Veel Marokkaanse jeugd, een probleem !?

JolandaOudshoorn

Re: Veel Marokkaanse jeugd, een probleem !?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Zonderling schreef:
BJD schreef:Ik heb niet veel zin hier verder op in te gaan. Incidenten haal jij aan alsof dat het algemene beeld is.. Misschien moet je eens een andre krant lezen als de Telegraaf ;)
BJD,

Toch kan je niet ontkennen dat mensen regelmatig in probleemsteden feitelijk geen aangifte kunnen doen omdat ze anders 'geen leven' meer hebben.

Dat is geen incident, maar komt veelvuldig voor.
Dan is het hypocriet van de politiek om vooral op te roepen om wél aangifte te doen.
Want diezelfde politiek laat het na om mensen in dergelijke omstandigheden voldoende bescherming te bieden en de raddraaiers (een zacht woord voor dit type mensen) werkelijk aan te pakken.
Dit zijn geen incidenten, maar is in heel wat steden/wijken van ons land 'normaal'.

Z.
Fijn dat je dit nu zelf even zegt: probleemwijken, probleemsteden.
Ooit wel eens gehoord van de achterbuurten en de getto's in Afrika of Amerika??
Laten we nu niet doen alsof heel Nederland zo eruit ziet, het is beperkt tot die paar plekken.
En ja, het is jammer dat er zulke plekken zijn, maar ik geloof niet dat dit geheel te vermijden is.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Zonderling

Bericht door Zonderling »

Jolanda,
Gelukkig is het in veel steden en dorpen van ons land niet zo.
Dat geldt ook voor mijn dorp.
Maar daarom vind ik het wel hééél erg dat anderen in deze narigheid verkeren en dat er voor hen geen andere oplossing schijnt te zijn dan verhuizen.
Overigens: niet alleen in de Randstad, maar ook niet ver bij mij vandaan, in Ede om een voorbeeld te noemen, gebeuren dit soort dingen. Geen aangifte kúnnen doen, omdat je dan weet dat je maar beter kan verhuizen.
En ondertussen hopen dat je kinderen niet gemolesteerd worden vanwege eerdere incidenten.
Dan faalt politie en faalt politiek.
Juist omdat ik Nederlander ben, trek ik mij deze dingen aan.
Als ik dorpeling was, had ik het gemakkelijk - dan was het mijn zaak niet.
En helaas, dat is de houding van velen: Zolang het mij maar niet raakt. (Ik zeg trouwens niet dat dit voor jou geldt, hoor, begrijp me goed.)
Z.
Alexander CD

Bericht door Alexander CD »

backtobasic schreef:Ik heb niet veel zin hier verder op in te gaan. Incidenten haal jij aan alsof dat het algemene beeld is.. Misschien moet je eens een andre krant lezen als de Telegraaf ;

als je niets blijft doen word het inderdaad steeds meer een algemeen beeld, of zie je al een verbetering sinds de destruktieve paarse "moet kunnen" jaren?

Ik lees verscheidene bronnen, links en rechts.(de telegraaf is er nooit een van)
sinds we allemaal moeten geloven in de grote gelijkheid. (anti discrimninatie wet) is er een soort extra verbod ontstaan op onderscheid maken in de nederlandse Samenleveing, die helaas ook onder onze gezindte is doorgedrongen.
Discrimineren is een enorme "zonde", en eigenlijk het laatste taboe, wat nu echter ook ter ziele schijnt te gaan.
want je laten discrimineren, nee, daar hadden we nog niets voor gevonden.
Moslims leren hun kinderen al vanaf een vroege leeftijd dat wij allen afvalligen zijn, honden, varkens gelijk,
Homo's moeten maar dood van de kerk afgegooid worden, en wel ja ook dat keurt onze rechterlijke macht goed,het mag gewoon gezegd worden.

Terwijl het Christendom zich kalm hield toen Reeve en t'Hart de fundamenten van ons christelijk geloof deed schudden door ons en onze Schepper zo hart mogelijk op de ziel te trappen, zo druk maken we ons ineens als er een homosexuele leraar wordt betapt op zonde, en de regering verbiedt ons onderscheid te maken.
Wel, waarom worden wij autochtonen dan nu anders behandeld dan de allochtonen.
Waarom staat hun vrijheid van godsdienst boven die van ons?
om het nog wat duidelijker te zeggen, waarom mogen moslims zeggen dat homo's dood moeten (dat is pas zwart wit) en waarom mag een refoschool geen homosexuele leraar weigeren, iemand die ze niet kunnen aannemen, als hij praktiserend is, vanwege de regels, simple genoeg lijkt me)

Als iemand me kan uitleggen, dat dit een onpartijdige regering is, hoor ik het graag.
Partijdigheid speelt niet zozeer een rol denk ik, meer angst, Nederland is steeds verder van God en Zijn geboden afgedwaald en dan komt het oordeel ook.

En het zal u beangstigen in al uw poorten, totdat uw hoge en vaste muren nedervallen, op welke gij vertrouwdet in uw ganse land; ja, het zal u beangstigen in al uw poorten, in uw ganse land, dat u de Heere, uw God, gegeven heeft.
Na afval en ongehoorzaamheid komt het oordeel, zal dat aan Nederland voorbijgaan?
Wie God verlaat heeft smart op smart te vrezen.
En het is eerlijker zulke afvalligen het oordeel aan te zeggen dan God heeft u zo lief, Hij klopt de hele dag op uw deur, open 'm toch.
Waar zijn de Jeremia"s van Nederland?
backtobasic
Contacteer:

Bericht door backtobasic »

Alexander CD schreef:
backtobasic schreef:Ik heb niet veel zin hier verder op in te gaan. Incidenten haal jij aan alsof dat het algemene beeld is.. Misschien moet je eens een andre krant lezen als de Telegraaf ;

als je niets blijft doen word het inderdaad steeds meer een algemeen beeld, of zie je al een verbetering sinds de destruktieve paarse "moet kunnen" jaren?

Ik lees verscheidene bronnen, links en rechts.(de telegraaf is er nooit een van)
sinds we allemaal moeten geloven in de grote gelijkheid. (anti discrimninatie wet) is er een soort extra verbod ontstaan op onderscheid maken in de nederlandse Samenleveing, die helaas ook onder onze gezindte is doorgedrongen.
Discrimineren is een enorme "zonde", en eigenlijk het laatste taboe, wat nu echter ook ter ziele schijnt te gaan.
Moslims leren hun kinderen al vanaf een vroege leeftijd dat wij allen afvalligen zijn, honden, varkens gelijk,
Homo's moeten maar dood van de kerk afgegooid worden, en wel ja ook dat keurt onze rechterlijke macht goed,het mag gewoon gezegd worden.

Terwijl het Christendom zich kalm hield toen Reeve en t'Hart de fundamenten van ons christelijk geloof deed schudden door ons en onze Schepper zo hart mogelijk op de ziel te trappen, zo druk maken we ons ineens als er een homosexuele leraar wordt betapt op zonde, en de regering verbiedt ons onderscheid te maken.
om het nog wat duidelijker te zeggen, waarom mogen moslims zeggen dat homo's dood moeten (dat is pas zwart wit) en waarom mag een refoschool geen homosexuele leraar weigeren, iemand die ze niet kunnen aannemen, als hij praktiserend is, vanwege de regels, simple genoeg lijkt me)

Als iemand me kan uitleggen, dat dit een onpartijdige regering is, hoor ik het graag.
Partijdigheid speelt niet zozeer een rol denk ik, meer angst, Nederland is steeds verder van God en Zijn geboden afgedwaald en dan komt het oordeel ook.

En het zal u beangstigen in al uw poorten, totdat uw hoge en vaste muren nedervallen, op welke gij vertrouwdet in uw ganse land; ja, het zal u beangstigen in al uw poorten, in uw ganse land, dat u de Heere, uw God, gegeven heeft.
Na afval en ongehoorzaamheid komt het oordeel, zal dat aan Nederland voorbijgaan?
En het is eerlijker zulke afvalligen het oordeel aan te zeggen dan God heeft u zo lief, Hij klopt de hele dag op uw deur, open 'm toch.
Je rood gedrukte tekst gaat over Israel, opzettelijk?
Inderdaad ook daar een voortdurende dreiging van moslim terreur.
Maar over de moslims zeggen de VN niet veel.De olie moet blijven vloeien,
ik had laatst een gast hier, die voor de VN werkt, zij hebben een speciaal VN-Paspoort, in 5 talen.
De eerst taal, je raadt het al:arabisch.
Voor de olie (economie) wordt alles opgeofferd! daar gaat het om!
En om die reden moeten we de islam te vriend houden.
Wedden?!
Sola Scriptura
Hoppípolla

Bericht door Hoppípolla »

---knip--- Niet op de persoon spelen, aub; mvg Tib
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Zonderling schreef:Jolanda,
Gelukkig is het in veel steden en dorpen van ons land niet zo.
Dat geldt ook voor mijn dorp.
Maar daarom vind ik het wel hééél erg dat anderen in deze narigheid verkeren en dat er voor hen geen andere oplossing schijnt te zijn dan verhuizen.
Overigens: niet alleen in de Randstad, maar ook niet ver bij mij vandaan, in Ede om een voorbeeld te noemen, gebeuren dit soort dingen. Geen aangifte kúnnen doen, omdat je dan weet dat je maar beter kan verhuizen.
En ondertussen hopen dat je kinderen niet gemolesteerd worden vanwege eerdere incidenten.
Dan faalt politie en faalt politiek.
Juist omdat ik Nederlander ben, trek ik mij deze dingen aan.
Als ik dorpeling was, had ik het gemakkelijk - dan was het mijn zaak niet.
En helaas, dat is de houding van velen: Zolang het mij maar niet raakt. (Ik zeg trouwens niet dat dit voor jou geldt, hoor, begrijp me goed.)
Z.
Ik begrijp en deel je zorgen. Natuurlijk is het erg dat men op plaatsen niet meer kan wonen, dat mensen worden bedreigd.
Overigens denk ik niet dat het zozeer aan politie ligt, tenminste, niet aan de veldspelers, daarvoor heb ik teveel inside-stories gehoord,, maar dat het probleem vooral ligt bij justitie. Verder, dat de politiek op vele punten faalt, beaam ik, maar ik zou het niet beter kunnen en daarom vind ik het dan ook niet fair door zomaar mensen af te branden, terwijl velen, ook in de politiek, hun uiterste best doen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Alexander CD

backtobasic schreef:
Alexander CD schreef:

ik had laatst een gast hier, die voor de VN werkt, zij hebben een speciaal VN-Paspoort, in 5 talen.
Wedden?!
Wat voor Israël geldt is ook voor ons, dus niet opzettelijk, een ieder die God ongehoorzaam is krijgt met de gevolgen te maken.
IK hoop voor zoveel mogelijk mensen op bekering ook voor de Joden ook voor moslims, voor ieder mens zal het verschrikkelijk zijn het offer van de Heere Jezus versmaad te hebben.
Toch is het Jodendom een net zo'n grote vijand van het Christendom als de Islam, in de joodse Godsdienst zit ook een grote misleiding van het zuurdesem der farizeën die mist de Islam.
In de wereld gaat het om macht en als olie, geld of macht betekent, dan gaat dat voor maar ook dat zal niet straffeloos blijven.
ook om die reden houden we de Islam tot vriend, maar de angst zit dieper en dat heeft meer met de ongehoorzaamheid aan God gebod te maken. Koning Saul werd ook bang aan het eind van zijn leven omdat God hem verlaten had, en daarin is hij een voorbeeld voor allen die hun eigen gekozen wegen gaan
backtobasic
Contacteer:

Alexander CD schreef:
backtobasic schreef:
Alexander CD schreef:

Wedden?!
Wat voor Israël geldt is ook voor ons, dus niet opzettelijk, een ieder die God ongehoorzaam is krijgt met de gevolgen te maken.
IK hoop voor zoveel mogelijk mensen op bekering ook voor de Joden ook voor moslims, voor ieder mens zal het verschrikkelijk zijn het offer van de Heere Jezus versmaad te hebben.
Toch is het Jodendom een net zo'n grote vijand van het Christendom als de Islam, in de joodse Godsdienst zit ook een grote misleiding van het zuurdesem der farizeën die mist de Islam.
In de wereld gaat het om macht en als olie, geld of macht betekent, dan gaat dat voor maar ook dat zal niet straffeloos blijven.
ook om die reden houden we de Islam tot vriend, maar de angst zit dieper en dat heeft meer met de ongehoorzaamheid aan God gebod te maken. Koning Saul werd ook bang aan het eind van zijn leven omdat God hem verlaten had, en daarin is hij een voorbeeld voor allen die hun eigen gekozen wegen gaan
Met als verschil dat Israel en wij christenen tot dezelfde G'd bidden, en zij volgens de belofte , wanneer zij om ons heidenen wil tijdelijk niet, maar straks weer ziende gemaakt zullen worden.
Dan zullen wij allen in Hem zijn.
Sola Scriptura
Alexander CD

Met als verschil dat Israel en wij christenen tot dezelfde G'd bidden, en zij volgens de belofte , wanneer zij om ons heidenen wil tijdelijk niet, maar straks weer ziende gemaakt zullen worden.
de christen heeft een heel ander Godsbeeld dan de Jood en wij bidden in Jezus naam en Jezus naam is er alleen toegang tot God, de Vader, dus wat zegt het dat de ongelovige jood bidt.

Jij zegt dat de joden straks weer ziende worden gemaakt, ik heb dat wel vaker gehoord, maar nog niet in de bijbel gelezen.

En de belofte aan het Israël Gods( allen die in Christus Jezus zijn) kun je niet zomaar geven aan de (natuurlijke)Joden.
maar voorzover de Joden zich bekeren en Jezus Christus aan zullen nemen zullen we in Hem zijn, ja.
Zonderling

Bericht door Zonderling »

JolandaOudshoorn schreef:...terwijl velen, ook in de politiek, hun uiterste best doen.
Voor die mensen heb ik veel respect.
Maar de ontkenning van het probleem is toch echt het grootste probleem.
En dat komt, vooral onder de gestudeerde elite (waartoe ik zelf ook behoor), veel voor.

Z.
backtobasic
Contacteer:

Alexander CD schreef:
de christen heeft een heel ander Godsbeeld dan de Jood en wij bidden in Jezus naam en Jezus naam is er alleen toegang tot God, de Vader, dus wat zegt het dat de ongelovige jood bidt.

Jij zegt dat de joden straks weer ziende worden gemaakt, ik heb dat wel vaker gehoord, maar nog niet in de bijbel gelezen.

En de belofte aan het Israël Gods( allen die in Christus Jezus zijn) kun je niet zomaar geven aan de (natuurlijke)Joden.
maar voorzover de Joden zich bekeren en Jezus Christus aan zullen nemen zullen we in Hem zijn, ja.
dat zal zeker gebeuren
O.a.Joel 2:17,18,19 enz
Sola Scriptura
Hoppípolla

Bericht door Hoppípolla »

Ontkennen dat een deel van de Nederlands Marokkaanse jeugd hoog scoort in de statistieken, kunnen we niet. Maar zoals al eens eerder gezegd: dat is van tijdelijke aard. Jongeren die tussen de 12 en de 21 leven plegen de meeste delicten, het zijn niet Marokkanen over de hele leeftijdscategorie. Dat maakt het probleem - wat nu blijkbaar bestaat - niet minder erg, maar dat maakt wel dat we voorzichtig moeten zijn als we over 'allochtonen' spreken.
backtobasic
Contacteer:

Hoppípolla schreef:Ontkennen dat een deel van de Nederlands Marokkaanse jeugd hoog scoort in de statistieken, kunnen we niet. Maar zoals al eens eerder gezegd: dat is van tijdelijke aard. Jongeren die tussen de 12 en de 21 leven plegen de meeste delicten, het zijn niet Marokkanen over de hele leeftijdscategorie. Dat maakt het probleem - wat nu blijkbaar bestaat - niet minder erg, maar dat maakt wel dat we voorzichtig moeten zijn als we over 'allochtonen' spreken.
wat las ik van de week, 55 % van alle marokanen tussen 18 en 24 had een strafblad?
de 45 procent zonder strafblad, ik durf het bijna niet te zeggen, had misschien een nederlands paspoort .Hollipolla, ik weet niet waar in NL je woont, maar ik ben letterlijk de stad ontvlucht, en gelijk maar het hele land.
nog geen seconde spijt gehad.
Ik waande me in Marokko of weet ik veel waar, als ik in het OV zat, en de mentalitieit was ongelofelijk.Geloof me,het is echt vrij onnatuurlijk om in je eigen land de verkeerde kleur te hebben om in aanmerking te komen voor een baan, of te horen dat je eigenlijk van de kerk afgegooid moest worden , vanwege iets waar je niet om hebt gevraagd. en dat word dan allemaal uitgekraamd door bedoeijnen in soepjurken in het berbers of arabisch.
Snap je vast wel, toch?
Sola Scriptura
BJD

Bericht door BJD »

Zonderling schreef:
BJD schreef:Ik heb niet veel zin hier verder op in te gaan. Incidenten haal jij aan alsof dat het algemene beeld is.. Misschien moet je eens een andre krant lezen als de Telegraaf ;)
BJD,

Toch kan je niet ontkennen dat mensen regelmatig in probleemsteden feitelijk geen aangifte kunnen doen omdat ze anders 'geen leven' meer hebben.

Dat is geen incident, maar komt veelvuldig voor.
Het komt wel voor dat mensen geen aangifte doen of geen getuigeverklaring willen afleggen uit angst. Die angst blijkt echter meestal ongegrond. Ik ben het niet tot nauwelijks tegengekomen in de politiepraktijk dat aangevers of getuigen achteraf nog benadeeld worden.
Het is zo'n angst die men elkaar aanpraat.. Ik zeg niet dat het niet gebeurd bv in de Diamantbuurt... maar het zijn uitzonderingen..
Zonderling schreef: Dan is het hypocriet van de politiek om vooral op te roepen om wél aangifte te doen.
Want diezelfde politiek laat het na om mensen in dergelijke omstandigheden voldoende bescherming te bieden en de raddraaiers (een zacht woord voor dit type mensen) werkelijk aan te pakken.Dit zijn geen incidenten, maar is in heel wat steden/wijken van ons land 'normaal'.
Het zijn wel incidenten. Als er bewijs is worden ze aangepakt, en zeker jeugd wordt behoorlijk aangepakt. Ik heb het vermoeden dat we de laatste 10 jaar in dat opzicht al 'rechtser' zijn geworden.

Veel komt voort uit ongegronde angst.
Bureaucraat

Bericht door Bureaucraat »

backtobasic schreef: wat las ik van de week, 55 % van alle marokanen tussen 18 en 24 had een strafblad?
Mensen die zich aan de onderkant van de samenleving bevinden, raken nu eenmaal snel betrokken bij criminele activiteiten.
Ik waande me in Marokko of weet ik veel waar, als ik in het OV zat, en de mentalitieit was ongelofelijk.Geloof me,het is echt vrij onnatuurlijk om in je eigen land de verkeerde kleur te hebben om in aanmerking te komen voor een baan
Vooralsnog wijzen onderzoeken uit dat met name allochtone jongeren moeite hebben een baan te vinden, en niet de autochtone jongeren.
of te horen dat je eigenlijk van de kerk afgegooid moest worden , vanwege iets waar je niet om hebt gevraagd. en dat word dan allemaal uitgekraamd door bedoeijnen in soepjurken in het berbers of arabisch.
Snap je vast wel, toch?
Er leven geen bedoeinen in Marokko. Bovendien spreken de meeste Marokkaanse Nederlanders geen arabisch.
Plaats reactie