Heeft hij ook de boeken van Charnnock vertaald? Nee ik zie het al dat heeft Kortenhoff gedaan.freek schreef:Ik heb gisteren (o.a.) dit boekje door zitten bladeren:
A. Kieboom, Christus de enige en ware schuilplaats en schaduw
Het is geschreven door de grondlegger van de Werkendamse thuisleesgemeenschap. Naast een geestelijke verklaring van dit bijbelgedeelte, trekt hij een lijn tussen het zoeken van schuilplaatsen buiten Christus en het lid zijn van een kerkgenootschap. Hij zegt wel enkele zinnige dingen, maar zijn geloofsbeleving is nogal extreem. Een beetje á la GPPB.
Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Laatst gewijzigd door albion op 04 mei 2009, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Ik ben begonnen aan de parabolen van Vitringa, maar vindt ze best moeilijk om te lezen.
Blind Vertrouwen van Hannah Alexander
Hij kon niet eens fatsoenlijk Nederlands, laat staan Engels.albion schreef:Heeft hij ook de boeken van Charnnock vertaald? Nee ik zie het al dat heeft Kortenhoff gedaan.freek schreef:Ik heb gisteren (o.a.) dit boekje door zitten bladeren:
Het is geschreven door de grondlegger van de Werkendamse thuisleesgemeenschap. Naast een geestelijke verklaring van dit bijbelgedeelte, trekt hij een lijn tussen het zoeken van schuilplaatsen buiten Christus en het lid zijn van een kerkgenootschap. Hij zegt wel enkele zinnige dingen, maar zijn geloofsbeleving is nogal extreem. Een beetje á la GPPB.
Wie niet? Kortenhoff of Kieboom?freek schreef:Hij kon niet eens fatsoenlijk Nederlands, laat staan Engels.albion schreef:Heeft hij ook de boeken van Charnnock vertaald? Nee ik zie het al dat heeft Kortenhoff gedaan.freek schreef:Ik heb gisteren (o.a.) dit boekje door zitten bladeren:

het raakt me heel erg...
Bijna uit: De romantische boekhouder.
Autobiografie van Gerrit Zalm
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ook al een boek geschrevenLuther schreef:Bijna uit: De romantische boekhouder.

Luther schreef:Bijna uit: De romantische boekhouder.
Grappige titel.
Verzegelijk met de heilige Geest. Dr. W. van 't Spijker.
* woord en geest
* Geloof en verzegeling
* verzegeld met de Geest de belofte
* verzegeling, zalving, onderpand, dag van de belofte
* doop en verzegeling
etc.
* woord en geest
* Geloof en verzegeling
* verzegeld met de Geest de belofte
* verzegeling, zalving, onderpand, dag van de belofte
* doop en verzegeling
etc.
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
-
'Mijn kleine evangelie' van Tolstoj.
ik ken dit boek niet,helma schreef:
het raakt me heel erg...
kan je iets zeggen over de inhoud?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Als je googled kan je nog meer boeken van haar vinden.henriët schreef:
ik ken dit boek niet,
Het lijkt me wel een goede schrijfster tenminste als ik
kijk welke boeken ze zoal geschreven heeft.
Gewoon kijken bij Karen Ball.
henriët schreef:ik ken dit boek niet,helma schreef:
het raakt me heel erg...
A mother's dreams of the perfect daughter are inevitably doomed to failure---but Anne never suspected they could fail so completely! Faith, her beloved little girl, cared nothing for tea parties or hairdos . . . or Mom's faith. But years later, when roles are reversed, Anne discovers that prayers are never lost on the heart of God.
het hield me een spiegel voor
wat me vooral aan het denken zette:
1. de relatie met mijn moeder
2. de relatie/de verwachtingen die ik heb van/de eisen die ik stel aan mijn kinderen
3. het geloofsvertrouwen van biddende ouders als ze zien dat hun kinderen "eigengekozen wegen" gaan
4. de trouw van Gods verbond om verloren zonen/dochters terug te brengen
dank voor je antwoord,helma schreef:henriët schreef:ik ken dit boek niet,helma schreef:
het raakt me heel erg...
A mother's dreams of the perfect daughter are inevitably doomed to failure---but Anne never suspected they could fail so completely! Faith, her beloved little girl, cared nothing for tea parties or hairdos . . . or Mom's faith. But years later, when roles are reversed, Anne discovers that prayers are never lost on the heart of God.
het hield me een spiegel voor
wat me vooral aan het denken zette:
1. de relatie met mijn moeder
2. de relatie/de verwachtingen die ik heb van/de eisen die ik stel aan mijn kinderen
3. het geloofsvertrouwen van biddende ouders als ze zien dat hun kinderen "eigengekozen wegen" gaan
4. de trouw van Gods verbond om verloren zonen/dochters terug te brengen
gezien je spiegel lijkt het me een boek wat het waard is om te lezen.. en te overdenken ook ja.
Helaas kan ik geen engels...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....