik me met een legging aan een travestiet voelen, de legging is een 100% dameskledingstuk.Ander schreef:Backtobasic, omdat je dan toch waarschijnlijk de intentie van mijn posting niet begrepen hebt. Gij geheel anders. Het afgezonderd zijn van de wereld. Wanneer jij je afzondert van de wereld en van alles wat aftrekt van de Heere en Zijn dienst en jij doet dat door een legging aan te trekken, trek hem asjeblieft aan...backtobasic schreef:we de ene keer niet, en de andere keer juist wel en dan nog heel erg gedreven ook, aan de wil van de apostel.
Ik kan er niet bij dat de legging (totaal onterecht) alle aandacht krijgt en dat we deze opdracht HOE we tot Hem mogen spreken, naast ons neerleggen.
Travestie is nu precies waar het om gaat, wanneer er wordt gepredikt over mannen in dameskleding en andersom.
Zonderde Jezus zich ok af van de wereld?
We moeten denk ik een verschil maken tussen de wereld (aarde) en de wereldse begeerten die leiden tot de dood.
Aanvallen op reformatorische gewoonten
Re: Aanvallen op reformatorische gewoonten
Re: Aanvallen op reformatorische gewoonten
Juist, als je die legging aantrekt in het licht van Romeinen 12:2 dan is er niets mis mee.backtobasic schreef:een lange rok tot aan de enkels is, net als een legging, een dameskledingstuk.
Re: Aanvallen op reformatorische gewoonten
(ik meen dat hardlopers ook een soort legging aanhebben, maar dit geheel terzijde)Ander schreef:Backtobasic, omdat je dan toch waarschijnlijk de intentie van mijn posting niet begrepen hebt. Gij geheel anders. Het afgezonderd zijn van de wereld. Wanneer jij je afzondert van de wereld en van alles wat aftrekt van de Heere en Zijn dienst en jij doet dat door een legging aan te trekken, trek hem asjeblieft aan...
Misschien is dit inderdaad de goede instelling:
- kijk of de ander zich wil laten gezeggen door Gods Woord;
- kijk of de ander zich probeert te houden aan een bijbels principe ('Gij geheel anders' vind ik trouwens niet echt een principe...);
- laat hem/haar vervolgens vrij in de praktische uitvoering, ook al resulteert dit in Backtobasic in een legging

-
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 08 jun 2009, 10:33
- Locatie: Kaapstad
- Contacteer:
Re: Aanvallen op reformatorische gewoonten
Met die laatste zin zal ik ook wel volslagen onzin hebben bedoeld, joh.Ander schreef:Wat bedoel je met die laatste zin? (de eerste zinnen zijn als reactie op mijn opmerking natuurlijk volslagen onzin)backtobasic schreef:Als man zou ik me met een legging aan een travestiet voelen, de legging is een 100% dameskledingstuk.Ander schreef:Backtobasic, omdat je dan toch waarschijnlijk de intentie van mijn posting niet begrepen hebt. Gij geheel anders. Het afgezonderd zijn van de wereld. Wanneer jij je afzondert van de wereld en van alles wat aftrekt van de Heere en Zijn dienst en jij doet dat door een legging aan te trekken, trek hem asjeblieft aan...backtobasic schreef:we de ene keer niet, en de andere keer juist wel en dan nog heel erg gedreven ook, aan de wil van de apostel.
Ik kan er niet bij dat de legging (totaal onterecht) alle aandacht krijgt en dat we deze opdracht HOE we tot Hem mogen spreken, naast ons neerleggen.
Travestie is nu precies waar het om gaat, wanneer er wordt gepredikt over mannen in dameskleding en andersom.
Zonderde Jezus zich ok af van de wereld?
We moeten denk ik een verschil maken tussen de wereld (aarde) en de wereldse begeerten die leiden tot de dood.
natuurlijk zelfs.
reformatorische gewoonten en een christelijke levensstijl zouden een en hetzelfde moeten zijn
gewaad, gelaat en praat is me te oppervlakkig, ik hecht meer aan daad, en zo ook de Schrift, naar ik meen.
Sola Scriptura
Re: Aanvallen op reformatorische gewoonten
Geheel naar de Schrift, alleen jammer dat dit vaak als een dekmantel wordt gebruikt voor onze eigenzinnige godsdienst...backtobasic schreef: gewaad, gelaat en praat is me te oppervlakkig, ik hecht meer aan daad, en zo ook de Schrift, naar ik meen.
-
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 08 jun 2009, 10:33
- Locatie: Kaapstad
- Contacteer:
Re: Aanvallen op reformatorische gewoonten
In jouw geval misschien....artistiek schreef:Geheel naar de Schrift, alleen jammer dat dit vaak als een dekmantel wordt gebruikt voor onze eigenzinnige godsdienst...backtobasic schreef: gewaad, gelaat en praat is me te oppervlakkig, ik hecht meer aan daad, en zo ook de Schrift, naar ik meen.
Sola Scriptura
- Jean le Fontain
- Berichten: 688
- Lid geworden op: 24 jan 2005, 12:04
- Locatie: Neveldijk
- Contacteer:
Re: Aanvallen op reformatorische gewoonten
Te veel azijn gedronken?backtobasic schreef: Met die laatste zin zal ik ook wel volslagen onzin hebben bedoeld, joh.
natuurlijk zelfs.
reformatorische gewoonten en een christelijke levensstijl zouden een en hetzelfde moeten zijn
gewaad, gelaat en praat is me te oppervlakkig, ik hecht meer aan daad, en zo ook de Schrift, naar ik meen.
-
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 08 jun 2009, 10:33
- Locatie: Kaapstad
- Contacteer:
Re: Aanvallen op reformatorische gewoonten
Jean le Fontain schreef:Te veel azijn gedronken?backtobasic schreef: Met die laatste zin zal ik ook wel volslagen onzin hebben bedoeld, joh.
natuurlijk zelfs.
reformatorische gewoonten en een christelijke levensstijl zouden een en hetzelfde moeten zijn
gewaad, gelaat en praat is me te oppervlakkig, ik hecht meer aan daad, en zo ook de Schrift, naar ik meen.

voor deze vraag verwijs ik u naar de rubriek, wat eten / drinken we vandaag
Sola Scriptura
- Jean le Fontain
- Berichten: 688
- Lid geworden op: 24 jan 2005, 12:04
- Locatie: Neveldijk
- Contacteer:
Re: Aanvallen op reformatorische gewoonten
Laat daar dan ook je slechte humeur achter...backtobasic schreef:Jean le Fontain schreef:Te veel azijn gedronken?backtobasic schreef: Met die laatste zin zal ik ook wel volslagen onzin hebben bedoeld, joh.
natuurlijk zelfs.
reformatorische gewoonten en een christelijke levensstijl zouden een en hetzelfde moeten zijn
gewaad, gelaat en praat is me te oppervlakkig, ik hecht meer aan daad, en zo ook de Schrift, naar ik meen.![]()
voor deze vraag verwijs ik u naar de rubriek, wat eten / drinken we vandaag
Dat verbetert de sfeer waarin we met elkaar praten behoorlijk!
Re: Aanvallen op reformatorische gewoonten
Nu moet je me toch even helpen, ik begrijp je nu niet, zoals naar het leek jij mij niet begreep. Je kapittelt je eigen worden als volslagen onzin maar vervolgens ga je toch uitleggen wat je met die zin bedoelt, over het verschil tussen de aarde en de wereldse zonden. Maar je uitleg is niet duidelijk. Je hecht aan de daad; prima, maar het aantrekken van een lange rok (of een legging zo je wilt) is toch ook een daad? Begrijp ik je goed?backtobasic schreef: Met die laatste zin zal ik ook wel volslagen onzin hebben bedoeld, joh.
natuurlijk zelfs.
reformatorische gewoonten en een christelijke levensstijl zouden een en hetzelfde moeten zijn
gewaad, gelaat en praat is me te oppervlakkig, ik hecht meer aan daad, en zo ook de Schrift, naar ik meen.
- JolandaOudshoorn
- Berichten: 11271
- Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
- Locatie: Groot Ammers
Re: Aanvallen op reformatorische gewoonten
Zo, lekker gaat'ie jongensJean le Fontain schreef:Laat daar dan ook je slechte humeur achter...backtobasic schreef:Jean le Fontain schreef:Te veel azijn gedronken?backtobasic schreef: Met die laatste zin zal ik ook wel volslagen onzin hebben bedoeld, joh.
natuurlijk zelfs.
reformatorische gewoonten en een christelijke levensstijl zouden een en hetzelfde moeten zijn
gewaad, gelaat en praat is me te oppervlakkig, ik hecht meer aan daad, en zo ook de Schrift, naar ik meen.![]()
voor deze vraag verwijs ik u naar de rubriek, wat eten / drinken we vandaag
Dat verbetert de sfeer waarin we met elkaar praten behoorlijk!

Voor mij is gewaad, gelaat en praat ook belangerijk. Als een christen niet eerbaar of extra-vagant gekleed is, zal ik daar toch wel moeite mee hebben. Als iemand alleen maar moppert, klaagt, zeurt, zuur kijkt, dan zal ik daar ook moeite mee hebben. Als iemand ranzige of schuine taal uitslaat, zal ik daar ook moeite mee hebben. Dan spreek ik zulke "christenen" daar zeker op aan.
Probleem met het riedeltje gewaad, praat, gelaat is dat we er een eigen rechtzinnige draai aan hebben gegeven, zoals de Farizeers dat eertijds deden. Aan hun gelaat moest iedereen kunnen zien dat ze vastte, aan hun gewaad kon iedereen zien hoe belangrijk ze waren in eigen ogen en hun praat kwam niet overeen met hun daad. Dat wil niet zeggen dat christenen in heel hun leven, ook van alledag, moeten laten zien wiens eigendom zij zijn. En dat houdt ook die praat, gelaat en gewaad in.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- Jean le Fontain
- Berichten: 688
- Lid geworden op: 24 jan 2005, 12:04
- Locatie: Neveldijk
- Contacteer:
Re: Aanvallen op reformatorische gewoonten
Mooie post Jolanda!JolandaOudshoorn schreef: Zo, lekker gaat'ie jongens![]()
Voor mij is gewaad, gelaat en praat ook belangerijk. Als een christen niet eerbaar of extra-vagant gekleed is, zal ik daar toch wel moeite mee hebben. Als iemand alleen maar moppert, klaagt, zeurt, zuur kijkt, dan zal ik daar ook moeite mee hebben. Als iemand ranzige of schuine taal uitslaat, zal ik daar ook moeite mee hebben. Dan spreek ik zulke "christenen" daar zeker op aan.
Probleem met het riedeltje gewaad, praat, gelaat is dat we er een eigen rechtzinnige draai aan hebben gegeven, zoals de Farizeers dat eertijds deden. Aan hun gelaat moest iedereen kunnen zien dat ze vastte, aan hun gewaad kon iedereen zien hoe belangrijk ze waren in eigen ogen en hun praat kwam niet overeen met hun daad. Dat wil niet zeggen dat christenen in heel hun leven, ook van alledag, moeten laten zien wiens eigendom zij zijn. En dat houdt ook die praat, gelaat en gewaad in.
-
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 08 jun 2009, 10:33
- Locatie: Kaapstad
- Contacteer:
Re: Aanvallen op reformatorische gewoonten
1 een humeur kun je nergens achterlaten.Jean le Fontain schreef:Laat daar dan ook je slechte humeur achter...backtobasic schreef:Jean le Fontain schreef:Te veel azijn gedronken?backtobasic schreef: Met die laatste zin zal ik ook wel volslagen onzin hebben bedoeld, joh.
natuurlijk zelfs.
reformatorische gewoonten en een christelijke levensstijl zouden een en hetzelfde moeten zijn
gewaad, gelaat en praat is me te oppervlakkig, ik hecht meer aan daad, en zo ook de Schrift, naar ik meen.![]()
voor deze vraag verwijs ik u naar de rubriek, wat eten / drinken we vandaag
Dat verbetert de sfeer waarin we met elkaar praten behoorlijk!
2 ik heb nooit last van humeurtjes, ben zeer stabiel.
3 iemand die mijn reacties bij gebrek aan argumenten maar volslagen onzin noemt, geef ik gewoon gelijk, ga ik niet verder op in.
4 Als ik last van humeurtjes zou hebben, zou dit nog steeds te onbelangrijk zijn , om dat humeur nog verder te verslechteren.
Voor alle orde, als ik denk dat het gebod om niet als man in vrouwenkleren rond te lopen en andersom, bedoeld is voor travestieten, ben ik dus volslagen onzinnig en is het dus
ok om in een jurk de straat op te gaan, als man???Jean le Fontain schreef:Laat daar dan ook je slechte humeur achter...backtobasic schreef:Jean le Fontain schreef:Te veel azijn gedronken?backtobasic schreef: Met die laatste zin zal ik ook wel volslagen onzin hebben bedoeld, joh.
natuurlijk zelfs.
reformatorische gewoonten en een christelijke levensstijl zouden een en hetzelfde moeten zijn
gewaad, gelaat en praat is me te oppervlakkig, ik hecht meer aan daad, en zo ook de Schrift, naar ik meen.![]()
voor deze vraag verwijs ik u naar de rubriek, wat eten / drinken we vandaag
Dat verbetert de sfeer waarin we met elkaar praten behoorlijk!
Sola Scriptura
-
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 08 jun 2009, 10:33
- Locatie: Kaapstad
- Contacteer:
Re: Aanvallen op reformatorische gewoonten
een lange rok, behoort in de ccategorie gewaad, m.i.Verder ben ik het eens met Jolanda.Ander schreef:Nu moet je me toch even helpen, ik begrijp je nu niet, zoals naar het leek jij mij niet begreep. Je kapittelt je eigen worden als volslagen onzin maar vervolgens ga je toch uitleggen wat je met die zin bedoelt, over het verschil tussen de aarde en de wereldse zonden. Maar je uitleg is niet duidelijk. Je hecht aan de daad; prima, maar het aantrekken van een lange rok (of een legging zo je wilt) is toch ook een daad? Begrijp ik je goed?backtobasic schreef: Met die laatste zin zal ik ook wel volslagen onzin hebben bedoeld, joh.
natuurlijk zelfs.
reformatorische gewoonten en een christelijke levensstijl zouden een en hetzelfde moeten zijn
gewaad, gelaat en praat is me te oppervlakkig, ik hecht meer aan daad, en zo ook de Schrift, naar ik meen.
Door onszelf zo anders te kleden dan anderen en ook andere christenen, scheppen we steed meer afstand en word het moeilijker om anderen in contact te brenegen met Jezus.We creeren onnodig afstand.
laat liever zien hoe blij we mogen zijn en wees eerlijk in het toegeven dat we niets beter zijn dan een ander.
Het gewaad, gepraat en gelaat fabeltje komt bij velen over als valse vroomheid.
Sola Scriptura
Re: Aanvallen op reformatorische gewoonten
Ja, daarom wordt er ook zo tegen die dresscode ingegaan... al die eigenzinnige godsdienst he...artistiek schreef:Geheel naar de Schrift, alleen jammer dat dit vaak als een dekmantel wordt gebruikt voor onze eigenzinnige godsdienst...backtobasic schreef: gewaad, gelaat en praat is me te oppervlakkig, ik hecht meer aan daad, en zo ook de Schrift, naar ik meen.

Zucht...
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."