Homoseksualiteit in Bijbels licht

denkertje21

Re: Homoseksualiteit in Bijbels licht

Bericht door denkertje21 »

backtobasic schreef:de bijbel zegt dat homo's zijn overgegeven in hun levenswandel , door God zelf dus.
Als een straf,bijna.
Welke Bijbel lees jij dan?
Ik lees nergens in de Bijbel iets over homo's. Hooguit iets over seksuele handelingen tussen mannen...
Leer mij volgen mét mijn vragen...
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

denkertje21 schreef:
backtobasic schreef:de bijbel zegt dat homo's zijn overgegeven in hun levenswandel , door God zelf dus.
Als een straf,bijna.
Ik lees nergens in de Bijbel iets over homo's. Hooguit iets over seksuele handelingen tussen mannen...
Er staat in jouw Bijbel zeker ook niets over dieven? Hooguit iets over het wegnemen van andermans spullen. :bobo
Tom A Hawk

Bericht door Tom A Hawk »

Grappige vergelijking, maar niet helemaal kloppend.

Wie steelt, is een dief. Wie seks heeft met iemand van hetzelfde geslacht, is daarmee nog geen homo. Het kan ook een hetero zijjn, die zich misdraagt. Een homo die celibatair leeft, is nog steeds een homo. Dat maakt het allemaal veel complexer.

De vraag is: iemand die in zijn puberteit ontdekt dat hij 'anders' is, dat hij homoseksuele gevoelens heeft, is die 'aan zichzelf overgegeven'?

Overigens vind ik het een helder stukje van Prof. De Bruyne.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Tom A Hawk schreef:De vraag is: iemand die in zijn puberteit ontdekt dat hij 'anders' is, dat hij homoseksuele gevoelens heeft, is die 'aan zichzelf overgegeven'?
Dat durf ik niet te zeggen; wel als hij zich vervolgens daarin uit gaat leven.
backtobasic
Contacteer:

Bericht door backtobasic »

denkertje21 schreef:
Als een straf,bijna.
je bedoelt te zeggen dat het uit lust-ontstane handelen afkeurenswaardig is, maar uit liefde ok?
Dan moet je ,ook als homo gewoon een vrouw trouwen, want alles moet uit liefde zijn, niet uit lust, toch?
Sola Scriptura
denkertje21

Tiberius schreef:
denkertje21 schreef:
Als een straf,bijna.
Er staat in jouw Bijbel zeker ook niets over dieven? Hooguit iets over het wegnemen van andermans spullen. :bobo
Volgens mij gaat het in dit topic niet over dieven...
Maar ik daag je uit om mijn stelling te weerleggen en te vertellen waar in de Bijbel wordt gesproken over mensen met een homofiele geaardheid...
Tot op heden is iedereen die uitdaging uit de weg gegaan...
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

denkertje21 schreef:
Tiberius schreef:
denkertje21 schreef:
Als een straf,bijna.
Volgens mij gaat het in dit topic niet over dieven...
Maar ik daag je uit om mijn stelling te weerleggen en te vertellen waar in de Bijbel wordt gesproken over mensen met een homofiele geaardheid...
Tot op heden is iedereen die uitdaging uit de weg gegaan...
Zou kunnen.
Maar ik denk, dat Backtobasic met homo's praktiserende homo's bedoelt.
barjan

Bericht door barjan »

denker, je geaardheid is net zo zondig als die van mij en alleen voor mensen met een zondige geaardheid is er een Zaligmaker.
Die gezond zijn hebben geen medicijnmeester nodig maar die ziek zijn.
De geaardheid van een homo is niet zondiger dan een niet-home maar even zondig omdat het net zo ik-gericht is.
Als je volgens Gods woord wilt leven dan moet je niet ik-gericht leven maar zoals de Heere het wil en dan leef je je niet uit in de lusten die uit je geaardheid komen maar dan strijd je daartegen en leeft je je uit in het navolgen van Christus.
denkertje21

barjan schreef: en dan leef je je niet uit in de lusten die uit je geaardheid komen maar dan strijd je daartegen en leeft je je uit in het navolgen van Christus.
En? Vind je dan ook dat hetero's leven uit de LUSTEN die uit hun geaardheid voortkomen? Moeten die daar dan ook tegen strijden?

Ooit wel eens gedacht dat homo's ook kunnen liefhebben en dat de lusten zeker niet groter zijn dan bij hetero's?

Even voor alle duidelijkheid: menselijke liefde is ALTIJD egoïstisch.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

denkertje21 schreef:
barjan schreef: en dan leef je je niet uit in de lusten die uit je geaardheid komen maar dan strijd je daartegen en leeft je je uit in het navolgen van Christus.
En? Vind je dan ook dat hetero's leven uit de LUSTEN die uit hun geaardheid voortkomen? Moeten die daar dan ook tegen strijden?
Ooit wel eens gedacht dat homo's ook kunnen liefhebben en dat de lusten zeker niet groter zijn dan bij hetero's?
- Ja, dat kunnen ze! En nee, hun lusten hoeven niet groter te zijn. Maar het mag Bijbels gezien niet gekanaliseerd worden in een vaste (ook seksuele) relatie.
- Ja, hetero's kunnen ook leven uit de lusten die uit hun geaardheid voortkomen. En ja, zij moeten daar ook tegen strijden. En op dat punt is er dus geen verschil tussen homo's en hetero's, zoals ik hier al meerdere malen heb betoogd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Alexander CD

Bericht door Alexander CD »

Het de homo's toch altijd om acceptatie van hun homoseksuele geaardheid, dat komt voorop te staan.
In andere kerken is duidelijk te zien dat dit proces niet stopt, het is een neergaande spiraal.
En God komt op de tweede plaats, na de gevoelens van de homoseksuele medegelovige.
Wil je Gods gebod op de eerste plaats houden, dan wordt je niet serieus genomen.
Ja, men doet alles op je laten zwijgen.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Alexander CD schreef:Het gaat de homo's toch altijd om acceptatie van hun homoseksuele geaardheid, dat komt voorop te staan.
In andere kerken is duidelijk te zien dat dit proces niet stopt, het is een neergaande spiraal.
En God komt op de tweede plaats, na de gevoelens van de homoseksuele medegelovige.
Wil je Gods gebod op de eerste plaats houden, dan wordt je niet serieus genomen.
Ja, men doet alles om je laten zwijgen.
1. En tegen wie zeg je dit allemaal?
2. Stel: je bent geboren met een homoseksuele geaardheid. Wat raadt jij zo'n christen aan om wel te doen en om niet te doen, op grond van Gods Woord?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Zonderling

Bericht door Zonderling »

Met onze zondige aard hebben we ons leven lang te strijden, zoals ook de HC ons zegt.
Dit raakt alle mensen.

Daar waar homofiele gevoelens zondig zijn, zal ook de geboren homo hiermee moeten strijden.
Daar waar heterofiele gevoelens zondig zijn, zal de hetero hiermee moeten strijden.

Wie een vrouw aanziet om haar te begeren (buiten hetgeen God heeft ingesteld), staat schuldig aan het zevende gebod.
Hetzelfde kan gezegd worden van het aanzien van een man door een man.

(Ik nu even mee in de aanname dat er inderdaad geboren homo's zijn; 100% zeker weten doen we dat trouwens niet.)
Laatst gewijzigd door Zonderling op 13 jul 2009, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Zonderling schreef:Met onze zondige aard hebben we ons leven lang te strijden, zoals ook de HC ons zegt.
Dit raakt alle mensen.

Daar waar homofiele gevoelens zondig zijn, zal ook de geboren homo hiermee moeten strijden.
Daar waar heterofiele gevoelens zondig zijn, zal de hetero hiermee moeten strijden.

(Ik nu even mee in de aanname dat er inderdaad geboren homo's zijn; 100% zeker weten doen we dat trouwens niet.)
daar we weten dat we allen in zonden ontvangen en geboren zijn, is het dus aannemelijk dat ook de homo's zo geboren zijn. Ondertussen zijn de hetero zondaren geen haartje beter dan de homo zondaren....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Zonderling

Bericht door Zonderling »

Bert Mulder schreef:daar we weten dat we allen in zonden ontvangen en geboren zijn, is het dus aannemelijk dat ook de homo's zo geboren zijn.
Deze logica vat ik niet eerlijk gezegd.
Gesloten