tja...de berichtjes zijn een beetje verwarrendhenriët schreef:ik begrijp hier niet precies wat je bedoeld??Oude Paden schreef:
Maar ik denk dat de "nodiging van Memento" hen niet stimuleerd aan te gaan!
De staat van ontbinding van de reformatorische gezindte
Re: De staat van ontbinding van de reformatorische gezindte
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
Re: De staat van ontbinding van de reformatorische gezindte
Het is niet zomaar een vraag van God, het is een opdracht, een bevel. Niet iets wat we naar believen naast ons neer kunnen leggen.Oude Paden schreef:U moet komen!henriët schreef:ik begrijp hier niet precies wat je bedoeld??Oude Paden schreef:
Maar ik denk dat de "nodiging van Memento" hen niet stimuleerd aan te gaan!
Re: De staat van ontbinding van de reformatorische gezindte
maar dat is niet de nodiging van Memento..Oude Paden schreef:U moet komen!henriët schreef:ik begrijp hier niet precies wat je bedoeld??Oude Paden schreef:
Maar ik denk dat de "nodiging van Memento" hen niet stimuleerd aan te gaan!
maar dat ten diepste de nodiging van de Heere...
hoe je ook bent.. vol met zonden, klein in geloof, of wat dan ook... Kom.. koopt en eet....
Denk eens aan de discipelen.. uiteindelijk 'overkwam'hun het Avondmaal..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Re: De staat van ontbinding van de reformatorische gezindte
Ik dacht dat Oude Paden het meer bekeek van de kant: Hoe ga je pastoraal met zulke mensen om.Mister schreef:Het is niet zomaar een vraag van God, het is een opdracht, een bevel. Niet iets wat we naar believen naast ons neer kunnen leggen.Oude Paden schreef:U moet komen!henriët schreef:ik begrijp hier niet precies wat je bedoeld??Oude Paden schreef:
Maar ik denk dat de "nodiging van Memento" hen niet stimuleerd aan te gaan!
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
Re: De staat van ontbinding van de reformatorische gezindte
Het is niet alleen een bevel (wat het ook is: Doet dat!), maar er zijn ook liefelijke beloften aan verbonden:Mister schreef:Het is niet zomaar een vraag van God, het is een opdracht, een bevel. Niet iets wat we naar believen naast ons neer kunnen leggen.Oude Paden schreef:U moet komen!henriët schreef:ik begrijp hier niet precies wat je bedoeld??Oude Paden schreef:
Maar ik denk dat de "nodiging van Memento" hen niet stimuleerd aan te gaan!
U moet komen, WANT Christus wil dat u komt, en Hij wijst u deze weg als de beste aan, opdat Hij u in dit door Hem aangewezen middel u al wat u ontbreekt mildelijk geven moge.
Maar ik heb nog steeds de aanbeveling van OP niet gehoord, waarin hij ons verteld vanuit de Schrift, hoe we beste met zulke gevallen om kunnen gaan. Zeggen dat anderen er naast zitten is nogal makkelijk, als je zelf geen oplossing aandraagt..
Re: De staat van ontbinding van de reformatorische gezindte
bevreemdend dat juist de mensen die zo sterk ageren tegen standen in het genadeleven, het HA als stand/grond gaan verheffen op een wel heel verkeerde manier.
Ik zal zeggen dat ik juist wel achting heb voor die ambtsdrager die in zijn geweten geen vrijheid heeft gekregen en daarom niet aan het HA is gegaan.. En soms is het zelfs zo dat God ze zelf bedient in de bank.
Ik zal zeggen dat ik juist wel achting heb voor die ambtsdrager die in zijn geweten geen vrijheid heeft gekregen en daarom niet aan het HA is gegaan.. En soms is het zelfs zo dat God ze zelf bedient in de bank.
Re: De staat van ontbinding van de reformatorische gezindte
Dat vind ik echt onbijbels.raka schreef:bevreemdend dat juist de mensen die zo sterk ageren tegen standen in het genadeleven, het HA als stand/grond gaan verheffen op een wel heel verkeerde manier.
Ik zal zeggen dat ik juist wel achting heb voor die ambtsdrager die in zijn geweten geen vrijheid heeft gekregen en daarom niet aan het HA is gegaan.. En soms is het zelfs zo dat God ze zelf bedient in de bank.
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
Re: De staat van ontbinding van de reformatorische gezindte
Dit kan werkelijk niet goed zijn... echt niet...raka schreef:bevreemdend dat juist de mensen die zo sterk ageren tegen standen in het genadeleven, het HA als stand/grond gaan verheffen op een wel heel verkeerde manier.
Ik zal zeggen dat ik juist wel achting heb voor die ambtsdrager die in zijn geweten geen vrijheid heeft gekregen en daarom niet aan het HA is gegaan.. En soms is het zelfs zo dat God ze zelf bedient in de bank.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Re: De staat van ontbinding van de reformatorische gezindte
1. Hoe kan een dergelijke ambtsdrager nu ambtsdrager zijn? Is hij mitswege dan van God geroepen? (niet veroordelend bedoeld!) Hij hoort de kudde te leiden en voor te gaan.raka schreef:bevreemdend dat juist de mensen die zo sterk ageren tegen standen in het genadeleven, het HA als stand/grond gaan verheffen op een wel heel verkeerde manier.
Ik zal zeggen dat ik juist wel achting heb voor die ambtsdrager die in zijn geweten geen vrijheid heeft gekregen en daarom niet aan het HA is gegaan.. En soms is het zelfs zo dat God ze zelf bedient in de bank.
2. God is een God van orde en niet van willekeur.
Re: De staat van ontbinding van de reformatorische gezindte
Ik zou willen zeggen: Het kan zeker. Maar: Dat is een beschamende zegen. Als het goed ligt, dan ervaart zo'n ziel op dat moment de schuld van het niet luisteren naar de liefelijke nodiging van zijn Liefste, en zal hij zich ernstig voornemen die stem nooit meer ongehoorzaam te zijn.henriët schreef:Dit kan werkelijk niet goed zijn... echt niet...raka schreef:bevreemdend dat juist de mensen die zo sterk ageren tegen standen in het genadeleven, het HA als stand/grond gaan verheffen op een wel heel verkeerde manier.
Ik zal zeggen dat ik juist wel achting heb voor die ambtsdrager die in zijn geweten geen vrijheid heeft gekregen en daarom niet aan het HA is gegaan.. En soms is het zelfs zo dat God ze zelf bedient in de bank.
Maar nogmaals: Ik ben erg benieuwd naar de niet-eenzijdige aanbeveling, die OP ons mag gaan doen, vanuit de Schrift, hoe wij met avondmaal-mijdende kinderen Gods om moeten gaan.
Re: De staat van ontbinding van de reformatorische gezindte
misschien dat iemand bedient kan worden in de bank, maar ik denk werkelijk dat dan de volgende keer zo iemand aan zou gaan.. je wilt toch je Koning niet verloochenen.. en ga je dan ook het H A niet overschatten.....memento schreef:Ik zou willen zeggen: Het kan zeker. Maar: Dat is een beschamende zegen. Als het goed ligt, dan ervaart zo'n ziel op dat moment de schuld van het niet luisteren naar de liefelijke nodiging van zijn Liefste, en zal hij zich ernstig voornemen die stem nooit meer ongehoorzaam te zijn.henriët schreef:Dit kan werkelijk niet goed zijn... echt niet...raka schreef:bevreemdend dat juist de mensen die zo sterk ageren tegen standen in het genadeleven, het HA als stand/grond gaan verheffen op een wel heel verkeerde manier.
Ik zal zeggen dat ik juist wel achting heb voor die ambtsdrager die in zijn geweten geen vrijheid heeft gekregen en daarom niet aan het HA is gegaan.. En soms is het zelfs zo dat God ze zelf bedient in de bank.
( overigens.. zou men dan zo ook over de H Doop denken, ... ik meen van niet.....)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Re: De staat van ontbinding van de reformatorische gezindte
Ik ben het met OP eens dat sommigen hier een onheilige avondsmaalsdrang propageren. Het is vreselijk om je een oordeel te drinken en te eten.memento schreef:Ik zou willen zeggen: Het kan zeker. Maar: Dat is een beschamende zegen. Als het goed ligt, dan ervaart zo'n ziel op dat moment de schuld van het niet luisteren naar de liefelijke nodiging van zijn Liefste, en zal hij zich ernstig voornemen die stem nooit meer ongehoorzaam te zijn.henriët schreef:Dit kan werkelijk niet goed zijn... echt niet...raka schreef:bevreemdend dat juist de mensen die zo sterk ageren tegen standen in het genadeleven, het HA als stand/grond gaan verheffen op een wel heel verkeerde manier.
Ik zal zeggen dat ik juist wel achting heb voor die ambtsdrager die in zijn geweten geen vrijheid heeft gekregen en daarom niet aan het HA is gegaan.. En soms is het zelfs zo dat God ze zelf bedient in de bank.
Maar nogmaals: Ik ben erg benieuwd naar de niet-eenzijdige aanbeveling, die OP ons mag gaan doen, vanuit de Schrift, hoe wij met avondmaal-mijdende kinderen Gods om moeten gaan.
Re: De staat van ontbinding van de reformatorische gezindte
Raka, waaruit maak je op dat mensen, die zo sterk ageren tegen standen, de viering van HA als stand/grond verheffen?
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
Re: De staat van ontbinding van de reformatorische gezindte
We spreken hier over kinderen Gods, en we nemen even aan dat er geen grove zonden (zoals genoemd in het formulier) zijn die hun aangaan in de weg staan. Nu dan, kunnen zij "onheilig aangaan", kunnen zij "zich een oordeel eten en drinken"?raka schreef:Ik ben het met OP eens dat sommigen hier een onheilige avondsmaalsdrang propageren. Het is vreselijk om je een oordeel te drinken en te eten.memento schreef:Ik zou willen zeggen: Het kan zeker. Maar: Dat is een beschamende zegen. Als het goed ligt, dan ervaart zo'n ziel op dat moment de schuld van het niet luisteren naar de liefelijke nodiging van zijn Liefste, en zal hij zich ernstig voornemen die stem nooit meer ongehoorzaam te zijn.henriët schreef:Dit kan werkelijk niet goed zijn... echt niet...raka schreef:bevreemdend dat juist de mensen die zo sterk ageren tegen standen in het genadeleven, het HA als stand/grond gaan verheffen op een wel heel verkeerde manier.
Ik zal zeggen dat ik juist wel achting heb voor die ambtsdrager die in zijn geweten geen vrijheid heeft gekregen en daarom niet aan het HA is gegaan.. En soms is het zelfs zo dat God ze zelf bedient in de bank.
Maar nogmaals: Ik ben erg benieuwd naar de niet-eenzijdige aanbeveling, die OP ons mag gaan doen, vanuit de Schrift, hoe wij met avondmaal-mijdende kinderen Gods om moeten gaan.
En wat is jouw aanbeveling dan, om met avondmaals-mijders om te gaan? Afwachten?
Re: De staat van ontbinding van de reformatorische gezindte
Is het erger als blijven zitten terwijl je aan hoort te gaan?raka schreef:Ik ben het met OP eens dat sommigen hier een onheilige avondsmaalsdrang propageren. Het is vreselijk om je een oordeel te drinken en te eten.memento schreef:Ik zou willen zeggen: Het kan zeker. Maar: Dat is een beschamende zegen. Als het goed ligt, dan ervaart zo'n ziel op dat moment de schuld van het niet luisteren naar de liefelijke nodiging van zijn Liefste, en zal hij zich ernstig voornemen die stem nooit meer ongehoorzaam te zijn.henriët schreef:Dit kan werkelijk niet goed zijn... echt niet...raka schreef:bevreemdend dat juist de mensen die zo sterk ageren tegen standen in het genadeleven, het HA als stand/grond gaan verheffen op een wel heel verkeerde manier.
Ik zal zeggen dat ik juist wel achting heb voor die ambtsdrager die in zijn geweten geen vrijheid heeft gekregen en daarom niet aan het HA is gegaan.. En soms is het zelfs zo dat God ze zelf bedient in de bank.
Maar nogmaals: Ik ben erg benieuwd naar de niet-eenzijdige aanbeveling, die OP ons mag gaan doen, vanuit de Schrift, hoe wij met avondmaal-mijdende kinderen Gods om moeten gaan.
Onheilige avondmaalsgang, wat versta je daaronder?