Waar denk jij op dit moment aan?

JolandaOudshoorn

Re: Waar denk jij op dit moment aan?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Aan mijn heel zieke schoonvader en hoe we samen mochten zingen ps 56:4,5,6
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

JolandaOudshoorn schreef:Aan mijn heel zieke schoonvader en hoe we samen mochten zingen ps 56:4,5,6
Van harte sterkte en al het nodige voor hem en voor jullie voor tijd en eeuwigheid! Zijn dood is het leven van de Kerk...
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Aan een collega van mij(van het re-integratiebureau) die een ernstig auto-ongeluk overkwam. Hij is op een autoweg door een tegenligger die op de verkeerde weghelft was gekomen aangereden. Uiteindelijk is hij in de berm terecht gekomen. Achteropkomende motorrijders zijn gevallen doordat voorwerpen van zijn auto vlogen. Hij is er zelf met beenbreuken en kapotte heup vanaf gekomen en maat naar omstandigheden goed. Ik hoorde het zondagmorgen in de kerk en schrok best wel. Ben daar veel in gedachten mee bezig. Het is zo een roepstem, dat je elk moment wat kan overkomen!
Meeting

Bericht door Meeting »

Aan het drama wat zich heeft voltrokken in Apeldoorn vandaag. Gewoon verschrikkelijk. Je merkt dat de samenleving steeds grimmiger wordt. De Vlag maar meteen binnengehaald.
"Men heeft vaak ongelijk door de manier waarop men gelijk heeft". (De Bruix)
henriët

Bericht door henriët »

Meeting schreef:Aan het drama wat zich heeft voltrokken in Apeldoorn vandaag. Gewoon verschrikkelijk. Je merkt dat de samenleving steeds grimmiger wordt. De Vlag maar meteen binnengehaald.
ik kan r ook maar niet van loskomen, zie steeds die auto gaan enz enz
ik vind het zo ongelooflijk

mijn gedachten gaan uit naar de nabestaanden..
vanochtend.. in vrolijke stemming of gezellige opgewektheid.. en dan zo,.
nee ik kan er niet bij,...
en ik ben nog steeds verbluft dat die ene agent op t laatst kon ontsnappen..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

henriët schreef:
Meeting schreef:Aan het drama wat zich heeft voltrokken in Apeldoorn vandaag. Gewoon verschrikkelijk. Je merkt dat de samenleving steeds grimmiger wordt. De Vlag maar meteen binnengehaald.
ik kan r ook maar niet van loskomen, zie steeds die auto gaan enz enz
ik vind het zo ongelooflijk

mijn gedachten gaan uit naar de nabestaanden..
vanochtend.. in vrolijke stemming of gezellige opgewektheid.. en dan zo,.
nee ik kan er niet bij,...
en ik ben nog steeds verbluft dat die ene agent op t laatst kon ontsnappen..
al die mensen die gewond zijn, de nabestaanden van de slachtoffers...
afschuwelijk gewoon! Ik kan er nog steeds niet bij.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Verschrikkelijk. Het was een hele rare dag.
The Groom's still waiting at the altar
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Meeting schreef:Je merkt dat de samenleving steeds grimmiger wordt.
Kweetniet. Was dit een daad van de samenleving? Zagen we echt een grimmige samenleving? Ik zag vandaag een hele hoop mensen die eerst behoorlijk kneuterig bezig waren: wuiven naar de koningin. Vervolgens was er een volkomen gestoord individu bezig. En daarna zag ik een enorm saamhorige samenleving. Juist in deze omstandigheden zie je dat Nederland de uitwassen van moderniteit (met name individualisme en burgerlijk onfatsoen) van zich afschudt, en dat kerken open moeten om geborgenheid te vinden, dat feestjes afgelast worden, dat mensen elkaar opzoeken enzovoorts.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

ik kan niet anders denken dan dat wat vandaag gebeurde een beginsel is van iets wat we nog niet kunnen bevatten...
wat zal het zijn...

Sodom en Gomora werden van de aarde weggeveegd, en zou Nederland nu beter zijn?
Denk eens aan de wooden van minister Plasterk...
Denk aan zoveel dingen die gebeuren, hoe christenen niet meer verdragen worden,
en zelfs de dodelijke haat en het venijn je doorpriemt ook van mensen die nog de naam van calivinist
of gereformeerd genoemd willen dragen...

Denk ook aan de vele oordelen die over de wereld gaan, als je het maar opmerkt...
Als de dodelijke griep ons zou treffen zou dat dan niet rechtvaardig zijn, hebben we dat dan niet
over ons afgeroepen? Zoveel dingen...

Als je gedachten vermenigvuldigen zijn er altijd geen woorden....
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
BJD

Bericht door BJD »

-DIA- schreef:
en zelfs de dodelijke haat en het venijn je doorpriemt ook van mensen die nog de naam van calivinist

....
Haten wil ik het niet noemen maar ik begin me wel danig te irriteren aan je postings om maar steeds van jezelf af te wijzen...
gertje

Bericht door gertje »

-DIA- schreef:ik kan niet anders denken dan dat wat vandaag gebeurde een beginsel is van iets wat we nog niet kunnen bevatten...
wat zal het zijn...

Sodom en Gomora werden van de aarde weggeveegd, en zou Nederland nu beter zijn?
Denk eens aan de wooden van minister Plasterk...

Denk ook aan de vele oordelen die over de wereld gaan, als je het maar opmerkt...
Als de dodelijke griep ons zou treffen zou dat dan niet rechtvaardig zijn, hebben we dat dan niet
over ons afgeroepen? Zoveel dingen...

Als je gedachten vermenigvuldigen zijn er altijd geen woorden....

Had een heel antwoord getypt, maar geen idee waar het gebleven is, nieuwe poging dus...

Wat er vandaag gebeurt is , is verschrikkelijk, en als ik jouw reacties lees, is dit sprekend voor de eindtijd/

Wat me nu raakt, is dat er zoveel gebeurt, dagelijks, iedere minuut, maar ja , het haalt het nieuws niet....

Kinderen die mishandels worden, misbruik, kinderen die uit huis worden geplaatst( als er plek is), zoveel kinderleed.. Kan nog wel even doorgaan, de vluchtelingen in in de asielzoekerscentra's, van huis en haard verdreven, verkrachtingen meegemaakt, moet ik nog doorgaan?

Hoop dat er begrepen wordt wat ik bedoel..

Nee geen nieuws meer, maar gebeurt wel !!!! en niet 1 keer, maar dagelijks, jaja allemaal in ons Nederland, hoeven we de grens niet voor over

En Dia, niet alleen vandaag hoor, dit speelt al jaren...

Begrijp me nogmaals niet verkeerd, het is vreselijk wat er gebeurt is vandaag

De gevolgen van de gebrokenheid...

En nog roept God, tot jou en Mij, kom tot Mij en wordt behouden

Sla Zijn roep niet in de wind!!!

Wat een genade, oneindig groot...
-DIA-

Bericht door -DIA- »

BJD schreef:
-DIA- schreef:

....
Haten wil ik het niet noemen maar ik begin me wel danig te irriteren aan je postings om maar steeds van jezelf af te wijzen...
Jij voelt denk ik niet wat het is... echt, als je soms eens zegt waar het op staat, kunnen woorden, blikken, doden... dat is geen verzinsel, dat is realiteit... ondervinding ook...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Democritus

Bericht door Democritus »

-DIA- schreef:
BJD schreef:
-DIA- schreef:

....
Jij voelt denk ik niet wat het is... echt, als je soms eens zegt waar het op staat, kunnen woorden, blikken, doden... dat is geen verzinsel, dat is realiteit... ondervinding ook...
Hoe reeel het ook kan zijn wat je allemaal ervaart dan is het toch de vraag of je dit zo moet uitdragen. Als jij het ervaart dat men de 'ware' leer niet meer verdraagt dan moet je dat in stilte dragen. Niet uitgebreid je beklag doen.

Blijf voor jezelf ten volle verzekerd en blijf je meester aanprijzen en groot maken.

Dan gaat er een reuk ten goede van uit en kunnen mensen jaloers worden.
Laatst gewijzigd door Democritus op 01 mei 2009, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Lourens

Bericht door Lourens »

Positief bekeken......... laten we dankbaar zijn dat de Heere genadetijd geeft.
Voor diegenen die nog niet geloven is Hij nog steeds bereikbaar.
Dus........ laten wij de opdracht oppakken en blijven vertellen van het Goede Nieuws.
Laten we vol blijven van Zijn grootheid. Dan kunnen we veel aan, zo niet alles!

Christenen zijn geen pessimisten, allerminst, het zijn dé optimisten omdat zij weten..... er is een toekomst weggelegd in het huis met vele woningen. En in dat huis is nog heel veel plaats.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Democritus

Bericht door Democritus »

fluitje schreef:Positief bekeken......... laten we dankbaar zijn dat de Heere genadetijd geeft.
Voor diegenen die nog niet geloven is Hij nog steeds bereikbaar.
Dus........ laten wij de opdracht oppakken en blijven vertellen van het Goede Nieuws.
Laten we vol blijven van Zijn grootheid. Dan kunnen we veel aan, zo niet alles!

Christenen zijn geen pessimisten, allerminst, het zijn dé optimisten omdat zij weten..... er is een toekomst weggelegd in het huis met vele woningen. En in dat huis is nog heel veel plaats.
Amen.......

Wat de toekomst brengen mogen mij geleid des Heeren hand.
Moedig sla ik dus de ogen naar het onbekende land.
Leer mij volgen zonder klagen Vader wat Gij doet is goed.
Leer mij slechts het heden dragen met een rustig kalme moed.

Met dit in ons achterhoofd kunnen wij inderdaad niet anders dan optimistisch zijn.
Er kunnen momenten van verwarring, angst, pijn en donkerheid zijn. Maar het is niet de bedoeling daarin te blijven liggen.... maar om, ook daarin, in een nieuw godzalig leven te wandelen.

De Heere is het zo waard om goed over Hem te spreken. Daar hebben we al een dagtaak aan. Maar we doen het helaas vaak te weinig (mezelf hierbij insluitend). Daardoor komt er ruimte om naar ons zelf te gaan kijken. Ja en dan kunnen we wel stoppen. Uit ons is er niets alles uit Hem.

Citaat uit een preek van een paar weken terug (vrij vertaald):
Wil je meer echt berouw, wil je meer ernst, wil je meer zondekennis. Vergeet het maar! Het komt er in nog geen 100 jaar van. Uit een citroen is geen appelsap te halen. Je kan persen en wringen wat je wil.... vergeet het maar. Uit een natuurlijk mens is er geen echt berouw, echte zondekennis, echt geloof, echte bekering, echte ernst te halen.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Gesloten