Waar denk jij op dit moment aan?

Wilma van den Berg

Re: Waar denk jij op dit moment aan?

Bericht door Wilma van den Berg »

judith schreef:Aan veel dingen die er gebeuren.
Kijk je even bij het nieuws - weer een aanslag in Pakistan.
Om naar van te worden!
8|

Enne, ja waar denk ik nog meer aan?
Aan mijn examens.
Aan vrienden, die er gelukkig ook nog zijn.
En aan de Here Jezus, hoe Hij mij overal weer doorheen helpt, terwijl ik het niet verdien.
Ja, dan kan er verwondering zijn, dwars door de zorgen heen
Leer mij steeds te leven, met het oog op U gericht (was net op de R.O)
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
judith

Bericht door judith »

aan, hoe je iemand kan uitleggen dat je gelooft in een drie Eenig God.....ik vind dat altijd er moeilijk uitteleggen. Jullie?
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
ber10e
Contacteer:

Bericht door ber10e »

Wilma van den Berg schreef:
ber10e schreef:op dit moment gaat er zoooveel door me heen.. de hele week druk geweest, alles weg willen duwen..best wel moeilijke momenten gehad.. maar ook mag ik er ook zo goed op terug kijken! dindsdag een presentatie van spurgeon gehad en twas zooo goed!! de Heere heeft me weer op mn plekje gezet! ik een zondaar die niets kan en Hij zo goed! dat Hij me keer op keer weer opzoekt! ondanks dat ik maar bij mezelf blijf zoeken! wat een wonder!

kmoet steeds aan dit regeltje denken:
"Neem mijn hand en leidt mij verder, door dit leven vol van strijdt"
Wat fijn dat je ook het laatste zeggen mag. Meid, sterkte in alle omstandigheden en zie naar Boven
Wat de toekomst brenge moge
mij geleidt des Heeren hand (...)
Laat mij niet mijn lot beslissen (..)
Neem mijn hand in Uwe handen
en geleidt mij als een kind
ja!! afhankelijk worden van Hem! het mogen weten door Hem gedragen worden!

"Ik droomde eens en zie ik liep aan 't strand bij lage tij. Ik was daar niet alleen, want ook de Heer liep aan mijn zij.

We liepen samen 't leven door en lieten in het zand, een spoor van stappen, twee aan twee; de Heer liep aan mijn hand.

Ik stopte en keek achter mij en zag mijn levensloop, in tijden van geluk en vreugd, van diepe smart en hoop.

Maar als ik goed het spoor bekeek, zag ik langs heel de baan, daar waar het juist het moeilijkst was maar één paar stappen staan.

Ik zei toen: "Heere, waarom dan toch?" Juist toen 'k U nodig had, juist toen ik zelf geen uitkomst zag op 't zwaarste deel van 't pad...

De Heer keek toen vol liefde mij aan en antwoordde op mijn vragen: "Mijn lieve kind, toen 't moeilijk was, toen heb Ik jou gedragen".
wat de toekomst brengen moge, mij geleidt des Heeren hand [/color]
ber10e
Contacteer:

Bericht door ber10e »

judith schreef:aan, hoe je iemand kan uitleggen dat je gelooft in een drie Eenig God.....ik vind dat altijd er moeilijk uitteleggen. Jullie?
lieve judith,

ik vind het zelf ook moeilijk or... ik heb het wel eens een dominee horen uitleggen, alle voorbeelden schieten natuurlijk te kort maar ik vond het wel mooi:
hij zei dat je het een beetje kon zien als een puzzel van 3 stukken. ieder stukje is een stukje apart toch past het heel mooi in elkaar en dan is het 1 geheel. zo is het ook met de 3eenheid. De Vader, de Zoon en de Heilige Geest hebben allemaal een aparte taak, toch horen ze allemaal bij elkaar. als er 1 ontbrak kon er geen mens bekeerd worden! wat een wonder he!

-x-
wat de toekomst brengen moge, mij geleidt des Heeren hand [/color]
jvdg

Bericht door jvdg »

judith schreef:aan, hoe je iemand kan uitleggen dat je gelooft in een drie Eenig God.....ik vind dat altijd er moeilijk uitteleggen. Jullie?
De geloofsbebelijdenis schrijft er over.
Ik zou zeggen, lees het eens goed door, mss. helpt het.

Artikel 8
Volgens deze waarheid en dit Woord Gods, zo geloven wij in een enigen God; Die een enig Wezen is, in Hetwelk zijn drie Personen, in der daad en waarheid en van eeuwigheid onderscheiden naar Hun onmededeelbare eigenschappen: namelijk de Vader, en de Zoon, en de Heilige Geest. De Vader is de Oorzaak, Oorsprong en het Begin aller dingen, zowel zienlijke als onzienlijke; de Zoon is het Woord, de Wijsheid en het Beeld des Vaders; de Heilige Geest de eeuwige Kracht en Mogendheid, uitgaande van den Vader en den Zoon. Alzo nochtans, dat dit onderscheid niet maakt dat God in drieën gedeeld is; aangezien de Heilige Schrift ons leert dat de Vader, en de Zoon, en de Heilige Geest, elk Zijn zelfstandigheid heeft, onderscheiden door Hun eigenschappen; doch alzo, dat deze drie Personen maar een enig God zijn. Zo is het dan openbaar dat de Vader niet is de Zoon, en dat de Zoon niet is de Vader, dat ook insgelijks de Heilige Geest niet is de Vader, noch de Zoon. Intussen, deze Personen, zó onderscheiden, zijn niet gedeeld, noch ook ondereen vermengd. Want de Vader heeft het vlees niet aangenomen, noch ook de Heilige Geest, maar alleen de Zoon. De Vader is nooit zonder Zijn Zoon, noch zonder Zijn Heiligen Geest geweest; want Zij zijn alle Drie van gelijke eeuwigheid in één zelfde Wezen. Daar is noch eerste, noch laatste; want Zij zijn alle Drie één in waarheid, in mogendheid, in goedheid en barmhartigheid.

Artikel 9
Dit alles weten wij, zo uit de getuigenissen der Heilige Schrift, alsook uit Hun werkingen, en voornamelijk uit degene die wij in ons gevoelen. De getuigenissen der Heilige Schriften, die ons leren deze Heilige Drievuldigheid te geloven, zijn in vele plaatsen des Ouden Testaments beschreven; welke niet van node is te tellen, maar alleen met onderscheid of oordeel uit te kiezen. In Genesis, hfdst. 1:26,27, zegt God: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis, enz. En God schiep den mens naar Zijn beeld; man en vrouw schiep Hij hen. Insgelijks Gen. 3:22: Zie, de mens is geworden als Onzer een. Daaruit blijkt dat er meer dan één Persoon in de Godheid is, als Hij zegt: Laat Ons mensen maken naar Ons beeld ; en Hij wijst daarna de enigheid aan, als Hij zegt: God schiep. Het is wel waar dat Hij niet zegt hoeveel Personen er zijn; maar hetgeen voor ons wat duister is in het Oude Testament, dat is zeer klaar in het Nieuwe. Want als onze Heere gedoopt werd in de Jordaan, zo is de stem des Vaders gehoord geweest, zeggende: Deze is Mijn geliefde Zoon ; de Zoon werd gezien in het water; en de Heilige Geest openbaarde Zich in de gedaante van een duif. Ook mede is in den Doop aller gelovigen deze forme* ingesteld door Christus: Doopt al de volken in den Naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes. In het Evangelie van Lukas spreekt de engel Gabriël tot Maria, de moeder des Heeren, aldus: De Heilige Geest zal over u komen, en de kracht des Allerhoogsten zal u overschaduwen; daarom ook, dat Heilige, Dat uit u geboren zal worden, zal Gods Zoon genaamd worden. Insgelijks: De genade van den Heere Jezus Christus en de liefde Gods en de gemeenschap des Heiligen Geestes zij met u. Drie zijn er Die getuigen in den hemel: de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn één. In al deze plaatsen wordt ons ten volle geleerd dat er drie Personen zijn in een enig Goddelijk Wezen. En hoewel deze leer de menselijke verstanden verre te boven gaat, nochtans geloven wij die nu door het Woord, verwachtende totdat wij de volkomen kennis en vrucht daarvan genieten zullen in den hemel. Voorts staan ook aan te merken de bijzondere ambten en werkingen dezer drie Personen te onswaarts: de Vader is genaamd onze Schepper door Zijn kracht; de Zoon is onze Zaligmaker en Verlosser door Zijn bloed; de Heilige Geest is onze Heiligmaker door Zijn woning in onze harten. Deze leer van de Heilige Drievuldigheid is altijd beweerd en onderhouden geweest bij de ware Kerk, van de tijden der apostelen af tot nu toe, tegen de Joden, mohammedanen, en enige valse Christenen en ketters, als Marcion, Mani, Praxeas, Sabellius, Samosatenus, Arius, en andere diergelijken, die met goed recht door de heilige vaderen zijn veroordeeld geweest. Overzulks nemen wij in dit stuk gaarne aan de drie geloofssommen, namelijk der Apostelen, van Nicéa, en van Athanasius; insgelijks hetgeen daarvan door de ouden in gelijkvormigheid met deze besloten is.
judith

Bericht door judith »

ber10e schreef:
lieve judith,

ik vind het zelf ook moeilijk or... ik heb het wel eens een dominee horen uitleggen, alle voorbeelden schieten natuurlijk te kort maar ik vond het wel mooi:
hij zei dat je het een beetje kon zien als een puzzel van 3 stukken. ieder stukje is een stukje apart toch past het heel mooi in elkaar en dan is het 1 geheel. zo is het ook met de 3eenheid. De Vader, de Zoon en de Heilige Geest hebben allemaal een aparte taak, toch horen ze allemaal bij elkaar. als er 1 ontbrak kon er geen mens bekeerd worden! wat een wonder he!

-x-
Dankjewel berthine.
judith

Bericht door judith »

jvdg schreef:
De geloofsbebelijdenis schrijft er over.
Ik zou zeggen, lees het eens goed door, mss. helpt het.

Artikel 8
Volgens deze waarheid en dit Woord Gods, zo geloven wij in een enigen God; Die een enig Wezen is, in Hetwelk zijn drie Personen, in der daad en waarheid en van eeuwigheid onderscheiden naar Hun onmededeelbare eigenschappen: namelijk de Vader, en de Zoon, en de Heilige Geest. De Vader is de Oorzaak, Oorsprong en het Begin aller dingen, zowel zienlijke als onzienlijke; de Zoon is het Woord, de Wijsheid en het Beeld des Vaders; de Heilige Geest de eeuwige Kracht en Mogendheid, uitgaande van den Vader en den Zoon. Alzo nochtans, dat dit onderscheid niet maakt dat God in drieën gedeeld is; aangezien de Heilige Schrift ons leert dat de Vader, en de Zoon, en de Heilige Geest, elk Zijn zelfstandigheid heeft, onderscheiden door Hun eigenschappen; doch alzo, dat deze drie Personen maar een enig God zijn. Zo is het dan openbaar dat de Vader niet is de Zoon, en dat de Zoon niet is de Vader, dat ook insgelijks de Heilige Geest niet is de Vader, noch de Zoon. Intussen, deze Personen, zó onderscheiden, zijn niet gedeeld, noch ook ondereen vermengd. Want de Vader heeft het vlees niet aangenomen, noch ook de Heilige Geest, maar alleen de Zoon. De Vader is nooit zonder Zijn Zoon, noch zonder Zijn Heiligen Geest geweest; want Zij zijn alle Drie van gelijke eeuwigheid in één zelfde Wezen. Daar is noch eerste, noch laatste; want Zij zijn alle Drie één in waarheid, in mogendheid, in goedheid en barmhartigheid.

Artikel 9
Dit alles weten wij, zo uit de getuigenissen der Heilige Schrift, alsook uit Hun werkingen, en voornamelijk uit degene die wij in ons gevoelen. De getuigenissen der Heilige Schriften, die ons leren deze Heilige Drievuldigheid te geloven, zijn in vele plaatsen des Ouden Testaments beschreven; welke niet van node is te tellen, maar alleen met onderscheid of oordeel uit te kiezen. In Genesis, hfdst. 1:26,27, zegt God: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis, enz. En God schiep den mens naar Zijn beeld; man en vrouw schiep Hij hen. Insgelijks Gen. 3:22: Zie, de mens is geworden als Onzer een. Daaruit blijkt dat er meer dan één Persoon in de Godheid is, als Hij zegt: Laat Ons mensen maken naar Ons beeld ; en Hij wijst daarna de enigheid aan, als Hij zegt: God schiep. Het is wel waar dat Hij niet zegt hoeveel Personen er zijn; maar hetgeen voor ons wat duister is in het Oude Testament, dat is zeer klaar in het Nieuwe. Want als onze Heere gedoopt werd in de Jordaan, zo is de stem des Vaders gehoord geweest, zeggende: Deze is Mijn geliefde Zoon ; de Zoon werd gezien in het water; en de Heilige Geest openbaarde Zich in de gedaante van een duif. Ook mede is in den Doop aller gelovigen deze forme* ingesteld door Christus: Doopt al de volken in den Naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes. In het Evangelie van Lukas spreekt de engel Gabriël tot Maria, de moeder des Heeren, aldus: De Heilige Geest zal over u komen, en de kracht des Allerhoogsten zal u overschaduwen; daarom ook, dat Heilige, Dat uit u geboren zal worden, zal Gods Zoon genaamd worden. Insgelijks: De genade van den Heere Jezus Christus en de liefde Gods en de gemeenschap des Heiligen Geestes zij met u. Drie zijn er Die getuigen in den hemel: de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn één. In al deze plaatsen wordt ons ten volle geleerd dat er drie Personen zijn in een enig Goddelijk Wezen. En hoewel deze leer de menselijke verstanden verre te boven gaat, nochtans geloven wij die nu door het Woord, verwachtende totdat wij de volkomen kennis en vrucht daarvan genieten zullen in den hemel. Voorts staan ook aan te merken de bijzondere ambten en werkingen dezer drie Personen te onswaarts: de Vader is genaamd onze Schepper door Zijn kracht; de Zoon is onze Zaligmaker en Verlosser door Zijn bloed; de Heilige Geest is onze Heiligmaker door Zijn woning in onze harten. Deze leer van de Heilige Drievuldigheid is altijd beweerd en onderhouden geweest bij de ware Kerk, van de tijden der apostelen af tot nu toe, tegen de Joden, mohammedanen, en enige valse Christenen en ketters, als Marcion, Mani, Praxeas, Sabellius, Samosatenus, Arius, en andere diergelijken, die met goed recht door de heilige vaderen zijn veroordeeld geweest. Overzulks nemen wij in dit stuk gaarne aan de drie geloofssommen, namelijk der Apostelen, van Nicéa, en van Athanasius; insgelijks hetgeen daarvan door de ouden in gelijkvormigheid met deze besloten is.
Zal het is nalezen, wist niet dat het er allemaal zo precies stond. :) Dankje!
Lassie

Bericht door Lassie »

aan mijn schoonmoeder, die toch behoorlijk ziek is.
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Lassie schreef:aan mijn schoonmoeder, die toch behoorlijk ziek is.
Sterkte!

Ik denk aan....morgen, overmorgen, aankomende zaterdag en veel lieve mensen die om me heen staan in bijzonder moeilijke maar ook vreugdevolle tijden.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Letstalk

Bericht door Letstalk »

Ik denk aan a.s. maandag, want dan heb ik een verplichte cursusdag van m'n mijn werk. Daar heb ik nou net geen zin in!! :nonnon :nonnon
Hoe minder sommigen begrijpen, des te meer willen zij bewijzen. (C.F. Gellert)
henriët

Bericht door henriët »

Letstalk schreef:Ik denk aan a.s. maandag, want dan heb ik een verplichte cursusdag van m'n mijn werk. Daar heb ik nou net geen zin in!! :nonnon :nonnon
oei, ja dat is balen..
maarre..
er zit nog een zondag tussen joh, hopelijk zie je daar wel naar uit.

enne.. probeer even over maandag heen te kijken, s avonds gezellig op de bank met koffie of thee ofzo.

nu ja, in ieder geval succes maandag!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
judith

Bericht door judith »

Aan.....tja, waaraan? :slurp
judith

Bericht door judith »

Aan, mijn examens, alweer............
Griebels, ik krijg echt de zenuwen, ookal is volgende week pas, praktijk....

:nonnon :nonnon
hmprff

Bericht door hmprff »

judith schreef:Aan, mijn examens, alweer............
Griebels, ik krijg echt de zenuwen, ookal is volgende week pas, praktijk....

:nonnon :nonnon
ik herken het ;) :bobo
ik heb nu mijn laatste toetsweek, zonder een herkansing
dus al mijn toetsen moeten goed gaan...

en als ik dan helemaal in de stress schiet en het niet lukt etc...dan zeg ik tegen mezelf:

Maak je zelf niet gek! Geen zorgen voor de dag van morgen...
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Droelie
Contacteer:

Bericht door Droelie »

Aan een lieve vriend van mij die het de laatste tijd niet zo makkelijk heeft..
Op zijn werk in 1.5 jaar 5 mensen overleden waarvan 2 de afgelopen maand..
« McCain, een vleugje magie »
« Il y a de la magie dans McCain ».

www.kralenjans.webs.com
Gesloten