Veel Marokkaanse jeugd, een probleem !?

Hoppípolla

Re: Veel Marokkaanse jeugd, een probleem !?

Bericht door Hoppípolla »

backtobasic schreef:
Luther schreef:
backtobasic schreef: Wilders lijkt ons christelijk/judeo gedachtengoed beter te beschermen voor de laatste veroveringspopging vd Islam dan CU,CDA en SGP bij elkaar.
Volledig off-topic, maar dit slaat echt helemaal nergens op.
Elke christen die zich tot Wilders voelt aangetrokken, weet of niet waar deze man voor staat, of is gewoon ontzagelijk dom.
Met alle respect, maar DOMHEID is zeker niet de issue.
van CDA,CU en SGP verwacht ik o.a.LIEFDE richting de homosexuele mens, niet een stilzwijgende goedkeuring van ons verdorven rechterlijk systeem, dat toelaat dat moslims hen dood mogen wensen, om iets waar ze zelf al jaren mee geworsteld hebben en niets aan kunnen doen..het is toch te gek dat je je in je eigen land in arabisch/berbers moeten laten zeggen dat bepaalde mensen maar dood moeten, anderen geen hand gegeven hoeft te worden, meisjes (in Gouda) gestenigd worden en bespuugd, politie uitgescholden wordt en met stenen bekogeld.(niets aan doen, is gewoon wat baldadigheid)
Want Wilders zal dat wel even aanpakken inderdaad.
Wilders is de enige die pro Israel is en ageert tegen "Joden aan het gas" demonstraties waar parlementsleden als van Bommel en Gretta Duisenberg in meelopen.
Onzin. Van Bommel is behoorlijk veel credits verloren toen, en een pro Israël houding lijkt me ook niet bepaald strevenswaardig.
Politiek en religie gaan niet samen, maar Wilders LIJKT me de enige die zegt STOP, tot hier en niet verder.
Politiek en religie gaan niet samen, en Wilders zegt stop? Ik mis het verband. Je wilt toch niet op de zogenaamde islamitisering wijzen hè?
De confrontatie komt, wie er begint valt te bezien.
En de chr partijen staan niet echt een verandering voor, Wilders wel.
Wilders is allang begonnen. De agenda van Wilders heb je nog nooit doorgelezen vrees ik. :)
Hoppípolla

backtobasic schreef:Hoognodig, want de wetten der misdaad hebben ons rechtssysteem allang ingehaald
Je verkeert in de veronderstelling dat die rollen ooit omgedraaid kunnen worden?
backtobasic
Contacteer:

Bericht door backtobasic »

Hoppípolla schreef:
backtobasic schreef:Hoognodig, want de wetten der misdaad hebben ons rechtssysteem allang ingehaald
Je verkeert in de veronderstelling dat die rollen ooit omgedraaid kunnen worden?
Gezien het feit dat de burger niets meer durft te zeggen, omdat ie banger is van de ,misdadiger dan dat ie rekent op bijstand van wetsdienaars, ben ik bang dat die rollen al omgedraaid zijn.
Den haag weet het alleen nog niet.
Zoals wel vaker.
Vandaar, ontwaakt!!
Sola Scriptura
BJD

Bericht door BJD »

backtobasic schreef:
Hoppípolla schreef:
Gezien het feit dat de burger niets meer durft te zeggen
oh .. is dat zo... :jongle
Zonderling

Bericht door Zonderling »

BJD schreef:
backtobasic schreef: Gezien het feit dat de burger niets meer durft te zeggen
Inderdaad, maar je liet wel iets weg uit de quote van 'backtobasic' en dat was net wel belangrijk.

In Rotterdam werd een poosje terug door de instanties aan een familie aangeraden maar te verhuizen vanwege de terreur.
Terwijl degenen die deze terreur pleegden, bekend waren.
Is het vreemd dat de burger niet altijd iets durft te zeggen.

Ander voorbeeld is dat mensen na aangifte tegen iemand stenen door hun ruiten krijgen. Valt niets tegen te doen want bewijs het maar eens.

Ander voorbeeld is dat mensen hun aangifte als ooggetuige van een misdrijf inttrekken omdat de politie zelf zegt dat ze dan niet anoniem kunnen blijven en bovendien verwacht politie dat ze dan 'geen leven' meer zullen hebben. (Zelf door mij van betrokkene gehoord.)

Zolang de stem van het volk wat dit betreft in de politiek niet gehoord wordt, is het geen wonder dat velen dan maar Wilders c.s. stemmen.

Z.
backtobasic
Contacteer:

BJD schreef:
backtobasic schreef:
Hoppípolla schreef:
Gezien het feit dat de burger niets meer durft te zeggen
ja, dat is zo. ga het nieuws maar wat beter lezen.
Ik zal je nog meer vertellen, de burger durft niet alleen niets meer te zeggen (op fora en verjaardagen na), hij kan ook veel niet meer.
Ik daag je uit om in een stad als den Haag of rotterdam eens met een kippa te gaan lopen.Eeen joods gezin was om deze reden al verteld dat ze maar beter konden verhuizen.
Die vrijheidsviering op 5 mei is een groot toneelstuk.
Sola Scriptura
Hoppípolla

backtobasic schreef: Gezien het feit dat de burger niets meer durft te zeggen, omdat ie banger is van de ,misdadiger dan dat ie rekent op bijstand van wetsdienaars, ben ik bang dat die rollen al omgedraaid zijn.
Dat is altijd al zo geweest, en dat zal altijd zo blijven. Je doet nu net alsof misdaad nooit bestaan heeft.
Hoppípolla

backtobasic schreef:Die vrijheidsviering op 5 mei is een groot toneelstuk.
Dat klinkt wel heel zwart-wit. Omdat sommige gezinnen beter kunnen verhuizen is 5 mei één groot toneelstuk?

Je schildert dingen wel heel ongenuanceerd af. Je vergroot probleemsituaties in probleemwijken. Ontkennen dat er problemen spelen zul je mij niet horen doen, maar als dat nu de enige reden is om op Wilders te stemmen...Hoe wil Wilders dit oplossen dan?
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

backtobasic schreef:
BJD schreef:
Ik zal je nog meer vertellen, de burger durft niet alleen niets meer te zeggen (op fora en verjaardagen na), hij kan ook veel niet meer.
Hangt er vanaf wat je onder burger verstaat. Het probleem is dat de burger juist zoveel durft te zeggen. En te doen. Als je soms hoort hoe "nette" burgers tekeer gaan als ze een boete krijgen, op regels worden gewezen. Probleem is dat we zo heel individualistisch en egocentrisch zijn. Alles moet wijken voor ons eigen gemak en genot. En als dat niet gebeurt... dan wordt er een hooischuur opengetrokken....:oO
Ik weet, mijn Verlosser leeft
backtobasic
Contacteer:

Hoppípolla schreef:
backtobasic schreef:Die vrijheidsviering op 5 mei is een groot toneelstuk.
Dat klinkt wel heel zwart-wit. Omdat sommige gezinnen beter kunnen verhuizen is 5 mei één groot toneelstuk?

Je schildert dingen wel heel ongenuanceerd af. Je vergroot probleemsituaties in probleemwijken. Ontkennen dat er problemen spelen zul je mij niet horen doen, maar als dat nu de enige reden is om op Wilders te stemmen...Hoe wil Wilders dit oplossen dan?
De overheid draagt het zwaard niet tevergeefs,
In nederland wordt nog geen latje gehanteerd, laat staan een zwaard.
gevangenissen gaan dicht en een taakstrafje is wel weer genoeg.
De stinkende wonden worden steeds erger
van de zg normen en waarden van Balkenende is na 3 ambtstermijnen niet te merken,wel?gezinnen die moeten verhuizen en mensen die niet eens meer openlijk joods kunnen zijn in nederland(echt je kunt een scheldpartij of pak slaag verwachten) is mijns inziens inderdaad een voorbode van verval. Niets lijkt meer "heilig" in Nl.
Dat neem ik JP inderdaad kwalijk.
het allerergste is nog dat er door alle "teaparties" ,gedogen en gepap, een weerzin tegen alle religie aan het ontstaan is in nederland.
de goeden moeten straks onder de slechten lijden.
Onze angst en zwakte kan geen respect oogsten door niet gelovigen en moslims.
Slechts onze sterke overtuiging dwingt respect af.

Nu lees ik alweer dat CDA de koopzondag toch maar wil houden, ivm die ECONOMISCHE CRISIS.
Over moraal gesproken.
De CDA heeft maar 1 religie en dat is de economie.
Welvaart, maar geen Welzijn, arm land.
Sola Scriptura
backtobasic
Contacteer:

JolandaOudshoorn schreef:
backtobasic schreef:
BJD schreef:
Hangt er vanaf wat je onder burger verstaat. Het probleem is dat de burger juist zoveel durft te zeggen. En te doen. Als je soms hoort hoe "nette" burgers tekeer gaan als ze een boete krijgen, op regels worden gewezen. Probleem is dat we zo heel individualistisch en egocentrisch zijn. Alles moet wijken voor ons eigen gemak en genot. En als dat niet gebeurt... dan wordt er een hooischuur opengetrokken....:oO
Het zg Individualisme is totaal doorgeschoten, en inderdaad degene met de grootste bek, krijgt het meest voor elkaar.
Als ik zeg de Nederlander durft niets meer te zeggen, heb ik het over de fatsoenlijke burger, die iemand destijds nog terecht wees maar dat nu niet meer kan , op straffe van een pak slaag of erger.
Als er een marokaan achter in de bus zit te peopen, zoals ik lees dat dsat regelamtig gebeurt, wie durft daar dan nog iets van te zeggen?
echt hier hou ik het nieuws bij, en af en tooe zit ik gewoon te stuiteren als ik lees wat er allemaal niet wordtgedoogd en toegelaten.
Ambulances die door "baldadige rotjopngens" worden tegengehouden enz.
Wordt ik nu oud en ouderwets, of zijn mijn normen en waarden ouderwets dat ik dit niet kan accepteren?
Wilders zie ik niet graag als president, nee, maar als proteststem kan hij het tij wel keren, wellicht en de eindeloze en steeds groter wordende import van analfabete neven en nichten om mee te trouwen, uit het altlasgebergte stoppen, zodat we wat minder inteelt krijgen?

zo, dat is eruit :-)
Sola Scriptura
jvdg

Bericht door jvdg »

backtobasic schreef:Het zg Individualisme is totaal doorgeschoten, en inderdaad degene met de grootste bek, krijgt het meest voor elkaar.
Als ik zeg de Nederlander durft niets meer te zeggen, heb ik het over de fatsoenlijke burger, die iemand destijds nog terecht wees maar dat nu niet meer kan , op straffe van een pak slaag of erger.
Als er een marokaan achter in de bus zit te peopen, zoals ik lees dat dsat regelamtig gebeurt, wie durft daar dan nog iets van te zeggen?
echt hier hou ik het nieuws bij, en af en tooe zit ik gewoon te stuiteren als ik lees wat er allemaal niet wordtgedoogd en toegelaten.
Wordt ik nu oud en ouderwets, of zijn mijn normen en waarden ouderwets dat ik dit niet kan accepteren?
Wilders zie ik niet graag als president, nee, maar als proteststem kan hij het tij wel keren, wellicht en de eindeloze en steeds groter wordende import van analfabete neven en nichten om mee te trouwen, uit het altlasgebergte stoppen, zodat we wat minder inteelt krijgen?

Hoe kan Wilders het tij keren?
Door een beroep op de joods/christelijke traditie?

Jij die die traditie van binnenuit kent, zou je hem en ons allen niet voorgaan in woord, daad en gebed, zaken die die traditie propageert.
Laat juist christenen die proteststem vormen.
In liefde en besef dat ook deze rotjongens voor God moeten verschijnen en wij geen streepje voor hebben.

Dit klinkt allemaal heel soft, maar dat is toch wat Jezus ons leert.
En zou ik zeggen, zoek dat tuig eens op.
Levert verrassingen opo hoor!

Zo dat is eruit. :hum
BJD

Bericht door BJD »

backtobasic schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
backtobasic schreef:
BJD schreef: oh .. is dat zo... :jongle
Het zg Individualisme is totaal doorgeschoten, en inderdaad degene met de grootste bek, krijgt het meest voor elkaar.

Ik heb niet veel zin hier verder op in te gaan. Incidenten haal jij aan alsof dat het algemene beeld is.. Misschien moet je eens een andre krant lezen als de Telegraaf ;)
Zonderling

Bericht door Zonderling »

BJD schreef:Ik heb niet veel zin hier verder op in te gaan. Incidenten haal jij aan alsof dat het algemene beeld is.. Misschien moet je eens een andre krant lezen als de Telegraaf ;)
BJD,

Toch kan je niet ontkennen dat mensen regelmatig in probleemsteden feitelijk geen aangifte kunnen doen omdat ze anders 'geen leven' meer hebben.

Dat is geen incident, maar komt veelvuldig voor.
Dan is het hypocriet van de politiek om vooral op te roepen om wél aangifte te doen.
Want diezelfde politiek laat het na om mensen in dergelijke omstandigheden voldoende bescherming te bieden en de raddraaiers (een zacht woord voor dit type mensen) werkelijk aan te pakken.
Dit zijn geen incidenten, maar is in heel wat steden/wijken van ons land 'normaal'.

Z.
backtobasic
Contacteer:

Ik heb niet veel zin hier verder op in te gaan. Incidenten haal jij aan alsof dat het algemene beeld is.. Misschien moet je eens een andre krant lezen als de Telegraaf ;)[/quote]

als je niets blijft doen word het inderdaad steeds meer een algemeen beeld, of zie je al een verbetering sinds de destruktieve paarse "moet kunnen" jaren?

Ik lees verscheidene bronnen, links en rechts.(de telegraaf is er nooit een van)
sinds we allemaal moeten geloven in de grote gelijkheid. (anti discrimninatie wet) is er een soort extra verbod ontstaan op onderscheid maken in de nederlandse Samenleveing, die helaas ook onder onze gezindte is doorgedrongen.
Discrimineren is een enorme "zonde", en eigenlijk het laatste taboe, wat nu echter ook ter ziele schijnt te gaan.
want je laten discrimineren, nee, daar hadden we nog niets voor gevonden.
Moslims leren hun kinderen al vanaf een vroege leeftijd dat wij allen afvalligen zijn, honden, varkens gelijk,
Homo's moeten maar dood van de kerk afgegooid worden, en wel ja ook dat keurt onze rechterlijke macht goed,het mag gewoon gezegd worden.

Terwijl het Christendom zich kalm hield toen Reeve en t'Hart de fundamenten van ons christelijk geloof deed schudden door ons en onze Schepper zo hart mogelijk op de ziel te trappen, zo druk maken we ons ineens als er een homosexuele leraar wordt betapt op zonde, en de regering verbiedt ons onderscheid te maken.
Wel, waarom worden wij autochtonen dan nu anders behandeld dan de allochtonen.
Waarom staat hun vrijheid van godsdienst boven die van ons?
om het nog wat duidelijker te zeggen, waarom mogen moslims zeggen dat homo's dood moeten (dat is pas zwart wit) en waarom mag een refoschool geen homosexuele leraar weigeren, iemand die ze niet kunnen aannemen, als hij praktiserend is, vanwege de regels, simple genoeg lijkt me)

Als iemand me kan uitleggen, dat dit een onpartijdige regering is, hoor ik het graag.
Sola Scriptura
Plaats reactie