Dirk91 schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen want ik wil graag reageren. :p
Ik denk dat deze jongeren te snel hun oordelen klaar hebben staan tegen de refo-kerken en dat er veel te snel het beeld geschept wordt dat het alleen gaat om regeltjes, dat bekering moeilijker is, en meer van die dingen. Heb je die oordelen ook, vraag je eens af of dat echt zo is.
Er zijn zat jongeren - hier zit er één - die zich wél thuis voelen in hun kerk. Natuurlijk zijn er altijd dingen die beter kunnen, maar dat heb je overal en we zoeken al snel naar de ideale kerk. Maar de ideale kerk is niet te vinden in een specifiek kerkverband of richting.
Ik zou zelf echt niet willen veranderen van kerk, alleen al omdat ik er mijn ouders verdriet mee zou doen. En omdat ik me er gewoon in geplaatst voel. En omdat ik het met de leer eens ben. Dat niet iedereen die in de kerk zit, naar mijn mening de leer juist beleeft, dat veranderd voor mij nog niets.
Een man zal zijn ouders verlaten, en bovendien God meer liefhebben dan zelfs zijn eigen vrouw.
het is fout gegaan, doordat refo's gerust sinterklaas vieren(niet allen, gelukkig), we zien hem, maar we zeggen tegen de kinderen dat hij niet bestaat.
Vier het dan ook niet!
Jezus zien we niet (in persoon) en daar dwingen we de kinderen wel in te geloven.
Verder worden ze uiterst beschermd opgevoed, ver weg van de wereld, ipv ze voor te bereiden op die wereld, wegwijs te maken en over sex wordt liefst ook al niets gezegd, waardoor die arme knideren bevattelijk worden voor de wereldse opvatting dat deze 2 begrippen hetzelfde zijn, ipv elkaars tegenovergestelden.
alle verboden en regels werken ook vaak averechts op de mentalitiet van een puber.