En om maar gelijk weer even helemaal on topic te komen; Ik vind het altijd opmerkelijk dat áls de doop in plaats van de besnijdenis is gekomen, zoals het doopformulier luidt, waarom mensen dan zo anti 'over' beter gezegd geloofsdoop zijn.
Jezus werd ook opgedragen in de tempel, besneden, en heeft Zich laten dopen door Johannes d Doper.
Saulus is besneden en met zijn bekering gedoopt!
Ik vind het lastig een goede visie op de geloofsdoop in onze tijd te krijgen. Zeker als je al als kind gedoopt bent.
Je kan het gelijk afdoen met 'Nee, overdoop is niet goed' Dan blijf ik dus zitten met dat besnijdenis en doop idee. Zeg je 'Ja, geloofsdoop is het' dan blijf ik zitten met: hoe geven wij dat vorm in kerkelijk Nederland. Het is bijna een zonde om te zeggen dat je er serieus over nadenkt. Zou je je laten dopen, ben je helemaal afvallig.
Ik vraag me dan wel eens af, wat dan de meerwaarde is van de geloofsdoop als je er zoveel mensen, en vertrouwen bij mee mensen mee verliest.
Of is het hierin weer God meer gehoorzamen dan de mensen?
Schiet niet gelijk in de verdediging ajb, maar denk er even eerlijk overna. We hebben niets aan dode discussies op een vraag uit het hart