Waardering huisvrouw (uit: Goede morgen)

albion

Re: Waardering huisvrouw (uit: Goede morgen)

Bericht door albion »

Nu we het toch over het werken van de vrouw en de man in het gezin hebben...

Een man met twee rechterhanden in huis spreekt mij meer aan dan iemand die gestudeerd heeft en twee 'linkerhanden' heeft, of op sociaal gebied
moeilijk mee om te gaan is.

Een vrouw met twee rechterhanden verdient een heleboel terug in haar huisgezin. Iemand die zelf bakt, naait, de klusjes op kan lossen zonder daar
iemand bij te moeten halen en alleen al voor het voorrijden weet ik hoeveel geld moet betalen, graag een tuin bijwerkt en voor gezelligheid zorgt in
het huisgezin wordt waarschijnlijk meer gewaardeerd dan een vrouw die wel 'geleerd' is maar verder geen oog voor het gezin heeft.

Ik weet heel wat voorbeelden en ik bewonder deze vrouwen, die dan misschien niet zo 'intellectueel' zijn, maar wel erg practisch zijn.

(Ik voel me best weleens schuldig, omdat ik een full-time baan heb. Nu werkt mijn man maar 2 dagen in de week, dus ik voel me nu iets minder
schuldig ;)
)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
sander

Bericht door sander »

Ik zie in ons eigen huwelijk hoe het anders kan Rens. Maar ik herken wel vanuit mijn gezin thuis waar ik in opgegroeid ben dat mijn moeder echt ondergewaardeerd werd. Ik kan bijv. geen dag verzinnen of er werd gezeurd over het eten door zowel de kinderen als mijn vader.....Mijn moeder werd ook weleens echt uitgelachen door zowel de kinderen als mijn vader. Als ik mijn jeugd over kon doen, zou ik mijn moeder veel meer waarderen en dat ook laten merken. Want vaak is de waardering er ook zelfs wel, maar het wordt niet gezegd!
Rens

Bericht door Rens »

sander schreef:Ik zie in ons eigen huwelijk hoe het anders kan Rens. Maar ik herken wel vanuit mijn gezin thuis waar ik in opgegroeid ben dat mijn moeder echt ondergewaardeerd werd. Ik kan bijv. geen dag verzinnen of er werd gezeurd over het eten door zowel de kinderen als mijn vader.....Mijn moeder werd ook weleens echt uitgelachen door zowel de kinderen als mijn vader. Als ik mijn jeugd over kon doen, zou ik mijn moeder veel meer waarderen en dat ook laten merken. Want vaak is de waardering er ook zelfs wel, maar het wordt niet gezegd!
je doet het blijkbaar vanuit je jeugdervaringen dus geheel ánders in je eigen huwelijk.....bravo!

maarrrrrrrrrr, waar een opmerking mijnerzijds in "goedemorgen"" al niet toe kan leiden!!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
BJD

Re: Goede morgen

Bericht door BJD »

Rens schreef:
Tiberius schreef:
Rens schreef:"huisvrouw/moeder is de zwaarst denkbare baan die tevens ook nog eens dramatisch onderbetaald wordt, gekoppeld aan zó verschrikkelijk weinig waardering dat je een vrouw haast voor gék verklaard om die baan nog te ambiëren" (een uitspraak die ik lang geleden eens deed)
Dan zag je het lang geleden ook al verkeerd. ;)
Huisvrouwen/moeders hebben een baan met de meeste waardering: de kinderen onthouden het hun hele leven lang.
Ja, de KINDEREN onthouden het hun hele leven lang, maar gedúrende de huwelijkstijd wprdt ál het werk van de vrouw heel gewoon gevonden door de man, zelfs is hij ontstemd als iets NIET gebeurd is........hij ziet het als een vanzelfsprekendheid dat de vrouw van 's morgens vroeg tot 's avonds laat in de weer is met van alles en nog wat om alles op rolletjes te laten lopen.......en ZIET de man dat dan ook? Zelden, dat is mijn váste overtuiging.....

Mijnheer gaat veel te veel óp in zijn toch oh zo zware baantje...........

Nee, een vrouw moet welhaast gék zijn om zo'n hondenbaan te willen aannemen, een baan die onmenselijk veel uren eist, geen loon opleverd, geen pensioengerechtigde leeftijd kent....én altijd voor ánderen klaar moet staan, zélf vrijwel nooit ziek kan (mag) zijn (want dan mist mijnheer zijn gestreken overhemd, pantoffels, en z'n warme hap......) én zijn de evt. kinderen zonder zorg.....

nee, Tib............het moet niet van de kinderen komen, maar van de mán.....zíjn mentaliteit mag, t.o.v. de/zijn vrouw, weleens grondig veranderen..............
Rens, ik denk toch dat je wat aan je overtuiging mbt mannen en vrouwen moet doen.... Zo ging het 50 jaar terug misschien...
Tegenwoordig werkt de man mee en komt er ook veel meer waardering voor de vrouw :slurp
Zo heb ik morgen weer een "pappadag" zoals ze dat op m'n werk noemen.... Aan het eind van de dag ben ik gesloopd ;) En m'n vrouw ook van d'r werk... Zij blij dat ze de volgende dag weer thuis kan werken en tevreden dat ze twee dagen in de week bij een baas werkt en niet meer.. Ik tevreden dat ik meer naar het werk kan.. ... stuk minder vermoeiend! :huhu
Waardering beide kanten op!
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

sander schreef:Ik zie in ons eigen huwelijk hoe het anders kan Rens. Maar ik herken wel vanuit mijn gezin thuis waar ik in opgegroeid ben dat mijn moeder echt ondergewaardeerd werd. Ik kan bijv. geen dag verzinnen of er werd gezeurd over het eten door zowel de kinderen als mijn vader.....Mijn moeder werd ook weleens echt uitgelachen door zowel de kinderen als mijn vader. Als ik mijn jeugd over kon doen, zou ik mijn moeder veel meer waarderen en dat ook laten merken. Want vaak is de waardering er ook zelfs wel, maar het wordt niet gezegd!
Is het helaas zou, dat sommige mannen en vaders dit niet alleen toelaten, maar er aan meedoen. Dat zou ik in mijn huis nooit toelaten. De kinderen hebben zich altijd, in navolging van het 5e gebod, met respect voor hun moeder te gedragen. Of anders....!!!

Onenigheden tussen ons als ouders worden, zo veel mogelijk, in het prive opgelost. Dus zien de kinderen een verenigd front.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Lourens

Bericht door Lourens »

Kijk, mijn vrouw heeft het voor het zeggen wat betreft de huishouding.
maar toch ben ik de baas als man.

Als ik zeg dat ik ga stofzuigen........ dan ga ik ook stofzuigen.

Nee, ik ben van kwart voor zeven 's morgen tot zes uur 's avonds van huis. En dan heeft ze toch een hoop moeten regelen met 5 kids over de vloer + wat er vaak omheen hangt.
Ik geef daar werkelijk wel eens te weinig aandacht aan.
Mmmmm, bloemenzaak is dicht, morgen ben ik nog ziek, woensdag ben ik te druk, donderdag ben ik weg, vrijdag denk ik er niet aan, zaterdag is de voetbal, zondag kopen we uiteraard niet, maandag zijn de winkels dicht.
Sorry vrouw, ik heb het geprobeerd.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Rens

Bericht door Rens »

BJD schreef: Rens, ik denk toch dat je wat aan je overtuiging mbt mannen en vrouwen moet doen.... Zo ging het 50 jaar terug misschien...
BJD, ik denk toch dat je wat aan je geloofsovertuiging moet doen, zo ging dat 50 jaar geleden misschien...........

dit is nét zo'n onmogelijke vraag als die jij stelde........ik héb/jij hébt die vastverankerde overtuiging nu eenmaal.....
Moderatorbericht:
BJD

Bericht door BJD »

Rens schreef:
BJD schreef: Rens, ik denk toch dat je wat aan je overtuiging mbt mannen en vrouwen moet doen.... Zo ging het 50 jaar terug misschien...
BJD, ik denk toch dat je wat aan je geloofsovertuiging moet doen, zo ging dat 50 jaar geleden misschien...........

dit is nét zo'n onmogelijke vraag als die jij stelde........ik héb/jij hébt die vastverankerde overtuiging nu eenmaal.....
Die relatie met geloofsovertuiging zie ik nooit zo als het om deze onderwerpen gaat...
Ariene

Bericht door Ariene »

fluitje schreef:Kijk, mijn vrouw heeft het voor het zeggen wat betreft de huishouding.

Nee, ik ben van kwart voor zeven 's morgen tot zes uur 's avonds van huis. En dan heeft ze toch een hoop moeten regelen met 5 kids over de vloer + wat er vaak omheen hangt.
Mmmmm, bloemenzaak is dicht, morgen ben ik nog ziek, woensdag ben ik te druk, donderdag ben ik weg, vrijdag denk ik er niet aan, zaterdag is de voetbal, zondag kopen we uiteraard niet, maandag zijn de winkels dicht.
Hè Fluitje, heerlijk...

Eindelijk een man die dus net zo'n man is als mijn man.
Ik kreeg hier af en toe het gevoel alsof alle mannen echt tegenwoordig mee stofzuigen, wassen en strijken...

Mijn man gaat de laatste tijd om zes uur weg en komt meestal zo'n 19:00 thuis.
Hij is echt een schat, maar doet verder eigenlijk niets, behalve de bak buiten zetten 1x per week.

Het geeft niet,omdat ik (ondanks dat ik absoluut geen huisvrouw ben) toch vind dat ik het zelf beter doe.
Maar dat van dat bloemetje herken ik wel... verjaardag...sorry echt geen tijd. Sinterklaas? ...een dag later krijg ik een kadootje...kwam niet van...enz.

Het geeft niet, en ik weet dat hij verder zielsveel van me houd, maar hij is gewoon MAN...
(Maar nu ben ik w.s. weer te bagataliserend bezig zeker? :huhu )
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Ariene schreef:
fluitje schreef:Kijk, mijn vrouw heeft het voor het zeggen wat betreft de huishouding.

Hè Fluitje, heerlijk...

Ik kreeg hier af en toe het gevoel alsof alle mannen echt tegenwoordig mee stofzuigen, wassen en strijken...

Hij is echt een schat, maar doet verder eigenlijk niets, behalve de bak buiten zetten 1x per week.

Het geeft niet,omdat ik (ondanks dat ik absoluut geen huisvrouw ben) toch vind dat ik het zelf beter doe.
Maar dat van dat bloemetje herken ik wel... verjaardag...sorry echt geen tijd. Sinterklaas? ...een dag later krijg ik een kadootje...kwam niet van...enz.

Het geeft niet, en ik weet dat hij verder zielsveel van me houd, maar hij is gewoon MAN...
Hij most zich schame....

Is hij een verstrooide perfesser soms?

Zijn soort geeft ons een slechte naam.... Hoewel ik heel goed lijk, bij hum vergeleke...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Rens

Bericht door Rens »

BJD schreef:
Rens schreef:

Die relatie met geloofsovertuiging zie ik nooit zo als het om deze onderwerpen gaat...
een knap aantal posters in deze topic halen hun stellingname wel degelijk uit hun geloofsovertuiging........dus de relatie is er wel degelijk. maar het gaat mij om de vraag van jou om mijn overtuiging mogelijk aan verandering onderhevig te doen zijn.......daar zet ik t.a.v. jouw overtuiging hetzelfde tegenover........simple as easy, tóch?
Moderatorbericht:
Ariene

Bericht door Ariene »

Bert Mulder schreef:
Ariene schreef:

Hè Fluitje, heerlijk...

Hij most zich schame....

Is hij een verstrooide perfesser soms?

Zijn soort geeft ons een slechte naam.... Hoewel ik heel goed lijk, bij hum vergeleke...

:haha
Dat is weer het voordeel Bert, tegen sommige mannen steek je dan weer goed af!

Nee kijk, ik heb een boek over autisme.
daar staat in dat mannen meer autistische trekken hebben dan vrouwen.
Maar nu heeft ook de ene man wat meer van die trekjes dan de andere... ;)
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Rens

Bericht door Rens »

Ariene schreef: maar hij is gewoon MAN...
eerder afschuwelijk generaliserend :haha :haha :haha

ách, het is máár gewoon een man hé, die kunnen er nu eenmaal niks aan doen..... :haha :haha
Moderatorbericht:
jvdg

Bericht door jvdg »

Ik ben zover dat mijn vrouw in de poort zittend haar man prijst.
Zulks naar Spreuken 31.

Maar ik zit daar ook, en ik prijs mijn deugdelijke huisvrouw.

Gelet op de inhoud van dit Bijbelgedeelte, moet ik eerlijk bekennen dat ik tekort schiet. :)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

cosmo schreef:
Ariene schreef: Kijk ik begrijp best dat alles ook per persoon verschillend ligt, maar een man heeft één dominante rol
en dat is de broodwinning.
Man en vrouw zijn beiden verantwoordelijk voor het inkomen van het gezin.
De mannen om het inkomen binnen te brengen, de vrouwen om het met verstand uit te geven :hum
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie