Ik meende te weten dat Gods verbond met Zijn volk onvoorwaardelijk was.... Zo zien we ook in Leviticus, in het verband, dat Gods volk zijn zonden belijden zal. Dus niet, God zal getrouw zijn omdat zij (nu) getrouw zijn zullen. Maar, God heeft in hun harten gewerkt met Zijn Woord en Geest, in Zijn verbondsgetrouwheid.-DIA- schreef:Als Mijn volk zich schuldig zal kennen, dan zal Ik aan Mijn Verbond gedenken.
Staat dit in de Bijbel? Waar? Het is een bekende uitdrukking, die ik echter niet vinden kan in de Bijbel... Help me even uit de droom?
Lev. 26:
40 Dan zullen zij hun ongerechtigheid belijden en de ongerechtigheid hunner vaderen, met hun overtredingen waarmede zij tegen Mij overtreden hebben, en ook dat zij met Mij in tegenheid gewandeld hebben,
41 56Dat Ik ook met hen in tegenheid gewandeld en hen in het land hunner vijanden gebracht zal hebben. Zo dan hun 57onbesneden hart gebogen wordt en zij dan aan de 58straf hunner ongerechtigheid 59een welgevallen hebben,
42 Dan zal Ik gedenken aan Mijn verbond met Jakob, en ook aan Mijn verbond met Izak en ook aan Mijn verbond met Abraham zal Ik gedenken, en aan het land zal Ik gedenken;