Column – De kredietcrisis

Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door memento »

freek schreef:Voedselbank in onze streek is door kerken opgericht...
Refo-kerken? Die hebben het geld (lees: de leden) om lang door te kunnen gaan. Wat je nu vaak ziet, is dat de kerken die dit soort dingen doen de "linkse kerken" zijn, die vaak relatief weinig leden (en dus geld) hebben.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door freek »

memento schreef:
freek schreef:Voedselbank in onze streek is door kerken opgericht...
Refo-kerken? Die hebben het geld (lees: de leden) om lang door te kunnen gaan. Wat je nu vaak ziet, is dat de kerken die dit soort dingen doen de "linkse kerken" zijn, die vaak relatief weinig leden (en dus geld) hebben.
We hebben bijna alleen maar kerken die staan in de reformatorische traditie.

Verder snap ik totaal niet wat je hier bedoelt.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11440
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door Mister »

Nee? Ik wel. "Linkse kerken" staan veel meer open voor deze initiatieven als onze kerken. Daar hebben we vooral geld nodig voor de zoveelste verbouw etc.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door memento »

freek schreef:
memento schreef:
freek schreef:Voedselbank in onze streek is door kerken opgericht...
Refo-kerken? Die hebben het geld (lees: de leden) om lang door te kunnen gaan. Wat je nu vaak ziet, is dat de kerken die dit soort dingen doen de "linkse kerken" zijn, die vaak relatief weinig leden (en dus geld) hebben.
We hebben bijna alleen maar kerken die staan in de reformatorische traditie.

Verder snap ik totaal niet wat je hier bedoelt.
Binnen de theologie heb je 2 polen:
1. Het koninkrijk van God dat komt door wedergeboorte en geloof. De pool van persoonlijke bekering, en het leven met God (verticaal)
2. Het koninkrijk van God dat komt door de aarde een betere plek te maken, door praktisch diakonaal werk (denk aan voedselbanken, opvangen van uitgeprocedureerde azielzoekers, zwervers opvangen, etc)

Nu focussen de kerken in de gereformeerde gezindte zich met name op pt 1, terwijl de linkse kerken vaak sterk gefocussed zijn op pt 2 (denk bv aan de Keizergrachtkerk in Amsterdam, of die kerk in Rdam die zwervers opvangt in hun kerk).

Waartoe ik oproep, is dat de ger. gez. weer gaat ontdekken dat pt1 en pt2 niet los kunnen staan. En omgedraait, dat de "linkse kerken" weer gaan ontdekken dat pt1 ook nodig is.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door refo »

Maar wie gaat het werk doen?
De refo-kerken hebben geen personeel om al die evangelisatorische projecten op te starten.
Ze zijn nog druk doende met pt1 en het zuiver houden van de leer.

Overigens wordt op dat gebied wel iets gedaan, namelijk als er tegenaan wordt gelopen: een asylzoeker komt in de gemeente. Daklozen lopen de kerk binnen. (Onze koster zou graag een daklozenopvangruimte hebben. Want het kan eigenlijk niet dat de kerk de hele week op slot zit en alleen zondag drie uurtjes openstaat voor vooral eigen volk.)
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Medereiziger
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 feb 2009, 10:55

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door Medereiziger »

refo schreef:Maar wie gaat het werk doen?
De gemeente? :)
De refo-kerken hebben geen personeel om al die evangelisatorische projecten op te starten.
Personeel? De gemeente. ;)
Overigens wordt op dat gebied wel iets gedaan, namelijk als er tegenaan wordt gelopen: een asylzoeker komt in de gemeente. Daklozen lopen de kerk binnen. (Onze koster zou graag een daklozenopvangruimte hebben. Want het kan eigenlijk niet dat de kerk de hele week op slot zit en alleen zondag drie uurtjes openstaat voor vooral eigen volk.)
Het is miniem. Wat dat betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan de zogenaamde 'evangelische' gemeenten. :)
The liberator who destroyed my property has realigned my perceptions.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16767
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door Hendrikus »

~~Soli Deo Gloria~~
Rochus
Berichten: 451
Lid geworden op: 26 jun 2007, 21:38

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door Rochus »

Hendrikus schreef:http://www.anniebank.nl/Scores/11900293.pdf
studeren maar, jongens
:haha :haha
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12181
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door Herman »

Ha, ik zoek nog wat voor 'voor kerktijd...'
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door jvdg »

Herman schreef:Ha, ik zoek nog wat voor 'voor kerktijd...'
Bedoel je dit, Herman?

Psalmen 119:14
Ik ben vrolijker in den weg Uwer getuigenissen dan over allen rijkdom.

Spreuken 3:16
Langheid der dagen is in haar rechterhand, in haar linkerhand rijkdom en eer.

Spreuken 8:18
Rijkdom en eer is bij Mij; duurachtig goed en gerechtigheid.


Dit citeer ik in de veronderstelling dat je 'voor kerktijd' actueel wil zijn in je orgelspel.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door Rens »

jvdg schreef:
Herman schreef:Ha, ik zoek nog wat voor 'voor kerktijd...'
Bedoel je dit, Herman?

Psalmen 119:14
Ik ben vrolijker in den weg Uwer getuigenissen dan over allen rijkdom.

Spreuken 3:16
Langheid der dagen is in haar rechterhand, in haar linkerhand rijkdom en eer.

Spreuken 8:18
Rijkdom en eer is bij Mij; duurachtig goed en gerechtigheid.


Dit citeer ik in de veronderstelling dat je 'voor kerktijd' actueel wil zijn in je orgelspel.
gaat DIT nog over de kredietcrisis? dachutnie.........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door jvdg »

Rens schreef:
jvdg schreef:
Herman schreef:Ha, ik zoek nog wat voor 'voor kerktijd...'
Bedoel je dit, Herman?

Psalmen 119:14
Ik ben vrolijker in den weg Uwer getuigenissen dan over allen rijkdom.

Spreuken 3:16
Langheid der dagen is in haar rechterhand, in haar linkerhand rijkdom en eer.

Spreuken 8:18
Rijkdom en eer is bij Mij; duurachtig goed en gerechtigheid.


Dit citeer ik in de veronderstelling dat je 'voor kerktijd' actueel wil zijn in je orgelspel.
gaat DIT nog over de kredietcrisis? dachutnie.........
Dachutwel....
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door Rens »

'Crisismaatregelen dinsdag voorgelegd aan bonden'(Novum) - De coalitiepartijen leggen de maatregelen die zij willen nemen om de crisis aan te pakken dinsdag voor aan werkgevers en werknemers. Dat meldt de NOS. Een akkoord over de aanpak van de economische crisis is volgens verschillende media nabij. De coalitiepartijen hebben onderhandeld tot 01.30 uur.

CDA, PvdA en ChristenUnie zijn het volgens de Volkskrant eens dat de AOW-leeftijd omhoog moet naar 67 jaar. Hoe snel dit moet gebeuren, is nog niet bekend. Het bedrag dat mensen voor de belasting bij hun inkomen moeten optellen als ze een eigen woning hebben, het eigen woningforfait, gaat volgens de krant voor huizen boven een miljoen euro omhoog. Daarnaast zouden ingrepen in de zorgtoeslag en meer marktwerking in de zorg op het programma staan.

In het laatste jaar van deze kabinetsperiode, 2011, zou rond de vijf miljard euro worden bezuinigd. De economie moet dan wel voldoende zijn aangetrokken. Gevoelige onderwerpen zoals de aanrechtsubsidie, de hypotheekrenteaftrek en ingrepen in de WW of AWBZ zijn volgens de Volkskrant vermeden.

Dat vindt ik wel wat láf.....maar ja...we zullen maar denken dat ze om hun electorale schade moeten denken, dat die niet te hoog oploopt........er gaan juist in deze categoriën zóveel geld om, dat het de moeite loont om er eens met een realistisch oog naar te kijken..........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door Rens »

FNV-baas Jongerius: Donner ligt op ramkoers
zondag 22 maart 2009 10:57

FNV-voorzitter Agnes Jongerius verwijt minister Piet Hein Donner (CDA, Sociale Zaken) op ramkoers te liggen in het overleg met de vakbeweging. De onderhandelingen zitten dan ook 'muurvast'.


De CDA-minister heeft Jongerius gevraagd mee te werken aan bevriezing van de lonen voor drie jaar. Ook zou hij de AOW-leeftijd al per 1 januari 2011 van 65 naar 67 willen verhogen.

Muurvast
Volgens Jongerius zitten door de opstelling van Donner de onderhandelingen over een sociaal akkoord met werkgevers en de vakbeweging muurvast, zo meldt zij tegen De Telegraaf. Zoals het er nu uitziet, verwacht ze niet dat snel een akkoord gesloten wordt.

Donner heeft volgens Jongerius om drie jaar nullijn gevraagd. Dat betekent volgens haar drie jaar koopkrachtverlies, omdat lonen niet gecorrigeerd worden voor inflatie.

Nullijn
Daarbij zou de minister de vakbeweging de keuze hebben voorgelegd om of bestaande cao's open te breken of het afspreken van de nullijn in nieuwe cao's met een looptijd van drie jaar.


Bovendien is Jongerius ook nog eens geschrokken van de AOW-voorstellen van Donner. Hij zou met ingang van 2011 de pensioengerechtigde leeftijd op 67 jaar willen zetten. Een te grote sprong, aldus Jongerius, die gisteren acties aankondigde tegen de crisisaanpak van het kabinet.

Jongerius geeft volgas om genoeg wisselgeld over te houden lijkt het. Maar in wezen is het idee van Donner niet zo gek nog niet, vooropgesteld dat er uit CPB-berekeningen zou blijken dat het een substatiële bijdrage vormt aan het oplossen van de crisis..............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Column – De kredietcrisis

Bericht door refo »

Jongerius kletst maar wat.

Hoe kan ze nu weten of bevriezing van de lonen slecht is? Als je in de WW zit krijg je een poosje een kwart minder en later de bijstand. En hoe gaan de prijzen zich ontwikkelen?

Die AOW in 2011 op 67 zetten zal niet gaan, nee, maar zo zijn de plannen helemaal niet.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie