Merk je dat ook in Rijssen? Is de jeugd van de ene kerk braver dan van de andere kerk?Gijs83 schreef:Dat kan wel wezen, maar het is een constatering die (helaas) wel vaak op gaat, wat dus eigenlijk niet nodig is.henriët schreef: dat niet alleen, het kan ook pijn doen bij juist die jongelui uit die gemeenten die wel graag naar de kerk gaan, die wel getrouw onderzoeken, die niet willen vlegelen, maar de Heere dienen (willen)
Waar denk jij op dit moment aan?
Re: Waar denk jij op dit moment aan?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
inderdaad, dat bedoel ik.albion schreef:Merk je dat ook in Rijssen? Is de jeugd van de ene kerk braver dan van de andere kerk?Gijs83 schreef:Dat kan wel wezen, maar het is een constatering die (helaas) wel vaak op gaat, wat dus eigenlijk niet nodig is.henriët schreef: dat niet alleen, het kan ook pijn doen bij juist die jongelui uit die gemeenten die wel graag naar de kerk gaan, die wel getrouw onderzoeken, die niet willen vlegelen, maar de Heere dienen (willen)
misschien dat de buitenwacht het van een uitwendig 'behoudendere kerk' minder snel verwacht en het wat meer opvalt.....
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- JolandaOudshoorn
aan een vriendin die opgenomen moet worden
Ik weet, mijn Verlosser leeft
ai, heftig,JolandaOudshoorn schreef:aan een vriendin die opgenomen moet worden
sterkte
je kunt je dan zo machteloos voelen
weet dat ze nu in vertrouwde handen is, en wat je wel doen kunt is.. je handen vouwen en bidden!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Jazeker, anders sluit je je ogen toch wel voor de werkelijkheid!albion schreef:Merk je dat ook in Rijssen? Is de jeugd van de ene kerk braver dan van de andere kerk?Gijs83 schreef:Dat kan wel wezen, maar het is een constatering die (helaas) wel vaak op gaat, wat dus eigenlijk niet nodig is.henriët schreef: dat niet alleen, het kan ook pijn doen bij juist die jongelui uit die gemeenten die wel graag naar de kerk gaan, die wel getrouw onderzoeken, die niet willen vlegelen, maar de Heere dienen (willen)
- JolandaOudshoorn
mm dus hoe lichter hoe braver?? Dan kan je beter je direct over laten schrijven naar een evnagelische gemeenteGijs83 schreef:Jazeker, anders sluit je je ogen toch wel voor de werkelijkheid!albion schreef:Merk je dat ook in Rijssen? Is de jeugd van de ene kerk braver dan van de andere kerk?Gijs83 schreef:Dat kan wel wezen, maar het is een constatering die (helaas) wel vaak op gaat, wat dus eigenlijk niet nodig is.henriët schreef: dat niet alleen, het kan ook pijn doen bij juist die jongelui uit die gemeenten die wel graag naar de kerk gaan, die wel getrouw onderzoeken, die niet willen vlegelen, maar de Heere dienen (willen)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Nee, dat bedoel ik niet, maar het valt gewoon dat jongelui van een zwaardere kerk, vaak 'raddraaiers' zijn. Het is absoluut niet generaliserend bedoeld! Het wil dan niet per defenitie zeggen dat ze dat in de lichtere kerken niet zijn, maar vaak veel minder.JolandaOudshoorn schreef: mm dus hoe lichter hoe braver?? Dan kan je beter je direct over laten schrijven naar een evnagelische gemeente
Mag ik even???Gijs83 schreef:Nee, dat bedoel ik niet, maar het valt gewoon dat jongelui van een zwaardere kerk, vaak 'raddraaiers' zijn. Het is absoluut niet generaliserend bedoeld! Het wil dan niet per defenitie zeggen dat ze dat in de lichtere kerken niet zijn, maar vaak veel minder.JolandaOudshoorn schreef: mm dus hoe lichter hoe braver?? Dan kan je beter je direct over laten schrijven naar een evnagelische gemeente

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
de "lichter flank" wordt meer zoet gehouden bij Lucky misschien?albion schreef:Mag ik even???Gijs83 schreef:Nee, dat bedoel ik niet, maar het valt gewoon dat jongelui van een zwaardere kerk, vaak 'raddraaiers' zijn. Het is absoluut niet generaliserend bedoeld! Het wil dan niet per defenitie zeggen dat ze dat in de lichtere kerken niet zijn, maar vaak veel minder.JolandaOudshoorn schreef: mm dus hoe lichter hoe braver?? Dan kan je beter je direct over laten schrijven naar een evnagelische gemeente![]()
![]()
![]()
Of gaan meer openlijk naar het Parkgebouw om Harm of Edsilia Rombley
aan te bidden?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ben je ook al in het Parkgebouw geweest? Hoe weet je dan of Harm of Edsilia Rombley aanbeden worden?-DIA- schreef:
de "lichter flank" wordt meer zoet gehouden bij Lucky misschien?
aan te bidden?
Volgens mij is dit wat jij als feit verkondigd een gedachtespinsel van jezelf of iets van horen zeggen, maar niet iets wat je ZELF hebt meegemaakt.
bovendien, wie zegt dat de lichter flank ineens naar lucky gaat? Ik denk dat er meer mensen zijn in die wat 'lichtere flank' (om in jouw woorden te spreken) die serieus bezig zijn met de dingen die de eeuwigheid aangaan dan mensen in de 'zwaardere flank'. Daar merk ik een ernstige passieve houding...
Ik ben idd wel eens in het Parkgebouw geweest, maar dat was voor een arts van het ziekenhuis die daar zitting had.MariaW schreef:Ben je ook al in het Parkgebouw geweest? Hoe weet je dan of Harm of Edsilia Rombley aanbeden worden?-DIA- schreef:
de "lichter flank" wordt meer zoet gehouden bij Lucky misschien?
aan te bidden?
Volgens mij is dit wat jij als feit verkondigd een gedachtespinsel van jezelf of iets van horen zeggen, maar niet iets wat je ZELF hebt meegemaakt.
bovendien, wie zegt dat de lichter flank ineens naar lucky gaat? Ik denk dat er meer mensen zijn in die wat 'lichtere flank' (om in jouw woorden te spreken) die serieus bezig zijn met de dingen die de eeuwigheid aangaan dan mensen in de 'zwaardere flank'. Daar merk ik een ernstige passieve houding...
Verder... ja wat ik daar zei hoor je zo om je heen... Ik kan het zelf niet beoordelen of dat waar is, ik heb er ook niet
voor niets vaagtekens achtergezet...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Aan de man en kinderen van mijn achternicht die helaas gisteren op jonge leeftijd is overleden. 

Joh, wat erg.Lassie schreef:Aan de man en kinderen van mijn achternicht die helaas gisteren op jonge leeftijd is overleden.
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.