Lastering

Plaats reactie
roselientje

Lastering

Bericht door roselientje »

IK heb een heel moeilijke tijd achter de rug,
ik ben christelijk opgevoed, maar op een gegeven moment ging ik twijfelen aan de bijbel.
Juist over de schepping, waarom weet ik niet maar ik denk dat ik van God zulke kleine gedachten heb gehad. maar toen ik Gods woord goed las is het zo waar dat Hij er is en dat geloof ik ook, maar als ik dan de grote schepping zie, dan twijfel ik steeds dan komen er van die atheistische gedachten in mij op, van hoe kan Iemand zo groot zijn, dat kan nooit.En dan kan ik het gewoon niet bevatten. Later heb ik daar zo'n verdriet van en nu ben ik zo bang dat ik de ergste zonde gedaan heb, door mn dwaasheid, dat ik niet kan begrijpen hoe groot God is.
Ik wil die gedachten niet maar ze komen steeds in me op.
en ongeloof is de grootste zonde toch??
Kaw
Contacteer:

Re: Lastering

Bericht door Kaw »

Ha! En nu ben je een zondaar...

En de Farizeen, [dat] ziende, zeiden tot Zijn discipelen: Waarom eet uw Meester met de tollenaren en de zondaren?
albion

Bericht door albion »

Kaw schreef:Ha! En nu ben je een zondaar...

En de Farizeen, [dat] ziende, zeiden tot Zijn discipelen: Waarom eet uw Meester met de tollenaren en de zondaren?
Waar slaat dit op? :jongle
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
roselientje

Ik heb het er moeilijk mee of God deze zond nog wil vergeven??
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

albion schreef:
Kaw schreef:Ha! En nu ben je een zondaar...

Waar slaat dit op? :jongle
dit slaat erop dat de Heere juist zondaren die hun zonden belijden en ze laten, niet afwijst.
Marco

Bericht door Marco »

roselientje schreef:IK heb een heel moeilijke tijd achter de rug,
ik ben christelijk opgevoed, maar op een gegeven moment ging ik twijfelen aan de bijbel.
Juist over de schepping, waarom weet ik niet maar ik denk dat ik van God zulke kleine gedachten heb gehad. maar toen ik Gods woord goed las is het zo waar dat Hij er is en dat geloof ik ook, maar als ik dan de grote schepping zie, dan twijfel ik steeds dan komen er van die atheistische gedachten in mij op, van hoe kan Iemand zo groot zijn, dat kan nooit.En dan kan ik het gewoon niet bevatten. Later heb ik daar zo'n verdriet van en nu ben ik zo bang dat ik de ergste zonde gedaan heb, door mn dwaasheid, dat ik niet kan begrijpen hoe groot God is.
Dat is eerder kleingeloof. Hoe dan ook, je kunt helemaal niet 'begrijpen hoe groot God is'. Daar zijn wij gewoon te klein voor.
Ik denk trouwens dat je angst om niet vergeven te worden onterecht is (denken is zwak uitgedrukt). Mits je je probleem voor God zelf neerlegt. Zoals Kaw (op een wat bijzondere manier) en Zita al aangeven.
roselientje

Ja dat heb ik ook gedaan, maar steeds weer kan ik het niet begrijpen, en nu ben ik zo moedeloos, ik weet wel dat ik God nooit kan begrijpen, en dat ook niet hoef te doen.
Maar als dan zo'n gedachte door me heen gaat, dan voel ik me zo machteloos, en denk ik dit is laster tegen God, maar mag ik daar nog vergeving voor ontvangen denk ik dan??
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

roselientje schreef:Ja dat heb ik ook gedaan, maar steeds weer kan ik het niet begrijpen, en nu ben ik zo moedeloos, ik weet wel dat ik God nooit kan begrijpen, en dat ook niet hoef te doen.
Maar als dan zo'n gedachte door me heen gaat, dan voel ik me zo machteloos, en denk ik dit is laster tegen God, maar mag ik daar nog vergeving voor ontvangen denk ik dan??
Vertel het maar aan God, leg het bij Hem neer. Hij kent je en weet wie je bent.
Voor iedere zonde is vergeving, mits je erom vraagt. Het is de duivel die je wijs maakt dat er geen vergeving is.
Probeer het ook maar niet te begrijpen, dat lukt je toch niet. Denk erover na en ontdek hoe geweldig groot God wel niet is, dat Hij zoiets moois als de schepping gemaakt heeft. Als je dat doet ga je God aanbidden om Zijn grootheid en goedheid. Kijk omhoog !
Dat doet me denken aan het lied : Zie ik sterren aan de hemel staan....

Zie ik sterren aan de hemel staan
aan de donkerblauwe lucht de maan,
Is het of de nacht mij noemt de Naam.
Van een machtig God.

Zie ik 's morgens weer de zon op gaan,
op het veld de bloemen opengaan,
Is het of de dag mij noemt de Naam
van een machtig God

Deze God Die aard en hemel schiep,
is Dezelfde God Die mij eens riep
Uit het duister tot Zijn heerlijk licht,
zodat ik elke dag, Hem Vader noemen mag
Die Zijn liefde aan mij openbaart,
mij rechtvaardig in Zijn Zoon verklaart,
dag en nacht mij in Zijn hand bewaart
hoe groot is God voor mij !
helma

Bericht door helma »

roselientje schreef:Ja dat heb ik ook gedaan, maar steeds weer kan ik het niet begrijpen, en nu ben ik zo moedeloos, ik weet wel dat ik God nooit kan begrijpen, en dat ook niet hoef te doen.
dat fluistert de duivel je in
Doe probeert de zondaarsliefde van Christus verdacht te maken
waar lees je dat een zondaar die tot Hem vlucht door Hem wordt afgewezen??
Wie is slecht; hij kere zich herwaarts...
Komt allen tot Mij....., en wie tot Mij komt zal Ik geenszins uitwerpen!!!
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

...hoe meer zonden, hoe meer genade....
Mij, de grootste der zondaren, is barmhartigheid geschied (..) en niet alleen mij maar ook allen die Zijn verschijning hebben liefgehad.

Hij zegt het Zelf: Die ziek zijn hebben de Medicijnmeester van node! Ga naar Hem! (en mogen wij zoals de vier vrienden je aan Zijn voeten brengen in het gebed)
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Jongere

Bericht door Jongere »

Komt dan, en laat ons samen rechten, zegt de HEERE; al waren uw zonden als scharlaken, zij zullen wit worden als sneeuw, al waren zij rood als karmozijn, zij zullen worden als witte wol.

Vraag jezelf eens iets anders af. Namelijk: wat gebeurde er 2000 jaar geleden aan het kruis op Golgotha?
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

roselientje schreef:IK heb een heel moeilijke tijd achter de rug,
Je verhaal doet me denken aan het gedicht van John Donne

A HYMN TO GOD THE FATHER.

I.

WILT Thou forgive that sin where I begun,
Which was my sin, though it were done before?
Wilt Thou forgive that sin, through which I run,
And do run still, though still I do deplore?
When Thou hast done, Thou hast not done,
For I have more.

II.

Wilt Thou forgive that sin which I have won
Others to sin, and made my sin their door?
Wilt Thou forgive that sin which I did shun
A year or two, but wallowed in a score?
When Thou hast done, Thou hast not done,
For I have more.

III.

I have a sin of fear, that when I have spun
My last thread, I shall perish on the shore ;
But swear by Thyself, that at my death Thy Son
Shall shine as he shines now, and heretofore ;
And having done that, Thou hast done ;
I fear no more.
The Groom's still waiting at the altar
roselientje

Bedankt voor jullie bemoedigingen, ik heb vergeving aan de Heere gevraagd, en gebeden of Hij mij wijsheid wil geven, maar ik schaamde me zo dat ik zo aan Hem getwijfeld heb, terwijl ik met Gods woord ben opgevoed, maar ik dacht veel te klein van Hem, en dat heeft de duivel gebruikt om me aan Genesis 1 te laten twijfelen, ik begreep er op het laatst niets meer van, ook van de zondeval niet.
En toen dacht ik dat ik onvergeeflijk gezondigd had, omdat ik het Woord van God heb gehad en niet geloofde, en anderen die nooit van de bijbel gehoord hebben het met blijdschap ontvangen.
Maar als ik daarna dan weer zulke gedachten heb, mag ik dat ook bij Hem brengen? Dat ik het zo moeilijk vind?
Marnix

Bericht door Marnix »

Natuurlijk mag dat!

Een vergeven zondaar is niet iemand die niet meer zondigt, maar vergeving door Hem heeft, ook als als hij weer zondigt.

1 Van David, een kunstig lied.

Gelukkig de mens van wie de ontrouw wordt vergeven,
van wie de zonden worden bedekt.
2 Gelukkig als de HEER zijn schuld niet telt,
als in zijn geest geen spoor van bedrog is.

3 Zolang ik zweeg, teerden mijn botten weg,
kreunend leed ik, de hele dag.
4 Zwaar drukte uw hand op mij, dag en nacht,
mijn kracht smolt weg als in de zomerhitte. sela

5 Toen beleed ik u mijn zonde,
ik dekte mijn schuld niet toe,
ik zei: ‘Ik beken de HEER mijn ontrouw’ –
en u vergaf mij mijn zonde, mijn schuld. sela

6 Laten uw getrouwen dus tot u bidden
als zij in zichzelf een zonde vinden.
Stormt dan een vloed van water aan,
die zal hen niet bereiken.

7 Bij u ben ik veilig, u behoedt mij in de nood
en omringt mij met gejuich van bevrijding

God is genadig. Leef met Hem. Ik wens je zijn rijke zegen toe.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie