en wij een verjaardag in Zeeland vanavond...hmprff schreef:ik hoop het niet...we hebben vanavond buurtbarbecueJolandaOudshoorn schreef:MarthaMartha schreef:fluitje schreef:Het KNMI komt al met een waarschuwing:
http://www.nu.nl/algemeen/2034807/knmi- ... buien.html![]()
Ik hoop dat we zo'n lucht echt te zien krijgen, dat is zo mooi!
Het grote WEERTOPIC
- MarthaMartha
Re: Het grote WEERTOPIC
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ik denk dat de weervrouw uit Groot-Ammers vandaag met smart op zoiets zit te wachten!JolandaOudshoorn schreef:MarthaMartha schreef:fluitje schreef:Het KNMI komt al met een waarschuwing:
http://www.nu.nl/algemeen/2034807/knmi- ... buien.html![]()
Ik hoop dat we zo'n lucht echt te zien krijgen, dat is zo mooi!
- Wilma van den Berg
Ik zou het wel fijn vinden als het een beetje kouder wordt...MAAR: ik las in de Gezinsgids een stukje dat me erg aan het denken zette; wat klagen we toch (te)veel! Laten we klagen over onze zonden!henriët schreef:Luitjes, let op, paraplu mee!
Vrijdag begint in een groot deel van het land nog vrij zonnig. Geleidelijk neemt de bewolking toe en ontstaan enkele stevige (onweers)buien. Bij zwaardere buien kunnen tevens windstoten en mogelijk ook hagel voorkomen. Bij een zwakke en veranderlijke wind loopt het kwik die dag op naar een graad of 27, maar vooral in het midden en oosten kan het lokaal weer 30 graden worden.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Je hebt gelijk Wilma.Wilma van den Berg schreef:Ik zou het wel fijn vinden als het een beetje kouder wordt...MAAR: ik las in de Gezinsgids een stukje dat me erg aan het denken zette; wat klagen we toch (te)veel! Laten we klagen over onze zonden!henriët schreef:Luitjes, let op, paraplu mee!
Vrijdag begint in een groot deel van het land nog vrij zonnig. Geleidelijk neemt de bewolking toe en ontstaan enkele stevige (onweers)buien. Bij zwaardere buien kunnen tevens windstoten en mogelijk ook hagel voorkomen. Bij een zwakke en veranderlijke wind loopt het kwik die dag op naar een graad of 27, maar vooral in het midden en oosten kan het lokaal weer 30 graden worden.
Misschien vind je dat ik nu ga overdrijven, maar ik kan zo slecht tegen de hitte, en krijg het gewoon benauwd als het kwik boven de 22 graden komt, dat er werkelijk niets meer uit mn handen komt. Dat geldt ook voor bidden, bijbellezen, etc. Het is misschien heel erg, maar zo zit t wel. Soms denk ik: Ik ga in mn hele huis airco aanleggen, wat dit is geen doen: met een ijskoude natte handdoek in mn nek, twee ventilatoren op mn gezicht gericht...
Ik wacht met smart op een lagere temperatuur.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik hoor net dat het in Limburg al begint te rommelen en las dat er nu spoedig over het hele land zware buien kunnen ontstaan...
Wateroverlast, hagel, windstoten en veel bliksem, aldus het KNMI...
Op de buienradar zie je nu ook heel hefitge buien net over de grens in Limburg...
Niet zo prettig nu ik zo naar mijn werk moet...
Op de buienradar zie je nu ook heel hefitge buien net over de grens in Limburg...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik denk dat de buitenradar niet zo betrouwbaar is. Buien kunnen straks overal spontaan ontstaan.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
hier bij Rotterdam is het hard gaan waaien. En het is zowaar frisse lucht.-DIA- schreef:Ik hoor net dat het in Limburg al begint te rommelen en las dat er nu spoedig over het hele land zware buien kunnen ontstaan...

Dat is veroorzaakt door de buien bij Hoek van Holland denk ik...Zita schreef:hier bij Rotterdam is het hard gaan waaien. En het is zowaar frisse lucht.-DIA- schreef:Ik hoor net dat het in Limburg al begint te rommelen en las dat er nu spoedig over het hele land zware buien kunnen ontstaan...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik zie niks.Zita schreef:hier bij Rotterdam is het hard gaan waaien. En het is zowaar frisse lucht.-DIA- schreef:Ik hoor net dat het in Limburg al begint te rommelen en las dat er nu spoedig over het hele land zware buien kunnen ontstaan...
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
hier net een paar druppels gevallen
Hier een flinke hagelbui met aardig grote stenen.
Dia, gewoon nu vast gaan fietsen
Dia, gewoon nu vast gaan fietsen

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Utrecht nog steeds droog maar bewolkt.
Hoorde dat het in Bunschoten al rommelde en wat druppels vielen
Hoorde dat het in Bunschoten al rommelde en wat druppels vielen
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Daar is het denk ik ook al achter de rug. Grappig om te zien. Joanne werkt in Zeist en daar schijnt de zon nog stteds, hier in Hilversum, (zuidkant zelfs
) anderhalf uur geleden al hagel en onweer gehad. Sindsdien bewolkt.

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Woont er iemand in de buurt van Amersfoort-Leusden?
Mijn dochter is daar aan het kanoën...
Mijn dochter is daar aan het kanoën...

Bunschoten, maar dat is al te ver per 3 kilometeer kan het weerbeeld geheel anders zijn.