Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Bericht door JolandaOudshoorn »

Grace schreef:Er komt D.V. juli 2009 een weekendconferentie voor jong en oud. (17-20 juli)
Daarnaast een gezinskamp in de week daaropvolgend: echt voor gezinnen en gericht op huwelijk en opvoeding. (20-24 juli)
Dank voor de informatie
:super
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Bericht door Grace »

Ik kwam op google nog een lezing tegen die niet door Heartcry uitgegeven is als DVD, maar wel als CD.
Dit is een lezing die gehouden is in de jeugdkerk van Middelharnis, Go4real. Op deze avond zag ik trouwens ook diverse predikanten.

Thema:
- Vergeving van de zonden
- Vrij van de macht van de zonde

Er staan op de website een aantal google-filmpjes. De lezing is in stukjes gehakt zie ik. Ik weet niet wie dit geplaatst heeft, maar het beeld is niet 100%, maar het geluid is wel goed.

Als je deze link aanklinkt moet je naar beneden scrollen: http://www.heartcry.nl/index.php?paginaID=2107
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Bericht door BJD »

'k zit de filmpjes op Youtube van Paul Washer tekijken/luisteren..
oa http://www.youtube.com/user/vdbmicha#pl ... 2qvCkmm5ng hier te luisteren

Wat een heldere prediking! Zijn er ook boeken van hem (in het Nederlands) uitgegeven?
Miepie
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 sep 2006, 19:15

Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Bericht door Miepie »

Wellicht heb je hier ook iets aan, mits het nog niet gelinkt is in dit topic.

http://www.sermonaudio.com/search.asp?s ... 28Dutch%29
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Bericht door BJD »

Miepie schreef:Wellicht heb je hier ook iets aan, mits het nog niet gelinkt is in dit topic.

http://www.sermonaudio.com/search.asp?s ... 28Dutch%29
Dank je, bij mijn favorieten gezet. Zal ik op later tijdstip even luisteren..
Johannes777
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 mar 2008, 18:52

Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Bericht door Johannes777 »

Ik geloof dat hij zelf de boodschap van de Heere Jezus niet helemaal heeft gepakt. In Johannes 12:47 staat het volgende: En indien iemand Mijn woorden gehoord, en niet geloofd zal hebben, Ik oordeel hem niet; want Ik ben niet gekomen, opdat Ik de wereld oordele, maar opdat Ik de wereld zalig make.

Kijk de volgende boodschap van hem en trek je conclusies!

http://www.youtube.com/watch?v=lSZeNK0TA80

Gods zegen toegewenst,

Johannes
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Bericht door Marnix »

Wat klopt er dan niet?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Bericht door Sola Scriptura »

lol, de nederlandse vertaling is erg irritant. omdat de preek dan langzaam gaat en je alles 2 keer hoort.
maar geniaal voor de (weinigen?) die geen engels verstaat.

p.s super preken, maar als je er 3 hebt gehoord heb je ze allemaal gehoord, hij is een 1 topic peacher, en soms erg 1-zijdig.

maar beter dat dan 1-zijdig de andere kant, en ik denk dat de mondiale/globale kerk deze tijd het nodig heeft.
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Bericht door Jongere »

Sola Scriptura schreef:lol, de nederlandse vertaling is erg irritant. omdat de preek dan langzaam gaat en je alles 2 keer hoort.
maar geniaal voor de (weinigen?) die geen engels verstaat.

p.s super preken, maar als je er 3 hebt gehoord heb je ze allemaal gehoord, hij is een 1 topic peacher, en soms erg 1-zijdig.

maar beter dat dan 1-zijdig de andere kant, en ik denk dat de mondiale/globale kerk deze tijd het nodig heeft.
Op welk gebied eenzijdig? Ik heb zeer diverse preken van hem gehoord.
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Bericht door Grace »

Jongere schreef:
Sola Scriptura schreef:lol, de nederlandse vertaling is erg irritant. omdat de preek dan langzaam gaat en je alles 2 keer hoort.
maar geniaal voor de (weinigen?) die geen engels verstaat.

p.s super preken, maar als je er 3 hebt gehoord heb je ze allemaal gehoord, hij is een 1 topic peacher, en soms erg 1-zijdig.

maar beter dat dan 1-zijdig de andere kant, en ik denk dat de mondiale/globale kerk deze tijd het nodig heeft.
Op welk gebied eenzijdig? Ik heb zeer diverse preken van hem gehoord.
Dit is inderdaad niet helemaal juist volgens mij:

Alleen zijn komst in Nederland heeft hij al ongeveer 15 verschillende lezingen en preken gehouden over zeer diverse onderwerpen. Bekijk de site maar eens. Ze staan op video, met vertaling:

2008 Diverse plaatsen
http://www.heartcry.nl/index.php?paginaID=2107

2008 Conferentie
http://www.heartcry.nl/index.php?paginaID=2106
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Bericht door Sola Scriptura »

ik hoor hem vaak de nadruk leggen op de toorn en heiligheid van God.
heb niet vaak preken gehoord over Gods liefde en genade.

maar goed heb ook maar 10 preken ofzo gehoord.
dus heb het over wat ik heb gehoord, misschien wat voorbarig, maar ik heb ik een paar verschillende preken, dezelfde zinnen gehoord.
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Bericht door Jongere »

Sola Scriptura schreef:ik hoor hem vaak de nadruk leggen op de toorn en heiligheid van God.
heb niet vaak preken gehoord over Gods liefde en genade.

maar goed heb ook maar 10 preken ofzo gehoord.
dus heb het over wat ik heb gehoord, misschien wat voorbarig, maar ik heb ik een paar verschillende preken, dezelfde zinnen gehoord.
Als je de kleine filmpjes op internet bekijkt kan je dat idee inderdaad krijgen. Liefst met een muziekje eronder dat het wat aandikt. ;(
In werkelijkheid preekt hij zeer divers, al benoemt hij (zeker in de VS) inderdaad vaak een paar karakteristieke punten. Als je een preek wilt horen over Gods liefde en genade raad ik je aan de preek over Hooglied eens te luisteren. Grace heeft vast wel een linkje voor je. En dan eigenlijk de originele Amerikaanse preek, al is die van de conferentie van vorig jaar ook erg mooi. Daar hoor je weer een heel andere Washer.

Maar al met al, we zouden als kerken ook wel eens behoefte kunnen hebben aan prekers over de heiligheid van God.
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Bericht door Grace »

Jongere schreef:
Sola Scriptura schreef:ik hoor hem vaak de nadruk leggen op de toorn en heiligheid van God.
heb niet vaak preken gehoord over Gods liefde en genade.

maar goed heb ook maar 10 preken ofzo gehoord.
dus heb het over wat ik heb gehoord, misschien wat voorbarig, maar ik heb ik een paar verschillende preken, dezelfde zinnen gehoord.
Als je de kleine filmpjes op internet bekijkt kan je dat idee inderdaad krijgen. Liefst met een muziekje eronder dat het wat aandikt. ;(
In werkelijkheid preekt hij zeer divers, al benoemt hij (zeker in de VS) inderdaad vaak een paar karakteristieke punten. Als je een preek wilt horen over Gods liefde en genade raad ik je aan de preek over Hooglied eens te luisteren. Grace heeft vast wel een linkje voor je. En dan eigenlijk de originele Amerikaanse preek, al is die van de conferentie van vorig jaar ook erg mooi. Daar hoor je weer een heel andere Washer.

Maar al met al, we zouden als kerken ook wel eens behoefte kunnen hebben aan prekers over de heiligheid van God.
Over de liefde van Christus tot Zijn bruid.
http://www.sermonaudio.com/sermoninfo.a ... 1082339487
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Bericht door Erasmiaan »

Het lijkt me niet echt de bedoeling dat we een predikant in al zijn facetten gaan bespreken.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11456
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Bericht door Mister »

Erasmiaan schreef:Het lijkt me niet echt de bedoeling dat we een predikant in al zijn facetten gaan bespreken.
:quoi

Stel je voor dat we er iets van opsteken?
Plaats reactie