Plasterk en homoseksualiteit in het christelijk onderwijs.

refo

Re: Plasterk en homoseksualiteit in het christelijk onderwijs.

Bericht door refo »

Laten we er nu maar gewoon niet omheen draaien: refoscholen staan NIET open voor homoleraren. Dat ze zeggen dat ze welkom zijn, als ze maar niet praktiseren (lees:samenwonen) is een schaamlapje. Zeg dan dat niemand meer een voordeur mag delen: ook niet meer twee heterovrienden of -vriendinnen. Slechts nog gehuwden worden in die vorn getolereerd.

Refoscholen: toon ballen en zeg: we moeten ze niet! Niets geen nota's en studies: weg met ze. Want dat is wat je werkelijk vindt.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:Laten we er nu maar gewoon niet omheen draaien: refoscholen staan NIET open voor homoleraren. Dat ze zeggen dat ze welkom zijn, als ze maar niet praktiseren (lees:samenwonen) is een schaamlapje. Zeg dan dat niemand meer een voordeur mag delen: ook niet meer twee heterovrienden of -vriendinnen. Slechts nog gehuwden worden in die vorn getolereerd.

Refoscholen: toon ballen en zeg: we moeten ze niet! Niets geen nota's en studies: weg met ze. Want dat is wat je werkelijk vindt.
Wat doe jij raar? Hoe kom je hier toch bij? Zie het voorbeeld van Luther.
refo

Bericht door refo »

Ze zijn niet welkom, maar omdat ze er nu eenmaal zijn kunnen ze niet ontslagen worden.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:Ze zijn niet welkom, maar omdat ze er nu eenmaal zijn kunnen ze niet ontslagen worden.
Volgens mij heeft dit niet zo veel zin. Dan moeten ze toch ook eens aangenomen zijn, als ze er zijn?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Bonny schreef:Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat homoleraren zonodig naar een refoschool willen.
Wat is dit voor een rare reactie. Vernederend ook! Waarom gebruik je denigrerend de term 'homoleraren'.
Als iemand met een homosexuele geaardheid geboren wordt in onze gezindte, dan komt hij/zij in conflict met zichzelf als hij/zij de Bijbel serieus neemt. Dan kan het sexuele verlangen wat er is, volgens Gods Woord niet gevolgd worden door de daad.
Kun je je voorstellen dat dat een ontzettende strijd geeft, Bonny?
Kun je je voorstellen dat zo iemand Christus leert kennen als Degene die hem ook kent met zijn homosexuele gerichtheid?
Kun je je voorstellen dat zo iemand door Christus gezaligd wordt en zich van harte wil scharen achter Gods Woord en daaruit leeft?
Kun je je voorstellen dat zo iemand gewoon op een refoschool wil werken?

Kortom: pas een beetje op met je wijze van formuleren!
De drie collega's waarover ik het had, zijn zeer betrokken, fijne collega's, met hart voor het kind. Het zijn betrokken christenen, die vanuit Gods Woord zeggen dat zij nooit mogen toegeven aan hun sexuele gerichtheid.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
artistiek

Bericht door artistiek »

Luther schreef:Ik denk dat we Plasterk gewoon in z'n sop gaar moeten laten koken en gewoon onze eigen lijnen trekken. (Zie nota VGS). Dat betekent inderdaad mensen weigeren.
Laat het dan vervolgens maar voor een rechtbank komen, waar blijken zal dat de scholen onder geen beding zullen wijken, boetes en sluiting eventueel ten spijt.
:super
Overigens denk ik dat iemand, die met die geaardheid worstelt!, daar niet mee te koop loopt. Dus weet een scholengemeenschap als het goed is ook helemaal niet of de sollicitant homo is.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

refo schreef:Laten we er nu maar gewoon niet omheen draaien: refoscholen staan NIET open voor homoleraren. Dat ze zeggen dat ze welkom zijn, als ze maar niet praktiseren (lees:samenwonen) is een schaamlapje. Zeg dan dat niemand meer een voordeur mag delen: ook niet meer twee heterovrienden of -vriendinnen. Slechts nog gehuwden worden in die vorn getolereerd.

Dit is gewoon niet waar!! Zie enkele van mijn vorige postings!
Bij ons zijn ze wel welkom, maar wel met de restrcitie, dat ze geen homosexuele praxis hebben. Net zo als dat van hetro-docenten verwacht wordt, dat ze niet ongehuwd samenwonen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
freek

Bericht door freek »

Wat ben jij in korte tijd extreem geworden op dit punt zeg :oO Beetje teveel moderne literatuur gelezen, zeker?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Het is sowieso niet verstandig om op een openbaar forum de geheimen van je medemens te onthullen.
Hoppípolla

Bericht door Hoppípolla »

Erasmiaan schreef:

Wat doe jij raar? Hoe kom je hier toch bij? Zie het voorbeeld van Luther.
Nu ja, een beetje een wassen neus is het natuurlijk wel.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Niemand weet wie ik ben. En ik ben ook niet wie je denkt dat ik ben!
Maar bij deze maar een oproep aan één van de moderators om mijn postings te schrappen op dit punt. Dan is iedereen weer gerustgesteld.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:Maar bij deze maar een oproep aan één van de moderators om mijn postings te schrappen op dit punt. Dan is iedereen weer gerustgesteld.
U vraagt, wij draaien.
:garde
Hoppípolla

Bericht door Hoppípolla »

Tiberius schreef: Niet in die zonde vallen.
Dat is een enigszins arbitraire grens. Tenslotte is een homoseksuele geaardheid, en alles wat daaruit voortvloeit (lusten, lichamelijke verlangens) van zichzelf toch al 'zondig'?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Hoppípolla schreef:
Dat is een enigszins arbitraire grens. Tenslotte is een homoseksuele geaardheid, en alles wat daaruit voortvloeit (lusten, lichamelijke verlangens) van zichzelf toch al 'zondig'?
Klopt. Evenals bijvoorbeeld de begeerte om iets te stelen of om iemand te doden al zondig is.
Maar we worden opgeroepen tegen dergelijke begeerten te strijden, en niet er aan toe te geven.
Lea

Bericht door Lea »

Tiberius schreef:
Hoppípolla schreef:
Klopt. Evenals bijvoorbeeld de begeerte om iets te stelen of om iemand te doden al zondig is.
Maar we worden opgeroepen tegen dergelijke begeerten te strijden, en niet er aan toe te geven.
Ik weet het niet hoor maar volgens mij is een homoseksuele geaardheid en alles wat daaruit voortvloeit, iets heel ander dan de neiging tot stelen en doden. Ik weet wel dat je het zo zou kunnen zien maar stelen en doden gaat over verwoesten/kapotmaken/. Verliefd worden op iemand van je eigen 'soort' is toch wel iets van een heel andere aard?
Beetje domme vraag misschien.
"Er zijn veel vlinders die ontkennen ooit rups geweest te zijn."
Plaats reactie