Het grote WEERTOPIC
Re: Het grote WEERTOPIC
het was hier vandaag echt mooi weer, af en toe een wolkje, maar nu is de zon sinds een uur of 4 volledig doorgebroken, heeeerlijk!
en voor morgen.. maar weer afwachten.. iig is dit de verwachting:
dinsdag 19 mei en woensdag 20 mei 2009
Wisselend bewolkt en in het oosten enkele bui, mogelijk met onweer
In het oosten zijn er de komende uren nog enkele buien met een kleine kans op onweer. Er staat een matige wind, uit zuid tot zuidwest, kracht 3 of 4 die in de namiddag en avond sterk afneemt.
Komende nacht is er weinig wind en op de meeste plaatsen weinig bewolking. In de opklaringen ontstaan enkele mistbanken. In het zuidoosten is er in de nacht en ochtend veel bewolking en een kleine kans op een regenbui. Het koelt af naar een graad of 10. Woensdag zijn er flinke perioden met zon. De middagtemperatuur ligt rond 20 graden. De wind is zwak tot matig, rond kracht 4 en draait in de loop van de dag van zuid naar west.
In het oosten zijn er de komende uren nog enkele buien met een kleine kans op onweer. Er staat een matige wind, uit zuid tot zuidwest, kracht 3 of 4 die in de namiddag en avond sterk afneemt.
Komende nacht is er weinig wind en op de meeste plaatsen weinig bewolking. In de opklaringen ontstaan enkele mistbanken. In het zuidoosten is er in de nacht en ochtend veel bewolking en een kleine kans op een regenbui. Het koelt af naar een graad of 10. Woensdag zijn er flinke perioden met zon. De middagtemperatuur ligt rond 20 graden. De wind is zwak tot matig, rond kracht 4 en draait in de loop van de dag van zuid naar west.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- Wilma van den Berg
Heerlijk. Nu maar hopen dat het de rest van de week ook zo is.henriët schreef:het was hier vandaag echt mooi weer, af en toe een wolkje, maar nu is de zon sinds een uur of 4 volledig doorgebroken, heeeerlijk!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gisteravond... 17:40 uur een bliksemontlading op de Noetselerberg, even ten zuidwesten van Nijverdal
Ik heb het niet gehoord, maar als je er op zou letten zou het hier te horen moeten zijn geweest denk ik...
Ik volgde de bliksems op de radar (de meeste ontladingen boven Duisland, en een groter onweerscomplex
ten net ten noorden van Nederland boven de Waddenzee.
De ontlading op de Noetselerberg was vrij ver uit de richting. Een behoorlijke uitschieter naar het westen!
Ik heb het niet gehoord, maar als je er op zou letten zou het hier te horen moeten zijn geweest denk ik...
Ik volgde de bliksems op de radar (de meeste ontladingen boven Duisland, en een groter onweerscomplex
De ontlading op de Noetselerberg was vrij ver uit de richting. Een behoorlijke uitschieter naar het westen!
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Heb ik ook niet gehoord, maar in Nijverdal zijn de laatste dagen(en dat komt wel vaker voor) meer buien gevallen als hier in Rijssen(of andersom), dat komt natuurlijk om dat het andere kant van de berg ligt.-DIA- schreef:Gisteravond... 17:40 uur een bliksemontlading op de Noetselerberg, even ten zuidwesten van Nijverdal
- Wilma van den Berg
Ik hoorde voor het nieuws en las in de krant dat het morgen best mooi weer zal gaan worden, zo rond 21 graden.
En vandaag bij de Gelderse Heuvelrug werkelijk schitterend mooi weer!
Laatst gewijzigd door Wilma van den Berg op 23 mei 2009, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Oei, hebben ze Nijverdal verplaatst?Gijs83 schreef:Heb ik ook niet gehoord, maar in Nijverdal zijn de laatste dagen(en dat komt wel vaker voor) meer buien gevallen als hier in Rijssen(of andersom), dat komt natuurlijk om dat het andere kant van de berg ligt.

~~Soli Deo Gloria~~
Hebben ze toevallig OOK DE NOETSELERBERG verplaatst?

Voor het buienverschil tussen Gijssen en N'dal maakt dat geen flaus aus-DIA- schreef:Hebben ze toevallig OOK DE NOETSELERBERG verplaatst?

~~Soli Deo Gloria~~
Het kan zo wezen, maar toch is er vaker een opmerkelijk verschil tussen 'Gijssen' en Nijverdal!Hendrikus schreef:Voor het buienverschil tussen Gijssen en N'dal maakt dat geen flaus aus-DIA- schreef:Hebben ze toevallig OOK DE NOETSELERBERG verplaatst?
Wij hebben in frankrijk alle dagen mooi weer gehad. zo rond de 22 - 33 graden.Wilma van den Berg schreef:Ik hoorde voor het nieuws en las in de krant dat het morgen best mooi weer zal gaan worden, zo rond 21 graden.
- JolandaOudshoorn
nog een mooie, warme dag achter een stralend en prachtig weekend!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
vandaag zon!!!!!! geniet er dus van!
tegen de avond buitje, met wellicht een klap onweer.
tegen de avond buitje, met wellicht een klap onweer.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Het is goed warm, was echt zweten op die fiets! 

Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
WAARSCHUWING!!!!
Er zit een HEVIG onweerscomplex boven de provincie Luik en treft de Oostkantons in België.
het onweerscomplex trekt nu Duitsland in, richting het Ruhrgebied.
Maastricht heeft er ook een schampchot van meegekregen, maar dat is vergeleken bij
wat er in Belgie en Duitsland zich afspeelde niks.
Maar... Vanavond heeft het HELE LAND KANS OP ZWARE ONWEERSBUIEN!
Met de nadruk op ZWAAR...
In België kwam de temperatuur trouwens net aan de 30 graden!
Er zit een HEVIG onweerscomplex boven de provincie Luik en treft de Oostkantons in België.
het onweerscomplex trekt nu Duitsland in, richting het Ruhrgebied.
Maastricht heeft er ook een schampchot van meegekregen, maar dat is vergeleken bij
wat er in Belgie en Duitsland zich afspeelde niks.
Maar... Vanavond heeft het HELE LAND KANS OP ZWARE ONWEERSBUIEN!
Met de nadruk op ZWAAR...
In België kwam de temperatuur trouwens net aan de 30 graden!
pffft.. opeens komt r hier een mega wind opzetten en een zeer dreigende lucht en naderend zwaar onweer...
het weer voor vannacht en morgen..
Onweersbuien in Zeeland trekken naar het noorden, wateroverlast mogelijk
Vanavond en vannacht neemt de kans op regen-, hagel- en onweersbuien van het zuidenwesten uit toe. Waarschijnlijk trekt de buiigheid in de nacht met name over de westelijke helft van het land. In de buurt van de buien is er tevens kans op windstoten tot ongeveer 75 km/uur. Plaatselijk kan wateroverlast ontstaan. In het oosten van het land na het weg trekken van wolkenvelden in het noorden, overheersen de opklaringen. De oostelijke wind is zwak tot matig, rond kracht 3 en draait geleidelijk naar zuidwestelijke richtingen. De minimumtemperatuur wordt een graad of 14 maar in het zuidoosten wordt het niet koeler dan een graad of 19.
Dinsdag is het overwegend bewolkt en valt er af en toe regen. In het oosten van het land in er rond het middaguur kans op een onweersbui. De maximumtemperatuur wordt ongeveer 19 graden. In de namiddag en avond wordt het van het westen uit droger. De wind draait via zuidwest naar noordwest en neemt daarbij toe tot matig of vrij krachtig, 4 of 5, in de avond langs de kust tot krachtig, 6.
maandag 25 mei 2009 21.08 uur
het weer voor vannacht en morgen..
Onweersbuien in Zeeland trekken naar het noorden, wateroverlast mogelijk
Vanavond en vannacht neemt de kans op regen-, hagel- en onweersbuien van het zuidenwesten uit toe. Waarschijnlijk trekt de buiigheid in de nacht met name over de westelijke helft van het land. In de buurt van de buien is er tevens kans op windstoten tot ongeveer 75 km/uur. Plaatselijk kan wateroverlast ontstaan. In het oosten van het land na het weg trekken van wolkenvelden in het noorden, overheersen de opklaringen. De oostelijke wind is zwak tot matig, rond kracht 3 en draait geleidelijk naar zuidwestelijke richtingen. De minimumtemperatuur wordt een graad of 14 maar in het zuidoosten wordt het niet koeler dan een graad of 19.
Dinsdag is het overwegend bewolkt en valt er af en toe regen. In het oosten van het land in er rond het middaguur kans op een onweersbui. De maximumtemperatuur wordt ongeveer 19 graden. In de namiddag en avond wordt het van het westen uit droger. De wind draait via zuidwest naar noordwest en neemt daarbij toe tot matig of vrij krachtig, 4 of 5, in de avond langs de kust tot krachtig, 6.
maandag 25 mei 2009 21.08 uur