Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Luther
Contacteer:

Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Bericht door Luther »

Wilhelm schreef:Zelf ben ik nu het boek van Spurgeon aan het lezen over zijn leven.
Ook hij had zijn dwalingen of misschien soms zijn eenzijdigheden.
In deze tijd is het mogelijk dat er mannen door de Heere gezonden worden met een zeer ernstige Boodschap die rijkelijk gezegend kan worden, en soms denk ik wel eens, misschien is Paul Washer ook wel zo iemand.

Want laten we eerlijk zijn, er zijn echt wel kritiek punten op bepaalde accenten die door hem gelegd worden ,en die worden ook wel genoemd, maar ook binnen de reformatorische gezindte durft toch niemand Paul Washer te betichten van grote dwalingen, maar erkent men dat deze man een duidelijke Boodschap heeft, gebaseerd op Gods Woord, en als ik ook om me heen hoor, zijn er velen , ook ter rechterzijde van onze gezindte die onderwezen mochten worden door zijn prediking.

Maar laten we in dit alles uitkijken om in de mens te eindigen, want ook hij is afhankelijk van de bediening van Gods Geest net zoals alle andere dienaren van God die ook tot zegen worden gesteld, ook in Nederland.
Misschien ben ik nu wel heel stout, maar ik vraag me af hoe de boodschap van Paul Washer óók door HeartCry wordt omarmd. Want die boodschap kent toch echt een andere focus dan van HC.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Democritus

Bericht door Democritus »

Luther schreef: Misschien ben ik nu wel heel stout, maar ik vraag me af hoe de boodschap van Paul Washer óók door HeartCry wordt omarmd. Want die boodschap kent toch echt een andere focus dan van HC.
Waarschijnlijk wel anders geef je de man toch geen podium van ruim een week...... of zullen ze dat alleen maar doen om zand in de ogen te strooien :bobo
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Luther schreef:
Wilhelm schreef:Zelf ben ik nu het boek van Spurgeon aan het lezen over zijn leven.
Ook hij had zijn dwalingen of misschien soms zijn eenzijdigheden.
In deze tijd is het mogelijk dat er mannen door de Heere gezonden worden met een zeer ernstige Boodschap die rijkelijk gezegend kan worden, en soms denk ik wel eens, misschien is Paul Washer ook wel zo iemand.

Want laten we eerlijk zijn, er zijn echt wel kritiek punten op bepaalde accenten die door hem gelegd worden ,en die worden ook wel genoemd, maar ook binnen de reformatorische gezindte durft toch niemand Paul Washer te betichten van grote dwalingen, maar erkent men dat deze man een duidelijke Boodschap heeft, gebaseerd op Gods Woord, en als ik ook om me heen hoor, zijn er velen , ook ter rechterzijde van onze gezindte die onderwezen mochten worden door zijn prediking.

Maar laten we in dit alles uitkijken om in de mens te eindigen, want ook hij is afhankelijk van de bediening van Gods Geest net zoals alle andere dienaren van God die ook tot zegen worden gesteld, ook in Nederland.
Misschien ben ik nu wel heel stout, maar ik vraag me af hoe de boodschap van Paul Washer óók door HeartCry wordt omarmd. Want die boodschap kent toch echt een andere focus dan van HC.

Deze vraag is ook meermalen in diverse topics gesteld. En ik meen dat Ds Huijgen deze vraag ook stelt in zijn brochure.
Jongere

Bericht door Jongere »

Democritus schreef:
Luther schreef: Misschien ben ik nu wel heel stout, maar ik vraag me af hoe de boodschap van Paul Washer óók door HeartCry wordt omarmd. Want die boodschap kent toch echt een andere focus dan van HC.
Waarschijnlijk wel anders geef je de man toch geen podium van ruim een week...... of zullen ze dat alleen maar doen om zand in de ogen te strooien :bobo
Toch verwonder ik me daar ook over. Heb de laatste tijd wat dingen gelezen waarvan ik me kan voorstellen dat Washer daar absoluut anders tegenaan kijkt.

Waarbij wat mij betreft voorop staat dat het in de eerste plaats een gezond (!) teken is als je elkaar uitnodigt met verschillen in mening. Zijn we in Nederland zo ver heen dat we dat als verdacht gaan bestempelen?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Jongere schreef:Waarbij wat mij betreft voorop staat dat het in de eerste plaats een gezond (!) teken is als je elkaar uitnodigt met verschillen in mening. Zijn we in Nederland zo ver heen dat we dat als verdacht gaan bestempelen?
Ik ben bang van wel, ja. Reformatorisch Nederland kruipt liever gezellig bij elkaar op het veilige eilandje waar niemand in legging loopt, Herziene statenvertaling leest of op hele en halve noten zingt. Lekker veilig, allemaal gelijkgezinden bij elkaar. Liever wijzen naar die andersdenkenden, je hoofd schudden over zoveel verblindheid, dan met die medemens in gesprek gaan. Het is een houding die je ook hier op het forum regelmatig aantreft, en die ik zorgwekkend vind.
~~Soli Deo Gloria~~
Democritus

Bericht door Democritus »

Jongere schreef: Toch verwonder ik me daar ook over. Heb de laatste tijd wat dingen gelezen waarvan ik me kan voorstellen dat Washer daar absoluut anders tegenaan kijkt.
Laat ik voorop stellen dat ik niet blij ben met alle moves van Hcr. Daarom blijf ik ook kritisch. Alleen ik wil niet de negatieve kritiek de boventoon laten voeren.

Maar het probleem is tegenwoordig (niet naar jou persoonlijk Jongere) wel als het niet 100% in het straatje past dan kan het niet iets zijn. Vaak gaat hier een houding achter schuil die niet bereid is zichzelf en eigen denkbeelden ter discussie te stellen. De halve goe-gemeente roept dan gelijk iets van hellend vlak..... en dan zijn we weer klaar.

Dit is mijn inziens ook vaak de houding tegenover Hcr. Ik pleit er eerder voor om een beweging als Hcr te ondersteunen. Met ondersteunen bedoel ik dan aanmoedigen in de zaken die Bijbels juist zijn, een spiegel voor houden in zaken waar verschil van mening over kan zijn en vermanen in zaken die onbijbels zijn.

Maar een dergelijke houding vereist wel dat iedereen, inclusief Hcr, kritisch is naar zichzelf en durft te erkennen dat zaken niet altijd zwart/ wit liggen.

Ja en uiteindelijk kan de conclusie zijn dat Hcr zich naar iets ontwikkelt heeft dat niet meer te verantwoorden valt en zal je (ook ik) de consequenties moeten trekken. Maar om nu gelijk al de insteek te kiezen dat het toch wel niets wordt daar ga ik niet in mee.

Laten we het er maar op houden dat ik meer van positieve insteek ben. Ik ga altijd eerst van de goede intentie uit totdat het tegendeel zich bewijst. Op deze wijze sta je ook vaak wat makkelijker in het leven maar zorgt er ook voor dat je wel eens het deksel op de neus krijgt :?
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
jvdg

Bericht door jvdg »

Jongere schreef:Het evangelie dat Paul Washer brengt is een bijzondere boodschap. Maar dat is het ook zonder hem. En als de dominees in Nederland het 'recht' preken is het dat ook door hèn. Met andere woorden: laten we ons niet teveel op deze man richten.
Ik word er wel een beetje flauw van dat we nu opeens de meerwaarde willen weten van iemand. Je drijft anderen zo in een lastig parket. Is er geen meerwaarde, fijn, niks aan de hand, waarom gaat iedereen er eigenlijk heen? Is er wel een meerwaarde, oei, kritiek ontdekt op onze eigen predikanten. We zijn soms zo vreselijk aan het redeneren. We zitten toch niet op de Areopagus? Daar wilde iedereen ook 'iets nieuws' horen, anders vertrokken ze. Het laatste wat ook Paul Washer wil is dat het over hem gaat.
Ik sluit me aan bij MM. Ik heb nog nooit in iemands prediking zó de heiligheid en majesteit van God horen preken en zó de zondigheid van de mens. Verwijt me dan niet dat ik achter een prediker aanloop, want er wordt gevraagd waarom die man zo graag wordt gehoord. Ik weet ook dat het niet om Paulus, Appolos of Paul draait.

We zijn soms zó ontzettend gespannen als christenen. Als ik dan zie hoe Whitefield naar Wesley schreef denk ik: tsjonge.. We zitten elkaar hier af te knallen als medechristenen. En triomfantelijk te doen als we een dwaling vinden.
Jammer dat je mijn posting niet hebt begrepen, ik vroeg iets in alle eerlijkheid, en krijg daar een aanval voor terug.

Je behoeft deze predikant niet te verdedigen, ik vroeg alleen maar naar de bijzonderheid van deze predikant.
Ik heb inmiddels via PB daarop een antwoord gekregen, waar ik heel blij mee was.

Ben daarom temeer verdrietig om aangevallen te worden op mijn vragen, waarop met geweld wordt geschoten, tot en met het verwijt van dwalingen toe.

Ik vind dit een onchristelijke houding die die het door Ds Paul Washer gebrachte Evangelie onderuit haalt.

Op deze wijze haal je juist het bijzondere van de verkondiging van de heiligheid van onze God onderuit.
En daardoor lijkt het dat je deze man wel achterna loopt.
De waarheid hoeft niet verdedigd te worden.
BJD

Bericht door BJD »

Grace schreef:
jvdg schreef:Al ruim 300 postings zijn gewijd aan de komst van Ds. P. Washer naar Nederland.
Tot nu toe was ik niet in de gelegenheid iets van deze predikant te horen.
Ik heb alleen maar lofzangen en kritiek over deze predikant vernomen.
In dat opzicht is er geen sprake van enig onderscheid met andere predikanten. :)

Ik zou alleen graag willen weten, niet uit lust tot provocatie o.i.d., wat de komst van deze predikant zo bijzonder maakt.
Deze vraag is al eerder gesteld, maar ik heb nooit een helder antwoord gelezen.
Kortom, ik zou graag willen weten waarom het voor mij persoonlijk nuttig is juist deze predikant te beluisteren.

Ik mag toch aannemen dat hij geen "nije" leer brengt of zaken aan de orde stelt welke andere predikanten in in ruime mate zouden missen.
Ik veronderstel ook niet dat hij een Evangelie predikt wat rijker is dan veel van onze eigen predikanten brengen.
Ik neem ook aan dat er geen sprake is van een bijzondere waardering van 's mans capaciteiten of kwaliteiten.

Vanwaar dan, vergeef me de uitdrukking de "ophef" rond deze predikant, waar zelfs in groepsverband diens prediking wordt bezocht.
Deze prediker heeft een profetische boodschap voor het christendom van vandaag de dag. Met name het christendom in het Westen(USA en Europa). Je merkt dat namelijk aan de aanmeldingen voor een conferentie. velen komen er voor de boodschap van Gods genade naar Nederland: voorgangers uit Nigeria, Denemarken en Engeland. Christenen uit Oekraïne, Finland, Duitsland, België, Portugal, etc.

Het zit hem vooral in het feit dat deze prediker denk ik een boodschap heeft voor zowel reformatorischen als evangelischen. Dat is iets wat in ons land wel vaak moeilijk ligt. Beide worden door zijn bijbelse radicale boodschap aangesproken.
Zelf heb ik de laatste week Youtoube en CIP.nl afgestruind en de preken beluisterd van P Washer. De radicaliteit, de eerlijkheid, de helderheid, de echtheid (zonder opgesmukte vroomheid) is me wat me aanspreekt. Ik herken in die zin wel iets in mijn vorige GG predikant.. flink blazen in wat godsdienst heet... (zowel links als recht om in die termen te spreken) om de kern over te houden...
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Jongere schreef:Het evangelie dat Paul Washer brengt is een bijzondere boodschap. Maar dat is het ook zonder hem. En als de dominees in Nederland het 'recht' preken is het dat ook door hèn. Met andere woorden: laten we ons niet teveel op deze man richten.
Ik word er wel een beetje flauw van dat we nu opeens de meerwaarde willen weten van iemand. Je drijft anderen zo in een lastig parket. Is er geen meerwaarde, fijn, niks aan de hand, waarom gaat iedereen er eigenlijk heen? Is er wel een meerwaarde, oei, kritiek ontdekt op onze eigen predikanten. We zijn soms zo vreselijk aan het redeneren. We zitten toch niet op de Areopagus? Daar wilde iedereen ook 'iets nieuws' horen, anders vertrokken ze. Het laatste wat ook Paul Washer wil is dat het over hem gaat.
Toch nog even een reactie hier op. Omdat Ds. Washer naar Nederland komt, bekruipt mij de vraag wat hij heeft boven onze eigen predikanten. Lijkt me een legitieme vraag toch? Verder is het jammer als jij voor mij gaat invullen hoe mijn reactie zal zijn. Gelukkig voor je zit je er naast. Ben de afgelopen avond ook eens even op youtube ea. wezen luisteren. De 'shocking message' was een glasheldere boodschap. Even als andere toespraken etc. Het heeft mijn interesse, absoluut. Voordeel van mijn twijfel dus ;)
Dirk91

Bericht door Dirk91 »

Mister schreef:
Toch nog even een reactie hier op. Omdat Ds. Washer naar Nederland komt, bekruipt mij de vraag wat hij heeft boven onze eigen predikanten. Lijkt me een legitieme vraag toch? Verder is het jammer als jij voor mij gaat invullen hoe mijn reactie zal zijn. Gelukkig voor je zit je er naast. Ben de afgelopen avond ook eens even op youtube ea. wezen luisteren. De 'shocking message' was een glasheldere boodschap. Even als andere toespraken etc. Het heeft mijn interesse, absoluut. Voordeel van mijn twijfel dus ;)
Ik kende hem nog niet maar heb ook even het e.e.a. bekeken van hem op YouTube. Ik kan me wel voorstellen waarom men naar hem wil luisteren, want hij spreekt erg duidelijk en vooral voor de jongeren spreekt hij denk ik wel aan.

Maar als een bepaalde (buitenlandse) predikant erg 'in trek valt', waarom moeten we dan meteen gaan kijken wat hij heeft boven onze eigen predikanten? Ik denk trouwens dat hem dat helemaal niet per se zit in het feit dat hij uit een andere stroming komt, maar vooral om zijn begaafdheid in het spreken. Al zou hij in onze eigen kerken preken zou hij misschien niet zo 'populair' zijn.

Ik heb ff het e.e.a. van hem beluisterd en ik moet zeggen dat hij - naar mijn mening - rechtzinnig preekt.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Mister schreef:
Grace schreef:
Mister schreef:
Grace schreef: Deze prediker heeft een profetische boodschap voor het christendom van vandaag de dag.
Anders dan de predikanten van onze eigen gemeenten? Beter?
Staat dat er?
Door het op deze manier te formuleren wek je bij mij (en mogelijk bij anderen) wel de suggestie dat het zo is.
dat probeerde ik al uit te leggen, ik hoor elke zondag geweldige preken....

het is gewoon fijn om in zo'n weekend in een onderwerp diep in te duiken, iets helemaal uit te diepen, van alle kanten te bestuderen...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Jongere

Bericht door Jongere »

Mister en jvdg,
mijn post was meer algemeen, dus trek het geen van beiden je persoonlijk aan. Maar elk element wat ik noem wordt wel door mensen in de discussie genoemd. Dus helemaal verzinnen doe ik het ook niet.
Verder is dit niet de eerste keer dat we deze vraag bespreken. Dat is exact hetzelfde al een tijd geleden gebeurd. Met precies dezelfde mensen, als ik het mij goed herinner. Waar ik precies hetzelfde antwoord gaf. Dus op een gegeven moment vraag ik me af of er niet meer aan de hand is dan deze simpele vraag, als die telkens toch weer opnieuw wordt gesteld.
Maar, om Tiberius uit een ander topic vrij te citeren, wie de schoen niet past mag hem laten staan.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

jvdg schreef:
Ik sluit me aan bij MM. Ik heb nog nooit in iemands prediking zó de heiligheid en majesteit van God horen preken en zó de zondigheid van de mens. Verwijt me dan niet dat ik achter een prediker aanloop, want er wordt gevraagd waarom die man zo graag wordt gehoord. Ik weet ook dat het niet om Paulus, Appolos of Paul draait.

We zijn soms zó ontzettend gespannen als christenen. Als ik dan zie hoe Whitefield naar Wesley schreef denk ik: tsjonge.. We zitten elkaar hier af te knallen als medechristenen. En triomfantelijk te doen als we een dwaling vinden.
Jammer dat je mijn posting niet hebt begrepen, ik vroeg iets in alle eerlijkheid, en krijg daar een aanval voor terug.

Je behoeft deze predikant niet te verdedigen, ik vroeg alleen maar naar de bijzonderheid van deze predikant.
Ik heb inmiddels via PB daarop een antwoord gekregen, waar ik heel blij mee was.

Ben daarom temeer verdrietig om aangevallen te worden op mijn vragen, waarop met geweld wordt geschoten, tot en met het verwijt van dwalingen toe.

Ik vind dit een onchristelijke houding die die het door Ds Paul Washer gebrachte Evangelie onderuit haalt.

Op deze wijze haal je juist het bijzondere van de verkondiging van de heiligheid van onze God onderuit.
En daardoor lijkt het dat je deze man wel achterna loopt.
De waarheid hoeft niet verdedigd te worden.

jvdg ik denk dat de reactie van jongere meer is ingegeven door de reacties erop door anderen, dan door jouw vragen... maw dit is geen aanval op jou.... meer op de toon van de felle tegenstanders...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Erasmiaan schreef:Het lijkt me niet echt de bedoeling dat we een predikant in al zijn facetten gaan bespreken.
Predikanten uit de gereformeerde gezindte bespreken we ook niet op deze manier: ik geloof dat er zelfs wel eens sprake van is geweest dat topics die over een predikant gaan gesloten zouden worden.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Zolang het respectvol blijft jegens deze en andere predikanten, stel ik voor het topic nog even open te laten.
Plaats reactie