Je hebt de schijn van gelijk te hebben en daarvoor gebruik je een oude tactiek, door citaten te nemen waar iedereen het mee eens is, ook ik, die citaten gaan helemaal niet in op de kwestie die verdedigt moet worden.En geen één van jouw citaten zegt dat het evangelie welmenend aan verworpenen gepredikt moeten worden, dus met veel blabla sta je niet anders dan met lege handen.Het antwoord is wel bijster duidelijk moet ik zeggen.
Nogmaals: jouw ontkenning dat in het Evangelie een nodiging uitgaat tot alle hoorders, gaat rechtstreeks in tegen de leer van de Reformatie.
Maar goed, je gaat op geen enkel citaat in, ook niet op de door mij nog weer een keer aangevoerde schiftgedeelten uit 2 Korinthe en Handelingen. Je hoeft daar natuurlijk ook niet op in te gaan en ik begrijp ook wel dat je dat niet doet. Omdat het jouw systeem rechtstreeks weerspreekt.
En WEL DEGELIJK leren de Nederlandse professoren in het door mij gegeven citaat dat het Evangelie welmenend aan de verworpenen moet worden gepredikt. Niemand weet wie de verworpenen zijn, maar het Evangelie moet worden gepredikt. En het Evangelie bevat een nodiging en biedt Christus en Zijn weldaden aan, ernstig en welmenend. En in de prediking spreekt God Zélf door de stem van Zijn dienaren: ernstig en welmenend roept Hij allen ondanks dat velen niet komen en ook nimmer zúllen komen.
Het spijt me, maar de Dordtse Leerregels, de Nederlandse professoren op de Synode, Calvijn, Luther, Olevianus, en al die anderen, en bovenal de Schrift, wegen bij mij heel wat zwaarder dan jouw systeem, logica en krom geredeneer. Nogmaals, salut, en ik hoop het nu een keertje vol te houden. Wel wil ik nogmaals - ik heb het al eerder gedaan - je wijzen op de geschriften der vaderen, waar je wel wat over babbelt, maar die je niet kent en nog minder hebt begrepen.
En claimen dat de gehele gereformeerde leer met alle nederlandse professoren achter je staan, helpt niet als je niet met één bewijs kunt komen.
En dan veel tamtam komen terwijl je niet eens in kunt gaan op Christus tweezijdig werk, omdat je er niks van weet en dan mij afschilderen als onwetend.
Je hebt nog niks bewezen met je oude tactiek. Zonderling.