Dus, geachte Medereiziger, wat gelooft u betreffende de schepping? Wat gelooft u betreffende de evolutie? Wat gelooft u betreffende Christus?Medereiziger schreef:Ik doel op de houding die je hebt t.o.v. de wetenschap bijvoorbeeld. Wat hieronder nog eens wordt benadrukt en bevestigd.Bert Mulder schreef:Te hard van stapel meen je?
Zien we hier onze geachte Medereiziger in Schriftkritiek, niet alleen door de schepping in 6 letterlijke dagen te loochenen, maar ook teksten in het Nieuwe Testament, zoals deze, als men volgens die probeert te leven, wordt niet reeel geacht:
Als je mijn berichten leest, op de manier waarop je ook de Bijbel leest...Maar het geloof wordt dus naïviteit genoemd.
Ach, natuurlijk, de gehele evolutietheorie én wetenschap is erop gericht iedere vorm van geloof ten gronde te richten.Over de 6 letterlijke dagen gesproken... Augustinus had niet met evolutie te maken.... Hetwelk, ansich, een godloochende theorie is.
Nogmaals: probeer mijn berichten eens beter te lezen. Ik heb het niet zozeer over de dagen, maar wel over de 6000 jaar.Maar wat voor 6 dagen wil onze vriend Medereiziger dan wel? Dagen van 1 uur? 6? 12? 100? En wat zou dat bewijzen? De God die de tijd zelf geschapen heeft.
Neem bijvoorbeeld het woordje was in het vers en de aarde was woest en ledig. Vanuit de grondtekst kan het woordje was ook vertaald worden naar werd. En zo zijn er nog genoeg voorbeelden. Maar goed, dat mag niet baten, ik bekritiseer immers de Schrift en hang een godloochenende theorie aan.
I rest my case.Dat men dichter bij de godloochende 'wetenschap' komt?
Of gelooft u wel?