Bezwaren Elsrock-festival Rijssen
- Bonny
- Contacteer:
Re: Bezwaren Elsrock-festival Rijssen
We leven nu in een democratie. Dat betekent dat iedereen iets mag organiseren/ bijeenkomsten houden etc. Het recht op vereniging, in vaktermen. Het betekent ook dat er tegen dit festival gedemonstreerd mag worden. De staat (in dit geval de burgemeester) kan daar weinig tegen doen.
The Groom's still waiting at the altar
En dan? Dan moet God wel luisteren?freek schreef:Ik heb over heel deze kwestie niet echt een mening, maar dit onderschrijf ik volledig. Hoeveel mensen passen er in de Noorderkerk? Misschien met passen en meten wel 3000? (Gian schreef:Ik las dat de bezwaarden 3100 !! bezwaarschriften ingediend hebben![]()
Waarom gaan deze mensen niet gezamelijk bidden, of het concert verijdeld mag worden?
Al vaker is een optreden van Rasta Rostelli een flop geworden vanwege biddende christenen. Mensen hebben al meerdere keren hun geld terug gekregen omdat hij zijn kunstjes niet kon vertonen vanwege biddende christenen, en hij weet dat.
Dit is ons soort strijd!Efe 6:12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.) En dan een hele week, elke avond, ieder persoonlijk, de Heere smeken of hij Zijn kracht wil betonen, op wonderlijke wijze.
Nee God moet niets.Erasmiaan schreef:En dan? Dan moet God wel luisteren?freek schreef:Ik heb over heel deze kwestie niet echt een mening, maar dit onderschrijf ik volledig. Hoeveel mensen passen er in de Noorderkerk? Misschien met passen en meten wel 3000? (Gian schreef:Ik las dat de bezwaarden 3100 !! bezwaarschriften ingediend hebben![]()
Waarom gaan deze mensen niet gezamelijk bidden, of het concert verijdeld mag worden?
Al vaker is een optreden van Rasta Rostelli een flop geworden vanwege biddende christenen. Mensen hebben al meerdere keren hun geld terug gekregen omdat hij zijn kunstjes niet kon vertonen vanwege biddende christenen, en hij weet dat.
Dit is ons soort strijd!Efe 6:12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.) En dan een hele week, elke avond, ieder persoonlijk, de Heere smeken of hij Zijn kracht wil betonen, op wonderlijke wijze.
maar kan iets wel ten goede keren toch?
Is het gebed niet het krachtigste wapen tegen de duivel??
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
David bad tot God maar ging ook met een slinger en een steentje op pad...henriët schreef:Nee God moet niets.Erasmiaan schreef: En dan? Dan moet God wel luisteren?
ja, dat klopt, maar wat bedoel je daar mee te zeggen in deze discussie?artistiek schreef:David bad tot God maar ging ook met een slinger en een steentje op pad...henriët schreef:Nee God moet niets.Erasmiaan schreef: En dan? Dan moet God wel luisteren?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Dat is de manier waarop God gevraagd wil worden.Erasmiaan schreef:En dan? Dan moet God wel luisteren?freek schreef:Ik heb over heel deze kwestie niet echt een mening, maar dit onderschrijf ik volledig. Hoeveel mensen passen er in de Noorderkerk? Misschien met passen en meten wel 3000? (Gian schreef:Ik las dat de bezwaarden 3100 !! bezwaarschriften ingediend hebben![]()
Josafat nu vreesde, en stelde zijn aangezicht, om den HEERE te zoeken; en hij riep een vasten uit in gans Juda.
En Juda werd vergaderd, om van den HEERE hulp te zoeken; ook kwamen zij uit alle steden van Juda, om den HEERE te zoeken.
Er was er niet één die zei: En dan? Dan moet God wel luisteren?
Wat een merkwaardige reactie. God moet helemaal niks. Maar God wil wel iets, namelijk dat Zijn kinderen de gehele wapenrusting van God aandoen, "opdat gij kunt wederstaan in den bozen dag, en alles verricht hebbende, staande blijven. [...] Met alle bidding en smeking, biddende te allen tijd in den Geest, en tot hetzelve wakende met alle gedurigheid en smeking voor al de heiligen."Erasmiaan schreef:En dan? Dan moet God wel luisteren?freek schreef:Ik heb over heel deze kwestie niet echt een mening, maar dit onderschrijf ik volledig. Hoeveel mensen passen er in de Noorderkerk? Misschien met passen en meten wel 3000? (Gian schreef:Ik las dat de bezwaarden 3100 !! bezwaarschriften ingediend hebben![]()
Of bedoel je dat God zich wél bindt aan een grote hoeveelheid bezwaarschriften, maar niet aan het gebed?
Zoals jij de vraag stelt, stelde ik hem niet. Artistiek heeft het beter begrepen. Bid én werk. En dan nog is het niet om ons werk en om ons gebed.Jongere schreef:Dat is de manier waarop God gevraagd wil worden.Erasmiaan schreef:En dan? Dan moet God wel luisteren?freek schreef: Ik heb over heel deze kwestie niet echt een mening, maar dit onderschrijf ik volledig. Hoeveel mensen passen er in de Noorderkerk? Misschien met passen en meten wel 3000? () En dan een hele week, elke avond, ieder persoonlijk, de Heere smeken of hij Zijn kracht wil betonen, op wonderlijke wijze.
Josafat nu vreesde, en stelde zijn aangezicht, om den HEERE te zoeken; en hij riep een vasten uit in gans Juda.
En Juda werd vergaderd, om van den HEERE hulp te zoeken; ook kwamen zij uit alle steden van Juda, om den HEERE te zoeken.
Er was er niet één die zei: En dan? Dan moet God wel luisteren?
De Heere kon op het gebed van David Goliath dood neer laten vallen maar gebruikte daarvoor toch de steen van David.henriët schreef:ja, dat klopt, maar wat bedoel je daar mee te zeggen in deze discussie?artistiek schreef:David bad tot God maar ging ook met een slinger en een steentje op pad...henriët schreef:Nee God moet niets.Erasmiaan schreef: En dan? Dan moet God wel luisteren?
De Heere kan op het gebed van velen het Rockfestival tegenhouden maar kan dat ook doen door onze openlijke protesten en aanklachten
ah juist zo bedoel jeartistiek schreef:henriët schreef:
De Heere kon op het gebed van David Goliath dood neer laten vallen maar gebruikte daarvoor toch de steen van David.
De Heere kan op het gebed van velen het Rockfestival tegenhouden maar kan dat ook doen door onze openlijke protesten en aanklachten
ik denk dat het bid en werk is,
dus, bidden dat is en blijft het krachtigste wapen, en daarnaast kun je op gepaste manier idd werken, hetzij door protest/ aanklacht enz.
-
Zoals ik eerder al gesteld heb, 'protesteren' werkt alleen maar averechts.artistiek schreef:
De Heere kon op het gebed van David Goliath dood neer laten vallen maar gebruikte daarvoor toch de steen van David.
En toch denk ik dat het onze plicht is om het wél te doen want God is bij machte deze protesten/aanklachten ook gebruiken om (één van) hen tot inkeer te brengen.Hoppípolla schreef:Zoals ik eerder al gesteld heb, 'protesteren' werkt alleen maar averechts.artistiek schreef:
Ik denk dat deze tekst daarop ook van toepassing is: Als Ik tot den goddeloze zeg: Gij zult den dood sterven, en gij waarschuwt hem niet, en spreekt niet, om den goddeloze van zijn goddelozen weg te waarschuwen, opdat gij hem in het leven behoudt; die goddeloze zal in zijn ongerechtigheid sterven, maar zijn bloed zal Ik van uw hand eisen.
-
Zolang deze aanklachten alleen maar van het kaliber 'Godslastering! Verbieden dat festival, want dat mag niet' is, vrees ik dat daar niets van terecht zal komen.artistiek schreef: En toch denk ik dat het onze plicht is om het wél te doen want God is bij machte deze protesten/aanklachten ook gebruiken om (één van) hen tot inkeer te brengen.
Waarschuwen is wat anders dan protesteren.Ik denk dat deze tekst daarop ook van toepassing is: Als Ik tot den goddeloze zeg: Gij zult den dood sterven, en gij waarschuwt hem niet, en spreekt niet, om den goddeloze van zijn goddelozen weg te waarschuwen, opdat gij hem in het leven behoudt; die goddeloze zal in zijn ongerechtigheid sterven, maar zijn bloed zal Ik van uw hand eisen.
Nu werk je alleen maar aversie in de hand. En op zich is dat niet heel verbazingwekkend natuurlijk.
Ik denk voornamelijk aversie (lees: haat!) bij diegene die het heel goed weten...Hoppípolla schreef: Nu werk je alleen maar aversie in de hand.

-
Die wat heel goed weten?artistiek schreef:Ik denk voornamelijk aversie (lees: haat!) bij diegene die het heel goed weten...Hoppípolla schreef: Nu werk je alleen maar aversie in de hand.
Het is toch op z'n minst frappant te noemen dat, wanneer er een festival in Rijssen georganiseerd wordt er inééns zóveel belangstelling is vanuit de reformatorische gezindte, terwijl men nooit moeilijk doet als er échte duistere metal wordt gespeeld in de Achterhoek?
Nee, zodra het in Rijssen wordt georganiseerd, schreeuwt men moord en brand. Hypocriet noem ik het.