Bij mijn weten lees ik gewoon wat er wel staat en niet staat. Om tot de idee te komen zoals die in de kanttekeningen van de SV staat is er ook een beroep op je voorstellingsvermogen nodig.jvdg schreef:In jouw bijdragen mis ik alle besef van de Almacht van God.Dies schreef:Het begon met de lichtsnelheid en jouw visie daarop in relatie tot de schepping: God zou de sterren zodanig geschapen hebben met inbegrip van de overbrugging van het licht over de afstand ster-aarde. Waarom heeft God dan niet gewoon de natuurwet aangepast? Dat lag toch veel meer voor de hand in plaats van iets ouder laten lijken dan het in werkelijkheid is?zonderling schreef:Wat is er nu eigenlijk mis met de opvatting dat de mens in de toestand van een volwassene geschapen werd ?
Ik snap nog steeds niets van jouw opmerkingen.
De gangbare uitleg veronderstelt niet alleen dat Adam in volwassen toestand geschapen zou zijn, maar ook dat God wel de dieren maar niet de mens gepaard zou hebben geschapen. Terwijl Gen 1 wel degelijk vermeldt dat God de mens schiep, mannelijk en vrouwelijk! Kijk, ik was er niet bij toen het allemaal plaatsvond. Maar ik veronderstel wel dat God bij het scheppen Zijn eigen natuurwetten minstens heeft gerespecteerd. Daar niet van uitgaan stelt ons trouwens ook voor onoplosbare vragen.
Jij probeert Hem alsmaar te begrijpen.
Dat zal jou, en ons, met ons nietige verstandje nooit lukken.
Er blijft nog genoeg over wat ik niet kan begrijpen. Dus maak je geen zorgen: wat ons geopenbaard is daar mogen we over nadenken. En ik snap niet wat er mis mee is om de ons bekende gangbare natuurwetten daarin mee te veronderstellen.
Stoppen met denken helpt niet. Ik geef dan hooguit wat meer krediet aan datgene wat al voorgekookt is door degenen die dan wel moeten vertellen hoe het in elkaar steekt.jvdg schreef:Stop met denken hoe God wel gedacht zou hebben, dan wel gehandeld moet hebben.
En dat alleen maar om het in jouw brein kloppend te krijgen.
Een wat overdreven opmerking. Ik schreef slechts dat het voor de hand ligt ervan uit te gaan dat God Zijn eigen natuurwetten respecteert. Anders zou God de natuurwet ook anders kunnen hebben georganiseerd waardoor het 'probleem' van de lichtjaren niet zonder fake opgelost zou hoeven worden.jvdg schreef:Alleen al de uitspraak dat God respect moet hebben voor Zijn eigen natuurwetten.
Dat doet mij huiveren.
Je moet niet vergeten dat ik deze dingen juist zo zie omdat ik eerbied heb voor God. Als ik dat niet zou hebben zou het me niets uitmaken om te veronderstellen dat God ons voor de gek houdt door de dingen ouder te laten lijken dan ze in werkelijkheid zouden zijn.