Abortusarts vermoord in VS
-
- Contacteer:
Re: Abortusarts vermoord in VS
Bert , misschien had Calvijn wel 100% gelijk, misschien ook maar 80 %
Meest waarschijnlijk heb ik nog geen 50% gelijk, maar tegenover jou hoef ik me gelukkig niet te verantwoorden.
het biechthokje ontbreekt er nog aan, weet je zeker dat je aan de juiste kant van de Reformatie zit?
Dat nederlandse beschuldigende, wijzende vingertje is er niet uit te slaan, wat ben ik gelukkig dat ik hier woon.je hoort eenheid te zoeken in opdracht van de Schrift, ieder ander boek of alles wat er van af gehaald wordt of aan toe gevoegd is een zonde.
Calvijn en Luther waren gewoon mensen, geen apostelen,ze hadden weinig sympathy voor Joden,(G'd's Oogappel) , om het nog maar zwak uit te drukken.Dus zo hoog heb ik ze niet staan.iedereen is hetzelfde, geen fratsen,we gaan mensen niet verheerlijken toch hoop ik.
Maar goed, als je niet van de GG bent, waar bemoei je je dan eigenlijk mee.
Meest waarschijnlijk heb ik nog geen 50% gelijk, maar tegenover jou hoef ik me gelukkig niet te verantwoorden.
het biechthokje ontbreekt er nog aan, weet je zeker dat je aan de juiste kant van de Reformatie zit?
Dat nederlandse beschuldigende, wijzende vingertje is er niet uit te slaan, wat ben ik gelukkig dat ik hier woon.je hoort eenheid te zoeken in opdracht van de Schrift, ieder ander boek of alles wat er van af gehaald wordt of aan toe gevoegd is een zonde.
Calvijn en Luther waren gewoon mensen, geen apostelen,ze hadden weinig sympathy voor Joden,(G'd's Oogappel) , om het nog maar zwak uit te drukken.Dus zo hoog heb ik ze niet staan.iedereen is hetzelfde, geen fratsen,we gaan mensen niet verheerlijken toch hoop ik.
Sola Scriptura
- Bert Mulder
- Contacteer:
1. Ik woon niet in Nederland, maar in Canadabacktobasic schreef:Bert , misschien had Calvijn wel 100% gelijk, misschien ook maar 80 %
2. Dit is niet het 'GerGemForum', maar RefoForum
3. Doet er niet toe waar of wanneer zij (Dr Calvijn en Dr. Luther) en wij woonden, Gods geboden zijn hetzelfde. Zoals verwoordt in de HC:
112. Vr. Wat wil het negende gebod?
Antw. Dat ik tegen niemand valse getuigenis geve (a), niemand zijn woorden verdraaie (b), geen achterklapper of lasteraar zij (c), niemand lichtelijk en onverhoord oordele of helpe veroordelen (d); maar allerlei liegen en bedriegen, als eigen werken des duivels (e), vermijde, tenzij dat ik den zwaren toorn Gods op mij laden wil (f); insgelijks, dat ik in het gericht en alle andere handelingen de waarheid liefhebbe, oprechtelijk spreke en belijde (g); ook mijns naasten eer en goed gerucht naar mijn vermogen voorsta en bevordere (h).
Verder, nog eens de forum regels:
- Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers. Dit betekent onder meer dat men voor predikanten de titel ds. gebruikt. - Ook Dr. Calvijn en Dr. Luther waren ambtsdragers...
4. Jou hoeft je zonden niet aan mij, maar alleen aan God te belijden. Hoewel het je goed zou staan om een apologie op dit forum te zetten...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-
- Contacteer:
Ik ken dominees, die 10 jaar theologie gestudeerd hebben en de titel ds, noch dr waardig zijn, zoveel leugen komt er uit hun mond, DE VALSE PROFETEN WAAR WE ZO VOOR GEWAARSCHUWD WORDEN.Bert Mulder schreef:1. Ik woon niet in Nederland, maar in Canadabacktobasic schreef:Bert , misschien had Calvijn wel 100% gelijk, misschien ook maar 80 %
2. Dit is niet het 'GerGemForum', maar RefoForum
3. Doet er niet toe waar of wanneer zij (Dr Calvijn en Dr. Luther) en wij woonden, Gods geboden zijn hetzelfde. Zoals verwoordt in de HC:
Antw. Dat ik tegen niemand valse getuigenis geve (a), niemand zijn woorden verdraaie (b), geen achterklapper of lasteraar zij (c), niemand lichtelijk en onverhoord oordele of helpe veroordelen (d); maar allerlei liegen en bedriegen, als eigen werken des duivels (e), vermijde, tenzij dat ik den zwaren toorn Gods op mij laden wil (f); insgelijks, dat ik in het gericht en alle andere handelingen de waarheid liefhebbe, oprechtelijk spreke en belijde (g); ook mijns naasten eer en goed gerucht naar mijn vermogen voorsta en bevordere (h).
Verder, nog eens de forum regels:
- Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers. Dit betekent onder meer dat men voor predikanten de titel ds. gebruikt. - Ook Dr. Calvijn en Dr. Luther waren ambtsdragers...
4. Jou hoeft je zonden niet aan mij, maar alleen aan God te belijden. Hoewel het je goed zou staan om een apologie op dit forum te zetten...
Er is geen aanziens des persoons, alleen Hij kent hun hart.
Maar ik ga me niet langer druk maken om jouw farizeische standpunten,werp vooral die eerste steen, ik zal het niet durven, sommige personen hier schrijven prachtige dingen, ter opbouw en constructie.je voelt dat het oprecht is en gemeend.ambassadeurs voor hun Redder.
van jouw soort middeleeuwse wetticisme en gedreig schrikken mensen denk ik.
Niemand is rechtvaardig, nog niet een, maar de blijde boodschap is waar de bijbel om draait, niet negativisme
Sinds de pausen is de kerk's authoriteit wel een beetje over hoor, wake up, mate.
wees vergevend, zachtaardig enz enz...
Sola Scriptura
- Bert Mulder
- Contacteer:
Wil je dus adviseren je eigen advies te nemen, en niet in het minste in de richting van de heren Calvijn en Luther....backtobasic schreef: Ik ken dominees, die 10 jaar theologie gestudeerd hebben en de titel ds, noch dr waardig zijn, zoveel leugen komt er uit hun mond, DE VALSE PROFETEN WAAR WE ZO VOOR GEWAARSCHUWD WORDEN.
Maar ik ga me niet langer druk maken om jouw farizeische standpunten,werp vooral die eerste steen, ik zal het niet durven, sommige personen hier schrijven prachtige dingen, ter opbouw en constructie.je voelt dat het oprecht is en gemeend.ambassadeurs voor hun Redder.
Niemand is rechtvaardig, nog niet een, maar de blijde boodschap is waar de bijbel om draait, niet negativisme
Sinds de pausen is de kerk's authoriteit wel een beetje over hoor, wake up, mate.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-
- Contacteer:
Onderzoekt alles en behoudt het goede, daar hou ik me aan!!Bert Mulder schreef:Wil je dus adviseren je eigen advies te nemen, en niet in het minste in de richting van de heren Calvijn en Luther....backtobasic schreef: Ik ken dominees, die 10 jaar theologie gestudeerd hebben en de titel ds, noch dr waardig zijn, zoveel leugen komt er uit hun mond, DE VALSE PROFETEN WAAR WE ZO VOOR GEWAARSCHUWD WORDEN.
Enneh, DR Luther en DR Calvijn he !
denk erom!
Sola Scriptura
- Bonny
- Contacteer:
Dit is behoorlijk off topic
. Geef elkaar een hand, heren. Van Kaapstad tot Canada

The Groom's still waiting at the altar
-
De pot verwijt de ketel...Bert Mulder schreef:
Moderator opmerking
On-topic, anders gaat deze topic op slot
On-topic, anders gaat deze topic op slot

Er is ergens op dit forum een topic waarin Zonderling heel helder heeft aangetoond dat de zondag in plaats van de sabbat gekomen is. Zoek dat eens op, zou ik zeggen.backtobasic schreef:Bert Mulder,
Wij moeten veronderstellen dat de eerste (joden-) christenen van het begin af de dag na de sabbat gevierd hebben als de opstandingsdag van Christus. Dat wil echter niet zeggen dat de eerste dag van de week de sabbat ging vervangen. Door de eerste christenen werd de sabbat gevierd, zoals ook tempel en synagoge regelmatig werden bezocht. Daarvan vinden we verschillende sporen in het Nieuwe Testament. Daarnaast werd dan - op een tijdstip dat er nog niet werd gewerkt, dus vaak in de vroege morgen - op de eerste dag van de week de opstanding van Christus gedacht.
Het Licht dat opgegaan is is een paasmotief,de rust der sabbat is eenscheppingsmotief.
Beiden kunnen GEVIERD worden door christenen, maar om de sabbat te vervangen door de zondag is arrogant.
Lees verder rom 14:5.
EN WAT DACHT JE VAN GALATEN 4:9-11 ?
Een heel andere toon toch wel dan de deprimerende Calvijn, nietwaar?
Geef mij maar het Boek, niets meer, niets minder.
- Bonny
- Contacteer:
Waarom is het moeilijk om Hitler met een abortusarts te vergelijken? Beide vermoorden stelselmatig leven? Dat is waar, maar kennelijk is het werk van een abortusarts door de maatschappij geaccepteerd.
Dat komt misschien omdat we de slachtoffers van de laatste collectief niet kennen, nooit gezien hebben en collectief niet missen.
Van de slachtoffers van Hitler zijn verhalen, herinneringen overgebleven. Zij worden gemist.
Dat komt misschien omdat we de slachtoffers van de laatste collectief niet kennen, nooit gezien hebben en collectief niet missen.
Van de slachtoffers van Hitler zijn verhalen, herinneringen overgebleven. Zij worden gemist.
The Groom's still waiting at the altar
- Bert Mulder
- Contacteer:
Dat is ten enenmale onmogelijk, zolang hij niet alleen de gereformeerde belijdenis loochent, maar ook Dr. Calvijn en Dr. Luther door het drek sleept...Bonny schreef:Dit is behoorlijk off topic![]()
- Bert Mulder
- Contacteer:
Dat is een aantijging, die niet op de waarheid berust.Hoppípolla schreef:De pot verwijt de ketel...Bert Mulder schreef:
Zo ik hier in dit onderwerp fout was, wijs dat dat aub even aan...
Ik zeg niet dat je genoemde arts niet met Hitler zou kunnen vergelijken. Ik vraag me alleen wat voor nut dat heeft.Bonny schreef:Waarom is het moeilijk om Hitler met een abortusarts te vergelijken? Beide vermoorden stelselmatig leven? Dat is waar, maar kennelijk is het werk van een abortusarts door de maatschappij geaccepteerd.
-
- Contacteer:
"Ten ene male onmogelijk", is dat nu ook de tale Canaan's om vromer te wiillen lijken dan anderen?Bert Mulder schreef:Dat is ten enenmale onmogelijk, zolang hij niet alleen de gereformeerde belijdenis loochent, maar ook Dr. Calvijn en Dr. Luther door het drek sleept...Bonny schreef:Dit is behoorlijk off topic![]()
Je bent dus ook eens niet vergevingsgezind, en probeert door overdrijvingen(ik zou Maarten Luther en Johannes Calvijn door de drek hebben gesleept, terwijl ik slechts opmerkte dat deze weledele heren minder authoriteit voor mij betekenen dan zij die de bijbel hebben geschreven en Hem)mij neer te sabelen!!
Als ik deze overdrijvingen als leugens kenmerk, zitten we weer bij dezelfde beschuldiging, die jij naar mij deed wat betreft het negende gebod.
Daar moest natuurlijk alles rondom ook nog bij gezet worden, want o, wat kent meneer de wet goed.
Ik hoop maar dat je zelf erg blij bent met je vroomheid, ik word er bedroefd van.
de een hecht meer waarde aan kerkvaders, reformateurs enz dan anderen, maar in mijn stellige overtuiging kunnen en mogen deze mensen nooit meer waarde krijgen dan de Schrift.
Is dat verkeerd?
Sola Scriptura
- Bert Mulder
- Contacteer:
Gij zult niet liegen. Als gij uw zonden bekend, dan kunnen ze vergeven worden. Maar zolang u koppig vasthoudt aan uw zonden, leeft u nog steeds in die zonde. Want dit heeft u geschreven, en nog nooit teruggenomen:backtobasic schreef: "Ten ene male onmogelijk", is dat nu ook de tale Canaan's om vromer te wiillen lijken dan anderen?
Je bent dus ook eens niet vergevingsgezind, en probeert door overdrijvingen(ik zou Maarten Luther en Johannes Calvijn door de drek hebben gesleept, terwijl ik slechts opmerkte dat deze weledele heren minder authoriteit voor mij betekenen dan zij die de bijbel hebben geschreven en Hem)mij neer te sabelen!!
Als ik deze overdrijvingen als leugens kenmerk, zitten we weer bij dezelfde beschuldiging, die jij naar mij deed wat betreft het negende gebod.
Daar moest natuurlijk alles rondom ook nog bij gezet worden, want o, wat kent meneer de wet goed.
Ik hoop maar dat je zelf erg blij bent met je vroomheid, ik word er bedroefd van.
de een hecht meer waarde aan kerkvaders, reformateurs enz dan anderen, maar in mijn stellige overtuiging kunnen en mogen deze mensen nooit meer waarde krijgen dan de Schrift.
Is dat verkeerd?
backtobasic schreef:Calvijn liet Michael Servet ombrengen voor minder, dus ik denk dat deze zaak voor de meesten hier op een bevredigende manier is afgelopen.
Vertel es hoe het wel ging.Je hoeft niets uit te braken, beetje ongeciviliseerd, vind je niet?
Anderszijds verraadt je agressie al dat je bang bent fout te zitten.
Interessant,
vergeet niet eerst even Wikipedia en google te raadplegen, en als je het eens bent een verandering op deze encycopledie aan te vragen.
O ja, Calvijn dacht ook dat Israel's verhaal over was, daarmee zat ie ook fout.
De beste Reformateur moet nog komen, en Die gaat de zondag weer Sabbat maken. zoals Jezus Zelf die ook vierde, en niet een dag later, omdat een of andere zonnegod aanbiddende Keizer dat makkelijker vond en daarmee het Tijdperk van de Pausen aankondigde.
Nog genoeg werk aan de winkel dus.
Maar laten we eerts maar eens wat vriendelijker worden en ,meer respect voor een andermansd mening op proberen te brengen,ok?