Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Jongere

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Jongere »

Ik snap eigenlijk die populariteit van Lucado niet zo. Heb zelf wel een paar boeken van hem gelezen, maar vind het een beetje goedkoop, als ik eerlijk ben. Dat bedoel ik niet veroordelend, maar er komt in wat ik gelezen heb vaak maar één kant van het evangelie naar voren. En voor het overige worden we met fluwelen handschoenen aangepakt. Maar misschien heb ik te weinig gelezen, dat kan. Dat boek over die poppenmaker vond ik wel mooi. Maar verder heb ik echt wat "vaster brood" nodig.
Snappen jullie me nog? Ik hoor graag van een Lucado-fan of die zich hierin herkent.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Jongere schreef:Ik snap eigenlijk die populariteit van Lucado niet zo. Heb zelf wel een paar boeken van hem gelezen, maar vind het een beetje goedkoop, als ik eerlijk ben. Dat bedoel ik niet veroordelend, maar er komt in wat ik gelezen heb vaak maar één kant van het evangelie naar voren. En voor het overige worden we met fluwelen handschoenen aangepakt. Maar misschien heb ik te weinig gelezen, dat kan. Dat boek over die poppenmaker vond ik wel mooi. Maar verder heb ik echt wat "vaster brood" nodig.
Snappen jullie me nog? Ik hoor graag van een Lucado-fan of die zich hierin herkent.
Ja, ik snap wat je bedoeld. Ook ik heb graag wat vaste kost.

Maar af en toe een van Max is heerlijk. Max Lucado schrijft zijn boeken op een luchtige toon. Daardoor lezen ze makkelijk weg. Maar fluwelen handschoenen? nou nee... hij zegt het luchtig, maar de les erin is vaak diep en confronterend. Neem het boek: Lichter door het leven ..... het gaat over de lasten die we meedragen ons leven door..... allemaal hoofdstukken: de last van bezorgdheid, de last van eenzaamheid, de last van jaloezie, de last van ..... en ga zo maar door. Je begint aan een hoofdstuk waarvan je denkt 'daar heb ik geen last van', maar voor je 2 bladzijden hebt gelezen is het raak...... Juist door zijn manier van schrijven houdt hij mij enorm een spiegel voor.......
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
freek

Bericht door freek »

Jongere schreef:Ik snap eigenlijk die populariteit van Lucado niet zo. Heb zelf wel een paar boeken van hem gelezen, maar vind het een beetje goedkoop, als ik eerlijk ben. Dat bedoel ik niet veroordelend, maar er komt in wat ik gelezen heb vaak maar één kant van het evangelie naar voren. En voor het overige worden we met fluwelen handschoenen aangepakt. Maar misschien heb ik te weinig gelezen, dat kan. Dat boek over die poppenmaker vond ik wel mooi. Maar verder heb ik echt wat "vaster brood" nodig.
Ja helemaal eens. Ik vind hem sowieso erg 'popi-jopi'. Sommige zaken mogen wel met iets meer eerbied verwoord worden. Ik ken enkele mensen die het liefst alleen maar Max Lucado lezen, en daar maak ik me wel zorgen om. Zelf heb ik '3:16' gelezen. Geen onaardig boekje,maar hij heeft collega's die toch heel wat meer kunnen zeggen.
helma

Bericht door helma »

vorige maand kreeg ik een boekje van hem, dat heb ik teruggebracht; was echt op het blasfemische (of hoe schrijf je dat)af
dat stuitte me tegen de borst
ik vind ook niet alles van hem mooi, maar kan me in M&M's stukje goed vinden
en Freek; als mensen alleen maar Lucado lezen is dat inderdaad iets om je zorgen over te maken; want echt evenwichtig is hij niet
@ Jongere; ik noem het "gele vla"
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik heb de Calvijn glossy bijna uit :). Daarna maar weer eens in het kader van het Darwin jaar me gaan verdiepen in "Stochastic models for DNA evolution"
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Rens

Bericht door Rens »

ik ga zo eens beginnen in "Nieuwe kracht ontvangen".......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Marnix

Bericht door Marnix »

Duizend schitterende zonnen - Khaled Hosseini

Prachtig geschreven. En tegelijkertijd vreselijk.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ik begin nu aan

MAN VAN SMARTEN
door ds. A. Schot

Overdenkingen over Jesaja 53
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Cumulus

Bericht door Cumulus »

Ik ben gisteren begonnen aan Ondergang : waarom zijn sommige beschavingen verdwenen en hoe kan de onze haar ondergang voorkomen?. De titel geeft het onderwerk al best goed weer. Best interessant om te lezen hoe culturen als de Mayacultuur en de Paaseiland cultuur zichzelf ten gronde hebben gericht door hun leefklimaat te verwaarlozen of uit te putten. Er is zeker ook een link te trekken naar de huidige tijd waarin wij leven en denken dat onze cultuur ook maar kan doorgaan met het uitputten van onze natuurlijke hulpbronnen.
jvdg

Bericht door jvdg »

Cumulus schreef:Ik ben gisteren begonnen aan Ondergang : waarom zijn sommige beschavingen verdwenen en hoe kan de onze haar ondergang voorkomen?. De titel geeft het onderwerk al best goed weer. Best interessant om te lezen hoe culturen als de Mayacultuur en de Paaseiland cultuur zichzelf ten gronde hebben gericht door hun leefklimaat te verwaarlozen of uit te putten. Er is zeker ook een link te trekken naar de huidige tijd waarin wij leven en denken dat onze cultuur ook maar kan doorgaan met het uitputten van onze natuurlijke hulpbronnen.
Mag ik simpel antwoorden: Verbeter de wereld en begin (vooral) bij jezelf.
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Dit keer een boekje voor de kinderen: 'Het einde van de ladder', door Jojanneke Nijsse-Schouwstra
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

"oorlogstijd langs de lek" geschreven door een dorpsgenoot. Ik heb het boek cadeau gekregen, maar hoorde op het dorp dat hij al was uitverkocht in de plaastelijke boekwinkel.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Quo vadis? Ik heb 'm al een keer gelezen, maar vond 'm toen niet echt veel aan. :blush Omdat men er toch wel hoog van opgeeft, ga ik het nog een keer proberen.
En Stilstaan bij kruis en opstanding, van dr. Velema.
Rens

Bericht door Rens »

JolandaOudshoorn schreef:"oorlogstijd langs de lek" geschreven door een dorpsgenoot. Ik heb het boek cadeau gekregen, maar hoorde op het dorp dat hij al was uitverkocht in de plaastelijke boekwinkel.
én? is het een goed boek????
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

...zodat ik weet wat de kinderen lezen: 'Wie alles prijsgeeft'(P. S. Kuijper)
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gesloten