Het grote WEERTOPIC
Re: Het grote WEERTOPIC
Het was gisterenavond compleet nóódweer. We hebben behalve zwaar onweer, ook een wolkbreuk over ons heen gekregen. Op de Seewei, de hoofdstraat van Moddergat, stond het water kuit-hoog over een kilometer lengte en stonden tientallen huizen blank.
Mijn huisje staat op een soort terpje, dus wat dat betreft was er hier niets aan de hand. Wel dat het riool de watermassa's niet meer aankonden, en via spoelbak en toilet het huis binnenkwam. Gelukkig bleef het bij een nat aanrecht en een stampvolle spoelbak en toilet.....
Mijn huisje staat op een soort terpje, dus wat dat betreft was er hier niets aan de hand. Wel dat het riool de watermassa's niet meer aankonden, en via spoelbak en toilet het huis binnenkwam. Gelukkig bleef het bij een nat aanrecht en een stampvolle spoelbak en toilet.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Wij hebben gisteren onderweg richting Drenthe, tussen harderwijk en wezep een enorme hoosbui gehad (op de snelweg) we reden iets van 60. Eindje verder bij De Wijk werden we weer verrast met een enorme hoosbui toen reden weg iets van 80/100. En ook steeds onweer.
Bij ons schijnt er 100mm regen te zijn gevallen. We waren zelf gisteren op de Erasmus in Rotterdam. We hadden een raam (een beetje) open laten staan en bij thuiskomst was de vensterbank over 4 meter breed helemaal bedenkt met een plas water en een lampenkap is nat geworden, maar gelukkig voor ons heeft het water niet de vloerbedekking bereikt. We hebben Sisal en dat verkleurd lelijk nadat het nat is geworden. De ondergestroomde straten hebben we (helaas
) gemist. Ik hou wel van een beetje weeractie.

Hier nog steeds geen ene druppel gevallen 

hier gisteren 4 druppeltjes.... het is hier nog steeds kurk droog... Best wel jammer want het gras kan er niet zo lang tegen.
Gisteren in begin van avond behoorlijk stevige bui geweest.
En dat terwijl we buiten zaten te eten........

En dat terwijl we buiten zaten te eten........

Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
de lucht ziet behoorlijk zwart en het blijft maar rommelen.
Er is nog niet veel regen gevallen bij ons. Net even een buitje.
Er is nog niet veel regen gevallen bij ons. Net even een buitje.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Het onweert hier...
Wat doen jullie in dat geval: PC uit? Of niet?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zou ik maar doen, als het dichtbij is tenminste.-DIA- schreef:Het onweert hier...
En ramen dicht, en andere elektrische apparaten ook zoveel mogelijk uitzetten.
En men zegt dat je ook beter geen water uit de kraan kunt gebruiken (kan eventueel stroom geleiden).
Volgens mij is het meeste nu overgetrokken, richting noordoosten.Afgewezen schreef:Zou ik maar doen, als het dichtbij is tenminste.-DIA- schreef:Het onweert hier...
En ramen dicht, en andere elektrische apparaten ook zoveel mogelijk uitzetten.
En men zegt dat je ook beter geen water uit de kraan kunt gebruiken (kan eventueel stroom geleiden).
Alle electriciteit kan je niet stoppen, licht doe ik juist aan, want door de donkere bui zie je vaak weinig...
Normaal doe ik de pc ook uit, ramen dicht...
Toch... mijn ouders hebben eens een bolbliksem meegemaakt, die kan zelfs door een dicht raam naar
binnen komen!
Gewoon aanhouden; dat kan geen kwaad.-DIA- schreef:Het onweert hier...
De tijd dat je tijdens onweer alle stekkers uit het stopcontact moest halen, etc, is definitief over.
Het regent het regent!!!
(en ik heb mn auto net gewassen
)

Dan moet je in West Nederland zitten...Droelie schreef:Het regent het regent!!!(en ik heb mn auto net gewassen
)
Ik zag net de radar, er zit regen boven West Nederland...
Latar vandadaag ook kans op regen- en onweersbuien in het binnenland
Ik zie dat de regen nu al vrij snel landinwaarts aan het trekken is... Het heeft Midden Nederland al bereikt...
En hier straalt de zon nog!! 

It's nice to be important, but it's more important to be nice...