Politiek leiderschap

Hoe rechts ben ik?

1) PVV met Wilders als leider
4
9%
2) TON met Mevr. Verdonk als redder
1
2%
3) De heer M. Rutte als liberaal
0
Geen stemmen
4) De heer B. van der Vlies als bijbelgetrouwe
33
72%
5) De heer Slob als compromis sluiter
4
9%
6) De heer Pechtold als ultieme liberaal
4
9%

Totaal aantal stemmen: 46

Bonny
Contacteer:

Re: Politiek leiderschap

Bericht door Bonny »

Cumulus schreef:Ik snap niet hoe je als christen op Wilders kan stemmen zeg. Waarom de deur dichtdoen voor vluchtelingen die alles hebben moeten achterlaten? Waarom het beledigen en minachten van andere groeperingen tot kunst verheffen? De gelijkenis van de Barmhartige Samaritaan heeft ons toch geleerd om elkaar te helpen en te beoordelen van hoe iemand is en niet om wat hij is?
Omdat Wilders zich verzet tegen de islamisering van Nederland.
The Groom's still waiting at the altar
Cumulus

Bericht door Cumulus »

Omdat hij 1 ding goed doet, kan je toch al die slechte dingen van hem niet accepteren? Als moslims kan hij toch niet weg krijgen en dat hoeft hij ook niet. Zorg dragen voor zwakkeren zoals vluchtelingen is onze christelijke plicht. Als een man als Wilders dat probeert te verhinderen is hij slechter dan slecht.
Rens

Bericht door Rens »

Cumulus schreef:Omdat hij 1 ding goed doet, kan je toch al die slechte dingen van hem niet accepteren? Als moslims kan hij toch niet weg krijgen en dat hoeft hij ook niet. Zorg dragen voor zwakkeren zoals vluchtelingen is onze christelijke plicht. Als een man als Wilders dat probeert te verhinderen is hij slechter dan slecht.
Wilders is ook er ook niet op uit om ook vluchtelingen te weren......wél om paal en perk te stellen aan de ongelimiteerde toestroom van mensen die geen ándere redenen hebben dan economische om naar het welvarende westen te komen.

dús....ergo.........Wilders blijft staan voor het toelaten van hen die om lijfsbehoud moeten vluchten.....en dat is een geheel ánder beeld dan jij wilt aannemen.......

maar ja, als je alleen maar één vastomkaderd beeld voor ogen hebt, dan zal al hetgeen niet in dat beeld past er makkelijk buitenvallen......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Medereiziger

Bericht door Medereiziger »

Rens schreef: Wilders is ook er ook niet op uit om ook vluchtelingen te weren......wél om paal en perk te stellen aan de ongelimiteerde toestroom van mensen die geen ándere redenen hebben dan economische om naar het welvarende westen te komen.
En wat denk je wat Wilders zal willen doen met een boek als de Koran? Moslims die om politieke redenen het land uit zijn gevlucht en hier willen komen wonen? En bezitters van dubbele paspoorten? Het gaat niet alleen om het weren van allochtonen, dat is wel heel enigszins naiëf om te denken. ;)

Ik zal er vanavond op terugkomen.
The liberator who destroyed my property has realigned my perceptions.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

freek schreef:
Jongere schreef:
Wilhelm schreef:In het debat is hij ijzersterk.
Pardon?
Ik vind het één van de slechtste debaters van ons parlement. Hij weet wel de aandacht te trekken ja, dus een "goede" politicus zal het ongetwijfeld zijn.
Maar als je wel eens debatten volgt weet je waarom Pechtold moeite met hem heeft (valt wel mee trouwens hoor) - het is vaak grote woorden, weinig zeggen.
Inderdaad. Tijdens de algemene beschouwingen heb ik hem gevolgd. Meer dan wat bleren over dat 'Marokkaanse tuig' en allerhande 'hufters' doet hij niet. IJzersterk is wel de laatste kwalificatie die ik aan hem zou geven.

Ik hoop dat je begrijpt, dat ik Wilders niet ga verdedigen, maar de debatten die ik heb gezien, maar ook de interviews komen bij mij heel sterk over. Wel ben ik het er mee eens dat het heel eenzijdig is.
Josephus

Bericht door Josephus »

Of Pechtold de beste politiek leider is durf ik niet te zeggen, maar ik vind hem op dit moment wel met afstand de beste debater van de Tweede Kamer. Dat trouwens los van het feit dat ik vanwege zijn inhoudelijke opvattingen als christen niet snel op hem zal stemmen, maar ik vind dat je hier een positieve kwalificatie niet moet laten afhangen van het feit of je het met iemand inhoudelijk eens bent.

Raar trouwens om Pechtold in een rechts-liberaal hokje te stoppen.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
freek

Bericht door freek »

Wilhelm schreef:
freek schreef:
Jongere schreef:
Wilhelm schreef:In het debat is hij ijzersterk.
Pardon?
Ik vind het één van de slechtste debaters van ons parlement. Hij weet wel de aandacht te trekken ja, dus een "goede" politicus zal het ongetwijfeld zijn.
Maar als je wel eens debatten volgt weet je waarom Pechtold moeite met hem heeft (valt wel mee trouwens hoor) - het is vaak grote woorden, weinig zeggen.
Inderdaad. Tijdens de algemene beschouwingen heb ik hem gevolgd. Meer dan wat bleren over dat 'Marokkaanse tuig' en allerhande 'hufters' doet hij niet. IJzersterk is wel de laatste kwalificatie die ik aan hem zou geven.

Ik hoop dat je begrijpt, dat ik Wilders niet ga verdedigen, maar de debatten die ik heb gezien, maar ook de interviews komen bij mij heel sterk over. Wel ben ik het er mee eens dat het heel eenzijdig is.
Ja dat begrijp ik ;) Maar jouw analyse deel ik niet echt. Hoewel ik wel de indruk krijg dat hij 'in ontwikkeling' is, wat betreft zijn opvattingen.
Jongere

Bericht door Jongere »

Ik houd van dit soort overwinningen van Bas. :super
jvdg

Bericht door jvdg »

Jongere schreef:Ik houd van dit soort overwinningen van Bas. :super
Ik ook, maar ik ben misschien wel te suggestief geweest in mijn "omschrijving" van onze Bas, waardoor ik (bewust :) ) de objectiviteit in gevaar heb gebracht.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Josephus schreef:Of Pechtold de beste politiek leider is durf ik niet te zeggen, maar ik vind hem op dit moment wel met afstand de beste debater van de Tweede Kamer. Dat trouwens los van het feit dat ik vanwege zijn inhoudelijke opvattingen als christen niet snel op hem zal stemmen, maar ik vind dat je hier een positieve kwalificatie niet moet laten afhangen van het feit of je het met iemand inhoudelijk eens bent.
HELEMAAL MEE EENS!!
Steengoeie debater!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Billy

Bericht door Billy »

Graag zie ik de volgende optie ook toegevoegd aan het lijstje. :haha

Dr. B.J. Spruyt als leider van de The Dutch Conservative Party

maar aangezien deze optie er nu nog niet bij staat kies ik voor : VD Vlies
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Billy schreef:Graag zie ik de volgende optie ook toegevoegd aan het lijstje. :haha

Aub zeg!
Geen BJ Spruijt!

Ik zou heel graag zien dat de volgende SGP-kamerlijst de volgende top 5 zou hebben:
1. Huidige Tweede-Kamerlid mr. C.G. van der Staaij (OGGN) te Benthuizen
2. Hoogleraar dr. H. van den Belt (PKN-h) te Woudenberg
3. Zelfstandig mediator dr. S.D. Post (GG) te Gorinchem
4. Burgemeester H.J. Kats (??) te Liesveld
5. Schooldirecteur dr. R. Bisschop (HHK) te Veenendaal
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Luther schreef:
Billy schreef:Graag zie ik de volgende optie ook toegevoegd aan het lijstje. :haha

Aub zeg!
Geen BJ Spruijt!

Ik zou heel graag zien dat de volgende SGP-kamerlijst de volgende top 5 zou hebben:
Op plek 4 een CGK'er? Is wel eerlijk natuurlijk ;) Weet niet of Kats mogelijk CGK is :quoi
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Mister schreef:
Luther schreef:

Aub zeg!
Geen BJ Spruijt!

Op plek 4 een CGK'er? Is wel eerlijk natuurlijk ;) Weet niet of Kats mogelijk CGK is :quoi
Volgens mij wel. Laten we het hopen; anders klopt de lijst sowieso niet... :fi :) :langue
Jongere

Bericht door Jongere »

Vd Belt is een goede theoloog (en een goed predikant, hoorde hem zondag). Zou zonde zijn als hij zijn tijd in de politiek gaat steken.
Plaats reactie