Spreuk van de dag
Re: Spreuk van de dag
Een grap verliest alle waarde, als de grappenmaker zelf lacht.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Geef me de moed om te veranderen
Geef me de kracht om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen
Geef me de wijsheid om hiertussen het verschil te kennen.
Geef me de kracht om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
henriët schreef:Geef me de moed om te veranderen, wat ik kan veranderen.
Geef me de kracht om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Elke veranderingen begint met te accepteren wat er is.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Our greatest sin is that of grieving the Holy Spirit by neglect to commune with Him throughout our day - the believer can be very atheistic. - Paul Washer
Als je je sterker voordoet dan je bent, ben je zwakker dan je denkt.
- JolandaOudshoorn
die is sterk! en diep! en confronterend!Luther schreef:Als je je sterker voordoet dan je bent, ben je zwakker dan je denkt.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ja, harde waarheden voor jezelf kun je soms weer aan anderen doorgeven...JolandaOudshoorn schreef:die is sterk! en diep! en confronterend!Luther schreef:Als je je sterker voordoet dan je bent, ben je zwakker dan je denkt.

Het eigen leven lijkt direct veel mooier zodra je het niet meer met dat van anderen vergelijkt.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
AEQUITAS JUDICIA TUA DOMINE
Spreuk die het wapen van Roermond siert. Die spreuk stamde uit 1492 toen Roermond van Hertog Karel
van Gelre het muntrecht van zilveren munten kreeg vanwege het onderhoud van de St. Christoffelkerk en
van diverse openbare werken.
De spreuk bestaat uit de woorden van David zoals die voorkomen in psalm 119, vers 75a.
Ik weet, HEERE, dat uw gerichten de gerechtigheid zijn.
Spreuk die het wapen van Roermond siert. Die spreuk stamde uit 1492 toen Roermond van Hertog Karel
van Gelre het muntrecht van zilveren munten kreeg vanwege het onderhoud van de St. Christoffelkerk en
van diverse openbare werken.
De spreuk bestaat uit de woorden van David zoals die voorkomen in psalm 119, vers 75a.
Ik weet, HEERE, dat uw gerichten de gerechtigheid zijn.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«

Zo in de kolken, zo in de wolken
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
De discussie over vriendschappen heb ik hierheen opgesplitst.
- Johann Gottfried Walther
Een week van voorbereiding is erg gevaarlijk, niet omdat die week zo gevaarlijk is, maar omdat wij zo gevaarlijk zijn.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Dat is een waarheid.Johann Gottfried Walther schreef:Een week van voorbereiding is erg gevaarlijk, niet omdat die week zo gevaarlijk is, maar omdat wij zo gevaarlijk zijn.
En nou een positieve spreuk!
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.