Dank voor de informatieGrace schreef:Er komt D.V. juli 2009 een weekendconferentie voor jong en oud. (17-20 juli)
Daarnaast een gezinskamp in de week daaropvolgend: echt voor gezinnen en gericht op huwelijk en opvoeding. (20-24 juli)

Dank voor de informatieGrace schreef:Er komt D.V. juli 2009 een weekendconferentie voor jong en oud. (17-20 juli)
Daarnaast een gezinskamp in de week daaropvolgend: echt voor gezinnen en gericht op huwelijk en opvoeding. (20-24 juli)
Dank je, bij mijn favorieten gezet. Zal ik op later tijdstip even luisteren..Miepie schreef:Wellicht heb je hier ook iets aan, mits het nog niet gelinkt is in dit topic.
http://www.sermonaudio.com/search.asp?s ... 28Dutch%29
Op welk gebied eenzijdig? Ik heb zeer diverse preken van hem gehoord.Sola Scriptura schreef:lol, de nederlandse vertaling is erg irritant. omdat de preek dan langzaam gaat en je alles 2 keer hoort.
maar geniaal voor de (weinigen?) die geen engels verstaat.
p.s super preken, maar als je er 3 hebt gehoord heb je ze allemaal gehoord, hij is een 1 topic peacher, en soms erg 1-zijdig.
maar beter dat dan 1-zijdig de andere kant, en ik denk dat de mondiale/globale kerk deze tijd het nodig heeft.
Dit is inderdaad niet helemaal juist volgens mij:Jongere schreef:Op welk gebied eenzijdig? Ik heb zeer diverse preken van hem gehoord.Sola Scriptura schreef:lol, de nederlandse vertaling is erg irritant. omdat de preek dan langzaam gaat en je alles 2 keer hoort.
maar geniaal voor de (weinigen?) die geen engels verstaat.
p.s super preken, maar als je er 3 hebt gehoord heb je ze allemaal gehoord, hij is een 1 topic peacher, en soms erg 1-zijdig.
maar beter dat dan 1-zijdig de andere kant, en ik denk dat de mondiale/globale kerk deze tijd het nodig heeft.
Als je de kleine filmpjes op internet bekijkt kan je dat idee inderdaad krijgen. Liefst met een muziekje eronder dat het wat aandikt.Sola Scriptura schreef:ik hoor hem vaak de nadruk leggen op de toorn en heiligheid van God.
heb niet vaak preken gehoord over Gods liefde en genade.
maar goed heb ook maar 10 preken ofzo gehoord.
dus heb het over wat ik heb gehoord, misschien wat voorbarig, maar ik heb ik een paar verschillende preken, dezelfde zinnen gehoord.
Over de liefde van Christus tot Zijn bruid.Jongere schreef:Als je de kleine filmpjes op internet bekijkt kan je dat idee inderdaad krijgen. Liefst met een muziekje eronder dat het wat aandikt.Sola Scriptura schreef:ik hoor hem vaak de nadruk leggen op de toorn en heiligheid van God.
heb niet vaak preken gehoord over Gods liefde en genade.
maar goed heb ook maar 10 preken ofzo gehoord.
dus heb het over wat ik heb gehoord, misschien wat voorbarig, maar ik heb ik een paar verschillende preken, dezelfde zinnen gehoord.![]()
In werkelijkheid preekt hij zeer divers, al benoemt hij (zeker in de VS) inderdaad vaak een paar karakteristieke punten. Als je een preek wilt horen over Gods liefde en genade raad ik je aan de preek over Hooglied eens te luisteren. Grace heeft vast wel een linkje voor je. En dan eigenlijk de originele Amerikaanse preek, al is die van de conferentie van vorig jaar ook erg mooi. Daar hoor je weer een heel andere Washer.
Maar al met al, we zouden als kerken ook wel eens behoefte kunnen hebben aan prekers over de heiligheid van God.
Erasmiaan schreef:Het lijkt me niet echt de bedoeling dat we een predikant in al zijn facetten gaan bespreken.