Curatorium Gereformeerde Gemeenten (discussie)
Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten (discussie)
De laatste keer dat er meer dan drie studenten werden aangenomen is in 1990 geweest, toen G. Clements, M. Karens, W. Silfhout en A. Veremij werden toegelaten.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Toch vind ik het erg bijzonder dat het zo vaak familieleden van predikanten zijn.
Maar goed, wie ben ik...
Maar goed, wie ben ik...

Ds. H. Roelofsen was geen predikant toen hij naar Opheusden kwam.-DIA- schreef:Uit de CGK kwamen over:
Ds. J. Overduin
Ds.J. Vreugedenhil
Ds. G.A. Zijderveld
Ds. E. Venema
Ds. E. Hakvoort
Ds. J. Veenendaal
Uit de NHK kwamen over:
Ds. C. Hegeman
Ds. H. Roelofsen
Daarnaast de kandidaten Mouw, Mondria en ds. Van RavenswaayWauwie schreef:Ds. H. Roelofsen was geen predikant toen hij naar Opheusden kwam.-DIA- schreef:Uit de CGK kwamen over:
Ds. J. Overduin
Ds.J. Vreugedenhil
Ds. G.A. Zijderveld
Ds. E. Venema
Ds. E. Hakvoort
Ds. J. Veenendaal
Uit de NHK kwamen over:
Ds. C. Hegeman
Ds. H. Roelofsen
Ik ook...Afgewezen schreef:Toch vind ik het erg bijzonder dat het zo vaak familieleden van predikanten zijn.
Wat zeg je dat netjes...Afgewezen schreef:Toch vind ik het erg bijzonder dat het zo vaak familieleden van predikanten zijn.

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Erasmiaan schreef:Ik ook...Afgewezen schreef:Toch vind ik het erg bijzonder dat het zo vaak familieleden van predikanten zijn.
Het is iig niet nieuw.
Ook in de 17e en 18e eeuw zie je veel dat in één fam. meerdere predikanten voorkwamen.
De Heere werkt ook vaak in de lijn van de geslachten. Bij ons heb je families die van vader op zoon in de kerkenraad komen. Neven, ooms.
Dat viel mij laatst ook op. Voorin het boek van de Godvruchtige Avondmaalsganger van Petrus Immens stond de voorgeschiedenis van het gezin waar hij uit kwam. Ik geloof dat er wel 8 predikant werden, maar velen zijn vroeg overleden.Wilhelm schreef:Erasmiaan schreef:Ik ook...Afgewezen schreef:Toch vind ik het erg bijzonder dat het zo vaak familieleden van predikanten zijn.
Het is iig niet nieuw.
Ook in de 17e en 18e eeuw zie je veel dat in één fam. meerdere predikanten voorkwamen.
Trouwens wat ook opvallend is: als je in de kerkenraad zit, heb je statistisch gezien ook meer kans.....nu ook weer 3 kerkenraadsleden...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Als kinderen in het geloof worden opgevoed, mag je die vrucht ook verwachten. Althans, bijbels gezien.Erasmiaan schreef:De Heere werkt ook vaak in de lijn van de geslachten. Bij ons heb je families die van vader op zoon in de kerkenraad komen. Neven, ooms.
Zo is dat. Maar als ze nu eens door albedervers opgevoed worden? Mijn vader is een Amoriet en mijn moeder een Hethitische. Dát is wat! En dan een kind toch dominee geworden, of ouderling. Dan is het geen optelsom, geen kil beredeneren. Maar dan wordt het een wonder!freek schreef:Als kinderen in het geloof worden opgevoed, mag je die vrucht ook verwachten. Althans, bijbels gezien.Erasmiaan schreef:De Heere werkt ook vaak in de lijn van de geslachten. Bij ons heb je families die van vader op zoon in de kerkenraad komen. Neven, ooms.
Maar die hebben zo wel mooi enige ambtelijke ervaring op gedaan, besturing van boven.vlinder schreef:Trouwens wat ook opvallend is: als je in de kerkenraad zit, heb je statistisch gezien ook meer kans.....nu ook weer 3 kerkenraadsleden...
Albedervers? Dat is toch niet de wijze waarop de bijbel over geredde zondaars spreekt.Erasmiaan schreef:Zo is dat. Maar als ze nu eens door albedervers opgevoed worden? Mijn vader is een Amoriet en mijn moeder een Hethitische. Dát is wat! En dan een kind toch dominee geworden, of ouderling. Dan is het geen optelsom, geen kil beredeneren. Maar dan wordt het een wonder!freek schreef:Als kinderen in het geloof worden opgevoed, mag je die vrucht ook verwachten. Althans, bijbels gezien.Erasmiaan schreef:De Heere werkt ook vaak in de lijn van de geslachten. Bij ons heb je families die van vader op zoon in de kerkenraad komen. Neven, ooms.
freek schreef:Albedervers? Dat is toch niet de wijze waarop de bijbel over geredde zondaars spreekt.Erasmiaan schreef:Zo is dat. Maar als ze nu eens door albedervers opgevoed worden? Mijn vader is een Amoriet en mijn moeder een Hethitische. Dát is wat! En dan een kind toch dominee geworden, of ouderling. Dan is het geen optelsom, geen kil beredeneren. Maar dan wordt het een wonder!freek schreef:Als kinderen in het geloof worden opgevoed, mag je die vrucht ook verwachten. Althans, bijbels gezien.Erasmiaan schreef:De Heere werkt ook vaak in de lijn van de geslachten. Bij ons heb je families die van vader op zoon in de kerkenraad komen. Neven, ooms.
Maar wel de praktijk...
Of niet dan?
Leer jij het anders?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Precies, de praktijk is immers veel belangrijker dan wat Gods woord zegt?-DIA- schreef:freek schreef: Albedervers? Dat is toch niet de wijze waarop de bijbel over geredde zondaars spreekt.
Maar wel de praktijk...
Of niet dan?
Leer jij het anders?