DWW schreef:Wilhelm schreef:DWW schreef:. Maar wanneer dan, dat zwakgerechtvaardigde volk, dat in het geloof nog een beetje wiebelig op hun benen staat, weer eens een bezoekje krijgt van zo'n farizeeische Judaist uit behoudend kerkelijk Nederland, die zo'n ziel dan vervolgens verteld dat het nog niet ver genoeg is gekomen, of nog niet diep genoeg is doorleefd geworden, dan raken ze die verkregen vrijheid om niet, weer kwijt. Kijk Luther, dat houd die zielen niet uit de hemel vandaan, maar zeker wél de troost des hemels uit hun harten vandaan. Daartoe schreef Paulus in Gal. 5 : "Sta dan in die vrijheid, waarmede Christus u heeft vrijgemaakt etc....." Ik hoop dat me nog kan volgen.
Toch vreemd, juist wat jij een "farizeeische Judaist uit behoudend kerkelijk Nederland" verwijt, is nu net het gevoel wat velen, ook op dit forum, zie de div postings, bij jou en ook bij je tweeling broer Dhr Burggraaf' schrijfsels hebben.
Hoe komt dat nou, terwijl jullie het zo gemeend bedoelen ?
Is het dan misschien toch de toon die de muziek maakt ?
Dag Wilhelm,
Een ziel die ontdekt is geworden door de bearbeiding van Gods Heilige Geest, waarbij de Geest hem heeft laten zien wie hij is én wat zijn bestaan is voor God, is niet meer zo fijngevoelig als dat jij hier wil doen laten geloven. Wanneer die wenende zondares uit Lukas 7 daar lag te wenen aan de voeten van de Heere Jezus, destijds voor HOER uitgescholden had geworden, had ze er van harte 'amen' op gezegd, en wellicht gezegd dat het nog veel erger is, dan dat. 'Mijnheer', had ze dan wellicht gezegd, 'u kunt het maar half zo slecht nog niet voorstellen, als hoe het nu vanbinnen bij mij is voorgesteld.' Kijk Wilhelm, dit lieve vrouwtje was niet zo kittelachtig als dat velen in onze dagen juist wél helaas zijn geworden. Hoe zou dat toch komen, denk jij....?
@Bert, doe niet zo kinderachtig, er doen er velen mee , incl mods , en die hebben geen problemen met dit topic.
@DWW, zonder verder inhoudelijk er op in te gaan, het is al vele malen gebeurd : je slaat te eenzijdig op een en hetzelfde aambeeld.
Juist predikers als Veldman, Stelwagen ea, in wiens lijn je graag wenst te staan, spreken gelukkig veel evenwichtiger over deze zaken , en je proeft daarin de bewogenheid met de hoorder. Ik heb in dit topic al naar een preek van Ds Stelwagen verwezen, en ook vandaag heb ik nog een preek van hem gehoord. Ook hij wijst zaken scherp en eerlijk aan , maar het gaat op een pastorale toon vol van liefde.
Het punt is menigmaal , dat we dat helaas in veel van jou postings niet proeven, of je het er nu mee eens bent of niet.
En kom nu niet met kittelachtigheid of vijandschap, want als het recht ligt dan maakt honger het zure zoet, en als Gods Woord dan geopend wordt zijn we wel wat terughoudender in onze oordelen, hoewel we uiteraard op dwalingen moeten reageren, maar dan wel vanuit een grondhouding die komt uit de laagte en de liefde en niet uit de hoogte vol van hardheid.
En hiermee wil ik je absoluut niet in een hoek zetten, maar ik wil je hiermee wel graag aan het denken zetten, dat het misschien zaak is om jou eenzijdige manier van vertolken van de Boodschap eens grondig onder de loep te nemen.
We mogen elkaar toch opscherpen , toch ?